Lasten kaverisynttärit

Vierailija

Olin tällä viikolla poikani kanssa hänen ystävänsä synttärijuhlissa.

Synttärit olivat ihanat, tarjottavaa oli vaikka millaista ja poikaporukalla oli kivaa - nauru raikasi ja synttäreitten jälkeen päästettiin heidät vielä laskemaan mäkeä läheiseen mäkeeen. Näihin synttäreihin oli myös vanhemmat kutsuttu, ja päästiin tutustumaan keskenämme kun lapset remusivat, ja tästä tykkäsin todella paljon. Meidän pojat kun liikkuvat ja leikkivät keskenään, niin tykkäsin ideasta, että vanhemmatkin tutustuvat hiukan. On levollisempi mieli päästää esim. yökylään tai uimahallireissuille :)
Konseptina oli siis perinteiset kotisynttärit: ei mitään "arpajaisia" tai muutakaan kummempaa ohjelmaa. Lapset leikkivät ja pelasivat jotain rallikisapeliä pleikkarilla. Aikuisillakin oli oikeasti hauskaa.

Mutta nyt sitten kuului perästä... Me emme olleet vieneet tarpeeksi hienoa lahjaa tälle ystävälle suhteutettuna TULOTASOOMME?! MItä ihmettä?!
Olen ihan äimänä. Veimme synttärisankarille ison karkkipussin ja hänen lempisarjakuvakirjan jonkun special edition pokkarin. Hän oli itse tyytyväinen eikä kukaan tuonut samanlaista, vaikka kiinnitin kyllä huomiota, että muut lahjat olivat aika tyyriin oloisia (esim. yksi lahjakortti). Ajattelin kuitenkin muiden poikien vanhempien olevan läheisempiä, mutta ei ilmeisesti.

Seläntakana oli todella puitu meidän vuositulot ynnä muut :( Todellakin, olisihan meillä ollut varaa vaikka 100e lahjaan, mutta kun kyseessä on lapsen kaveri. Ajattelin että pieni muistaminen on ihan kohuullinen, mutta nyt harmittaa todella...

Kommentit (11)

Vierailija

En usko tätä aloitusta. Niin monella kaverisynttärilläni on lapseni ollut ja niin monet kaverisynttärit olen itse järjestänyt eikä niissä missään ole koskaan haukuttu lahjoja, ei vaikka olisivat olleet kuinka halpoja.

Vierailija

No paljonko tienaatte? 4-5 v synttäreille ollaan viety ja saatu meidän keskikuokkaisissa piireissä 10-20 e lahjoja.

Vierailija

Tosi inhottavaa tollanen :( Tulee heti olo että synttärisankarin vanhemmat on järjestäneet juhlat vaan kalliiden lahjojen perässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keneltä ap tämän seläntakanapuhumisen kuuli....?

Niinpä. henkilöllä ei välttämättä ole ns. puhtaat jauhot pussissa.

On ihmisiä, jotka puhuvat paskaa sotkeakseen muiden sosiaaliset suhteet. Itse en äitinä edes tiedä mikä paketti keneltäkin tuli ja lapsi ei sitä hulinan keskellä enää edes muista. Tuo ap:n kuvailema lahja on ihan tyypillinen kaverisynttärilahja. Oma budjetti on vaihdellut n. 5-15 e, riippuen lapsen iästä ja mitä on löytynyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En usko tätä aloitusta. Niin monella kaverisynttärilläni on lapseni ollut ja niin monet kaverisynttärit olen itse järjestänyt eikä niissä missään ole koskaan haukuttu lahjoja, ei vaikka olisivat olleet kuinka halpoja.

Ei tarvitse uskoa, jos ei halua. Juorun kuulin yhdeltä ystävältä, joka ei juhlissa ollut, mutta tuntee perheen joka siellä oli. Sitä kautta.
Erityisen surulliseksi tämä vetää, jos homma onkin totta... En halua poikamme saavan synttärikutsuja "hyvien lahjojen" toivossa, vaan siksi että hänestä pidetään. Hänellä on ollut vaikeuksia sopia porukkaan aiemmin, mutta nyt kun viimein tuntuu löytyvän sopiva rako.

En tiedä, pitäisikö tästä kysyä suoraan? Pahoitin mieleni, mutta ehkä olen vähän liian herkkä. MIeheni on todella hyväpalkkaisessa työssä, joten tienaamme lähes 10k/kuussa.

Vierailija

Järjestettyäni noin 30 kertaa kaverisynttärit joudun toteamaan, että ei meillä lapset ole tienneet jälkikäteen, kuka antoi minkä lahjan eikä sitä ole edes mietitty. Yhden ainoan kerran tyttöni pahoitti mielensä, kun kaveri antoi lahjaksi rahaa (5e) ja sanoi sen olevan viikkorahansa ja ilmoitti, että äiti ei suostunut lahjaa ostamaan. Tyttöni antoi sen 5 e takaisin samantien ja sanoi, että  kortti riitti lahjaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse uskoa, jos ei halua. Juorun kuulin yhdeltä ystävältä, joka ei juhlissa ollut, mutta tuntee perheen joka siellä oli. Sitä kautta.
Erityisen surulliseksi tämä vetää, jos homma onkin totta... En halua poikamme saavan synttärikutsuja "hyvien lahjojen" toivossa, vaan siksi että hänestä pidetään. Hänellä on ollut vaikeuksia sopia porukkaan aiemmin, mutta nyt kun viimein tuntuu löytyvän sopiva rako.

En tiedä, pitäisikö tästä kysyä suoraan? Pahoitin mieleni, mutta ehkä olen vähän liian herkkä. MIeheni on todella hyväpalkkaisessa työssä, joten tienaamme lähes 10k/kuussa.

Teidän perhe tienaa aika vähän, jos se suhteutetaan oman asuinalueeni tulotasoon. Ehkä käyty puhe oli lähinnä sarkasmia eli kas vain, vaikka eivät ole kovin hyvätuloisia niin oli niillä sentään varaa ostaa edes jonkunlainen lahja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lue itsellesi oma neuvosi:

Ei tarvitse uskoa, jos ei halua. 

Missään ei viedä lapselle tiettyä prosenttiosuutta vanhempien tuloista. Se olisi outoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No tuosta päätellen, en uskoisi.

Vierailija

Millainen ystävä kertoo toisen käden tietona kuultuja juttuja ystävälleen? 

Itse en kuuntelu juoruja, enkä kerro niitä itse.

Näin pärjää hyvin :)

Uusimmat

Suosituimmat