Mieheni mielestä minä ja lapset olemme hänen "vieraitaan"

Vierailija

Asumme siis yhdessä, mutta miehen käsityksen mukaan minä ja lapset olemme hänen vieraitaan, sillä hän omistaa asunnon. Siispä hänen sanansa aina painaa kaikessa eniten, mikä näkyy esim. huonekaluhankinnoissa (mitään ei saa ostaa ilman todella tarkkoja neuvotteluja ja hän mielellään päättää ostettavat huonekalut, vaikka itse maksaisin ne). Televisiosta ei saa kukaan muu katsella mitään, ellei satu haluamaan saman tv-ohjelman katsomista kuin mitä hän katselee. Suihkussakäynteihin ja pesulla käyntiin pitää kysyä mieheltä lupa aina, ts. jos vaikka oon aamulla menossa töihin, saan liiankin monesti anella, että pääsen vaikkapa vain viiden minuutin suihkuun. Samoin lapsia hän ei välttämättä anna aina kylvettää, jos hän on sitä mieltä, että se on tarpeetonta. Nykyään mies jopa itsekin sanoo myös pienelle lapsellekin, että "tämä on minun talo ja minä päätän - sinun pitää totella". Minua kohtaan hän on ollut tuollainen melkein yhtä kauan kuin olen asunut hänen luonaan. Miehen mielestä käytäntö on ihan normaali, kun kuulemma heidän lapsuudenperheessään oli sama juttu. Mutta onko tämä normaalia?!? T. Eräs, jonka lapsuudenperheessä koti oli kaikkien perheenjäsenten yhteinen ja "oma"

Sivut

Kommentit (91)

Vierailija

Kannattaa alkaa etsimään omaa asuntoa; miehen touhussa ei ole mitään järkeä. Toihan on alistamista ja kettuilua.

Vierailija

Miehen olisi parasta jäädä yksin asumaan mökkiinsä/koloonsa. Voitte käydä siellä sitten vierailemassa ja odottaa myös vieraanvaraista käytöstä ja tarjoilua.

Vierailija

Sanoohan todella moni biologinenkin vanhempi lapselleen, että omistaa kodin ja saa siellä määrätä eli lapsen pitää siivota oma huoneensa/olla ihmisiksi/täyttää tiskikone, koska vanhempi maksaa asumisen.

Enkä ihan oikeasti ymmärrä sitä, että jos se mies sen kodin omistaa, niin miksi naisella olisi oikeus tehdä sille mitä tahtoo. Ostakoot oman kämpän, jos tahtoo sisustaa.

Vierailija

Voi olla provo, mutta kun mä olin pieni 80-90 -luvulla - isäni oli tuolloin 5-kymppinen - hän toisinaan mesosi että minun talossa ei sitä ja tätä ja niin edelleen. Mun mielestä se oli loukkaavaa ja valitin äidille, että on tämä meidänkin koti, eihän meillä ole muutakaan paikkaa.

Vierailija

Ihan oikeasti ap. miksi olet miehen kanssa jolta sinun pitää pyytää lupaa käydä suihkussa? Kuka maksaa kulut? Onko avioehto? 

Oli miten oli, minä olisin lähtenyt ensimmäisestä suihkussakäymiskiellosta tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun kerran olette vieraita, niin käyttäytykää sen mukaan. Mies passaa ja siivoo tästä lähin.

Mies on myös velkaa ap:lle jokaisen pennin, jonka ap on sijoittanut miehen kotiin ja sisustukseen. Älä ainakaan enempää osta huonekaluja, maksa asumiseen liittyviä maksuja tai ruokaa.

Jos olisin ap, päättäisin jo tämän maailman ehkä pisimmän vierailun ja hankkisin itselle ja lapsille oman kodin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat