Väsyttää koko ajan - pelkään että syöpä on tullut takaisin

Vierailija

Mulla todettiin n. vuosi sitten syöpä ja sen takaisin tulemisen pitäisi olla melko epätodennäköistä. Syövän reuna-alue poistettiin ja poistetussa osassa ei löytynyt enää ollenkaan syöpäsoluja. Mua on kuitenkin alkanut pelottaa, kun olen jatkuvasti ollut väsynyt viime viikot, ihan kuin ennen syövän toteamista... Koko ajan tekisi mieli mennä päiväunille. Koetan koko ajan järkeillä, että kyllä sitä talvella on muutenkin väsymystä ja joku flunssa pyrkimässä elimistöön jatkuvasti, ja tää henkinen stressi tietenkin vielä lisää sitä väsymystä. Kontrolliaika on taas ensi viikolla, sitten saa viikon, pari odotella tuloksia. Sitten saa rauhoittua taas.
Täytyi vaan purkaa oloani! Mitään muuta en nyt kuitenkaan voi tehdä kuin yrittää rentoutua.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Tsemppiä. Pystytkö nukkumaan, kun väsymys iskee? Voisitko yrittää keksiä jotain muuta puuhaa tähän muutaman viikon ajalle ennen uusia vastauksia? Hyvä kirja?

Toivon, että syöpä ei ole uusiutunut ja että kaikki muukin olisi sulla hyvin.

Vierailija

Melko epätodennäköistä on mielestäni hyvä ennuste.

Voisiko olla, että stressaat niin pahasti, että uuvut? Tilanne selviää seuraavissa verikokeissa ja saat varmuuden siitä, mikä tilanne on. Toivottavasti kaikki on hyvin ja mielialasi piristyy.

Suosittelen, että menet kävelylle ja nautit kauniista ilmasta. Murehtimalla mikään ei muutu.

Vierailija

En pysty lohduttamaan sinua netin kautta että ei sinulla varmasti ole uusiutunut vaikka kuinka haluaisin. Epätodennäköistä se varmasti onkin.

Mutta sen voin varmasti sanoa, että kaikilla kontrolliajan lähiviikkoina hiipii mieleen pelko: entä jos se onkin uusiutunut. Se on ihan normaalia.

Sen voin myös varmasti sanoa että ihan terveilläkin ihmisillä on tähän aikaan vuodesta jatkuvasti tunne että tekisi mieli mennä päiväunille. Minä en muista milloin minulla viimeksi ei olisi olut sellainen tunne. Minä en ole moneen päivään jaksanut oikein mitään ja yöunetkin paukkuu pitkinä vaikka yleensä nukun tosi vähän. Kylmäkin on, ei tekisi mieli nousta peiton alta ollenkaan...

Vierailija

Kiitos vastauksista! Erityisesti huojensi se tieto, että todella monella se uusiutumisen pelko on mielessä aina kontrolliajan yhteydessä. Olen normaali siis :)
Minulla oli kohdunkaulan syöpä, sen pitäisi näkyä papa-kokeessa jos se on uusiutunut, ja kontrollit ovat niinkin usein kuin 3 kk välein. Syöpä oli kuitenkin tosi aggressiivinen joten jos se tulee uudestaan, se pahenee nopeasti. Muistaakseni mulle sanottiin että uusiutumisen riski on noin 10 prosenttia eli aika pieni. Ap

Vierailija

Pyydä päästä kontrolliin aiemmin. Nyt heti. Sitten tiedät ja myös hoitoennuste on way better. Mitä nopeammin sitä parempi. Nopeus on valttia. Liioittele vaikka oireita.

Vierailija

Menin nukkumaan :0 nukuin 2 h, varmaan pidempäänkin olis mennyt jos ei lapsi ois tullut jo kotiin kaverilta... Vaikka yölläkin nukuin 11-08.
Ottaiskohan ne mut kontrolliin aiemmin?
Mikä on pintasyöpä? Oli parin cm:n kokoinen kasvain, että ei varmaan pintasyöpä. Kasvain poistui loopissa reunaan asti ja sitten vielä toisella leikkauksella poistettiin suurin osa kohdunkaulasta.
Kuukautiset on ollut jopa normaalit nyt viimeksi, mutta on tuntunut olevan pientä outoa hajua ennenkin kuukautisia, lievää bakteeritulehdusta siis varmaan. Se on aina sit mennyt ohi kumminkin jogurtti ym.lievemmillä hoidoilla. En tiedä onko vuoto loppunut maanantaihin mennessä, se kontrollihan on parempi ilman menkkoja. En oikeesti tiedä ottaako ne mua näillä oireilla kun tuntuu olevan ajat kiven alla.... Ainahan voisin käydä myös yksityisellä papassa alkuviikosta, mutta olisko siitä nyt paljon hyötyä
Onko kellään tietoa, kuinka nopeasti saa papa-vastauksen yksityisellä?
Aivastinkin pari kertaa tänään, että saatan kärsiä flunssasta :) Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menin nukkumaan :0 nukuin 2 h, varmaan pidempäänkin olis mennyt jos ei lapsi ois tullut jo kotiin kaverilta... Vaikka yölläkin nukuin 11-08.
Ottaiskohan ne mut kontrolliin aiemmin?
Mikä on pintasyöpä? Oli parin cm:n kokoinen kasvain, että ei varmaan pintasyöpä. Kasvain poistui loopissa reunaan asti ja sitten vielä toisella leikkauksella poistettiin suurin osa kohdunkaulasta.
Kuukautiset on ollut jopa normaalit nyt viimeksi, mutta on tuntunut olevan pientä outoa hajua ennenkin kuukautisia, lievää bakteeritulehdusta siis varmaan. Se on aina sit mennyt ohi kumminkin jogurtti ym.lievemmillä hoidoilla. En tiedä onko vuoto loppunut maanantaihin mennessä, se kontrollihan on parempi ilman menkkoja. En oikeesti tiedä ottaako ne mua näillä oireilla kun tuntuu olevan ajat kiven alla.... Ainahan voisin käydä myös yksityisellä papassa alkuviikosta, mutta olisko siitä nyt paljon hyötyä
Onko kellään tietoa, kuinka nopeasti saa papa-vastauksen yksityisellä?
Aivastinkin pari kertaa tänään, että saatan kärsiä flunssasta :) Ap

Etkö sä saanut mitään liitännäishoitoja leikkauksen lisäksi? Varsinkin jos tauti alunperinkin ollut agressiivinen? Milloin sulla on seuraavan kerran kontrolli ja onko niissä mitään kuvantamisia? Itselläkin syöpä ollut ja tuo väsymys oli mullekin tuttua. 

Vierailija

En saanut liitännäishoitoja, imusolmukkeet poistettiin ja koska niissä ei ollut syöpää eli ei ollut levinneisyyttä, niin en saanut liitännäishoitoja. Seuranta on tiheä, koska muutokset oli 3-luokkaa, syöpä oli siis aggressiivinen, mutta varhaisessa vaiheessa. Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat