Mulla tulee tunnin päästä nälkä kun olen syönyt kaurapuuroa. Onko muilla sama?

Vierailija

Aina hehkutetaan että aamuisin pitäisi syödä puuroa, mutta vaikka sitä söisi ison keittolautasellisen, silti on hetken kulttua nälkä...

Sivut

Kommentit (41)

tuija

Monella puuron syönti täyttää vatsan moneksi tunniksi, mulla ei edes tunniksi, ellei ole kyseessä maitoon keitetty puuro. 

Vierailija

Söin puuron kanssa aina jotain muuta  (esim marjoja/raejuustoa/kiisseliä) ja keitän puuron maitoon -> eu tule nälkä.

Jos syön puuron ilman "lisukkeita" ja keitän veteen, ei pysy nälkä poissa kauaakaan.

Vierailija

Kyllä se niin on ettei pelkkä kaurapuuro nälkää pidä! Liian vähän proteiinia. Vähän auttaa, jos lisäksi syö vaikkapa keitetyn munan.

Vierailija

Niin se menee. Ja silloin nälkä on ihan kauhea. Paras ratkaisu on syödä muutama ruisleipä puuron kanssa. Puuro itsessään ei pidä nälkää kuin hetken.

Vierailija

Ei tule nälkä, mutta kuvottava olo tulee juurikin n. tunnin päästä puuron syönnistä. Tämän takia ei tule kauheasti puuroa syötyä, vaikka se olisi vatsalle hyväksi.

Vierailija

Laita marjoja tai kiisseliä, kuten joku tuossa jo ehdottikin. Itse syön marjojen ja raejuuston kanssa. Raejuusto pitää nälkää.

Vierailija

Joo ja se nälkä on aivan kamala. Siis koko suolisto murisee ja mahaa kouristaa, tulee sellainen olo, että vois syödä ihan mitä vaan käsiinsä saa. Yleensä se sitten päättyy pahimmassa tapauksessa karkin mussuttamiseen. Mieluummin lähden kotoa ilman aamupalaa kuin syön puuroa. Jos sen puuron tekee kauraleseistä täysmaitoon ja laittaa reilun köntin voita päälle, nälkä pysyy poissa vähän pitempään, mutta ei sekään riemu kauan kestä.

Vierailija

Syön joka arkiaamu kaurapuuroa tai neljänviljanpuuroa. Laitan sekaan 1 - 2 dl pakastemarjoja (mustikkaa, mustaherukkaa, tyrniä, mansikkaa), vähän pähkinöitä, auringonkukansiemeniä tai kuorellisia manteleita sekä noin 100 g raejuustoa (400 g rasia kestää riittää neljäksi aamuksi). Aamukahvin juon vasta töissä. Aamulla ei muu ruoka maistu, mutta tuolla pärjään aamuseiskasta puoleen päivään toimistotössä. 

Vierailija

Hyvä etten ole ainoa. Syön nykyisin neljän viljan puuroa, sekoitan joukkoon ruokalusikallisen auringonkukansiemeniä, mustikoita, raejuustoa ja tilkan maitoa. Tuo setti pitää nälän poissa muutaman tunnin ja on ainoa "terveellinen" osa ruokailuitani päivässä. Mutta muuten puuro ei pidä nälkää jos sitä ei duunaa :)

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat