Raskaus, supistukset ja lääkäriin hakeutuminen

Vierailija

Millaisessa tilanteessa olet mennyt lääkäriin näytille supistusten takia? Kuinka kauan odottelit ennen lähtöä? Kuinka usein supistuksia tuli ja millaisia ne olivat? Mitä lääkärikäynnistä seurasi?

Mä en halua olla hysteerinen akka, mutta nyt on supistellut pari päivää aina välillä. Eilen supistukset alkoivat jo aamusta eivätkä loppuneet oikeastaan ollenkaan päivän aikana. Ainoastaan makaaminen auttaa. Supistukset eivät ole kipeitä varsinaisesti, vatsa vain kovettuu ja tuntuu siltä, että pitää pysähtyä hetkeksi. Edellisessä raskaudessa tällaista ei ollut ja minulla on kokemusta vain käynnistyksen aiheuttamista todella kipeistä supistuksista.

En haluaisi mennä viikonloppuna turhaan päivystykseen ruikuttamaan, siksi kyselen, milloin muille on tullut se hetki, että pakko vaan on.

Kommentit (7)

Vierailija

Soitat äitiyspolille nyt ja toimit ohjeiden mukaan.

Mulla oli tuollaisia supistuksia 30+ viikolla ja muun kontrollikäynnin yhteydessä sitten tuli muutama suht kova supistus ja sanoivat, että pitää välttää kaikkea toimintaa, joka niitä aiheuttaa.

Sulla ilmeisesti tulee ilman rasitusta, joten hyvä olisi näytillä käydä kun viikkoja on noin vähän.

Vierailija

Ehdottomasti menet päivystykseen kun viikkoja noin vähän ja supistellut koko päivän! Et varmaan halua riskeerata vauvan henkeä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti menet päivystykseen kun viikkoja noin vähän ja supistellut koko päivän! Et varmaan halua riskeerata vauvan henkeä?

Äitiyspolin päivystystä siis tarkoitan, ensiavussa ei sinulle mitään osata sanoa. Soita ensin, mutta luulenpa että pyytävät käymään tarkastuksessa. Supistusten taustalla voi olla ihan harmiton virtsatietulehdus esimerkiksi.

Uusimmat

Suosituimmat