10v nykyään jatkuvasti pahalla tuulella

Vierailija

Voiko tämä olla jotain esimurrosikää vai mikä hitto tuohon lapseen on mennyt ? Joka päivä nykyään räjähtää jostain, tiuskii ja paiskoo ovia, sisaruksensa kanssa saa myös sodan aikaan päivittäin liittyen johonkin pieneen asiaan. Vänkyttää minullekin vastaan jatkuvasti ja tiuskii ja nakkelee niskojaan ja kun lopulta itse korotan ääntäni, niin alkaa itkemään, koska "aina sä huudat mulle". Kyseessä on aiemmin todella rauhallinen ja seesteinen lapsi.

Ja kyse siis tytöstä, jolla on jo muita hormonitoiminnan käynnistymisen merkkejä.

Kommentit (15)

Vierailija

...Lisään vielä, että esimerkiksi juuri äsken lähti ovet paukkuen mummolaan. Syy oli se, että ei saanut laittaa päällensä liian ohutta takkia tälle kelille ja piti laittaa kunnon hanskat ohuiden tumppujen sijaan. Ennen ei ole lapselta mennyt hermot noin pienestä asiasta.
Ap

Vierailija

Täällä ihan samanlainen 9,5 tyttö.. Tänäänkin kiukutellut koko aamun kun kuulemma hänellä niin ruma talvitakki. Jonka kyllä itse valitsi itselleen.

jope

Vierailija kirjoitti:
...Lisään vielä, että esimerkiksi juuri äsken lähti ovet paukkuen mummolaan. Syy oli se, että ei saanut laittaa päällensä liian ohutta takkia tälle kelille ja piti laittaa kunnon hanskat ohuiden tumppujen sijaan. Ennen ei ole lapselta mennyt hermot noin pienestä asiasta.
Ap

Ehkä haluaa näyttää kauniilta koska tyttö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä ihan samanlainen 9,5 tyttö.. Tänäänkin kiukutellut koko aamun kun kuulemma hänellä niin ruma talvitakki. Jonka kyllä itse valitsi itselleen.

Hah 😁 juuri näin meilläkin. Itse valinnut tuon takkinsa mitä ei halunnut päällensä laittaa.
Ap

Vierailija

uyjj kirjoitti:
Oletko kasvattanut lapsen sukupuolineutraaliksi niin että tälle ei ole kehittynyt identiteetiä ja hän on hukassa?

En ymmärtänyt tätä vastausta. Käsittääkseni olen kasvattanut ihan normaalisti, kuten myös sisaruksensa.
Ap

Vierailija

Itse olin samanlainen tuon ikäisenä. Ihan tavallista murrosikäisen käytöstä; koetellaan rajoja, ärsyynnytään helpommin jne.. Ja tietenkin samalla opitaan aikuiseksi (vaikka se saattaakin kestää muutaman vuoden).

Vierailija

uyjj kirjoitti:
Oletko kasvattanut lapsen sukupuolineutraaliksi niin että tälle ei ole kehittynyt identiteetiä ja hän on hukassa?

Tämä nerokas vastaus nauratti!

Vierailija

Meillä 10v poika juuri samanlainen. Väittää joka asiasta ja suuttuu jos ei saa tahtoaan läpi. Itkuunkin saattaa purskahtaa tosi helposti. Hyvö tietää että muilkakin on tälläistä. Ehkä se tosiaan on jo murrosiän alkua...

Vierailija

Muistan esimurkkuiän, jolloin kaikki mitä vanhemmat sanoi, ärsytti. Sain raivarit pyörekellarissa jos lukitseminen ei heti onnistunut ja riuhdoin pyöriä kovakouraisesti. Olisin halunnut nitistää yhden vanhan muijan, joka aukoi minulle päätään. Kyllä tuo vaihe ohi menee aikanaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat