Kuinka usein lenkität koiraasi? Kuinka pitkiä lenkkejä?

Vierailija

Rotu?

Kommentit (6)

Vierailija

3-4 kertaa päivässä, aika monesti tehdään 11 km lenkkejä, kultainennoutaja. Nyt pakkasilla ei olla hirveesti käyty pitkillä, silloin tällöin vain... Muutenkin kun olen raskaana,välillä kesken lenkkiä saattaa alkaa supistelee tai lenkin jälkeen niin oon jättänyt vähemmälle...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
3-4 kertaa päivässä, aika monesti tehdään 11 km lenkkejä, kultainennoutaja. Nyt pakkasilla ei olla hirveesti käyty pitkillä, silloin tällöin vain... Muutenkin kun olen raskaana,välillä kesken lenkkiä saattaa alkaa supistelee tai lenkin jälkeen niin oon jättänyt vähemmälle...
teettekö päivässä useamman 11 km lenkin vai onko yksi lenkeistä pidempi kuin muut? Minkäikäinen koira?

Vierailija

Olen työtön, joten jos siitä jotain hyvää yrittää löytää, niin ainakin koiralla on luksusta... 

Menen aamulla jo kuuden aikaan lenkille ja olemme hyvinkin kaksi tuntia ulkona. Osin siten, että juoksen ja treenaan ulkoliikuntatelineillä, osin seurustelemme muiden koiranomistajien kanssa. Eli koirat leikkivät keskenään ja me ihmisolennot paramamme maailmaa. Tämä on minulle tärkeää sosiaalista elämää. 

Näin aikaisin lähden oikeastaan juuri siksi, että näen normaaleja töissä käyviä ihmnisiä. Yhdeksän aikaan liikkeellä ovat kaltaseni luuserit, eläkeläiset ja tietysti nyt jotkut vuorotyöläiset, opiskelijat ja vapaapäivää pitävät. 

Seuraavaksi heitän koiran kahden kolmen aikaan pikkukierrokselle tarpeilleen. Tämä on vain vartin verran. Kunnolla menemme taas viiden, kuuden aikoihin, tunti hyvinkin ja enemmänkin. Sitten vielä iltapissatus kymmenen korvilla. 

Koira on suursnautseri. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teettekö päivässä useamman 11 km lenkin vai onko yksi lenkeistä pidempi kuin muut? Minkäikäinen koira?

Mieti nyt vähän itse!

Vierailija

Meillä ranskanbulldoggi 10kg. Aamulla mies käyttää lenkillä 30-45 minuuttia 8-9 välillä. Päivällä meillä käy koiranulkoiluttaja kun olemme töissä. Hän käyttää koiraa tunnin tai jopa 2, jos on hyvä ilma. Minä käytän koiraa taas noin 30-45 minsaa 18 aikaan ja iltapissi 10 minsaa klo 22-23. Koira ulkoilee siis vähintään 2h päivässä.

Vierailija

11 kg seropi, kolme tai neljä kertaa päivässä mennään ulos. Lenkkien pituus vaihtelee niin että tehdään vähintään yksi pidempi lenkki, loput sitten nopeampia pissatuksia. Mulla on ollut vähimmäissääntönä että ainakin 60 minuuttia päivässä pitää tulla kävelyä, siis niin että mitään ihan 10 minuutin pissatusta ei lasketa. Useimmiten mennään noin 70-80 minuuttia, viikonloppuisin sitten tietenkin enemmän. 

Nyt pakkasilla koira on palellut eikä millään suostu pukemaan töppösiä, joten ollaan menty lyhyempiä lenkkejä ja aktivoitu koiraa sisällä, ja pidempiä taas kun pakkanen on joinain päivinä lauhtunut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat