Miten saada mies tiskaamaan?

Vierailija

Vinkkejä. Itse olen hoitanut kolmen vuoden ajan lähes kaikki tiskit. Nyt haluaisin, että avopuolisonikin tiskaisi. Olen nalkuttanut joo, ei tehoa. Nyt tiskipöytä täynnä likaisia astioita ja kädet syyhyää, mutta ei, mä en luovuta. Ei ole kiva tunne kun siivoaa tiskipöydän ja kun tulee iltavuorosta kotiin, tiskipöytä täynnä tiskejä. Mieheni on muuten maailman kivoin, mutta tämä ärsyttää suunnattomasti :(

Kommentit (10)

Vierailija

Kolmessa vuodessa syntyy jo tapa. Jos et aiemmin ole pistänyt miestä tiskaamaan on hän tässä vaiheessa jo oppinut että sinä teet aina tiskit. Tavoista on vaikea oppia pois.

Vierailija

Onko miehelläsi muita psyykkisiä ongelmia, jos hän ei käsitä, että astiat pitää tiskata?

Suosittelen käyntiä lääkärillä.

Vierailija

Minkä antaa selitykseksi, että ei tiskaa? Lopeta tekemästä jotain mitä hän haluaa, ellei ota vastuuta kotitöistä tasapuolisesti.

Vierailija

Jos ei ole aikuis ikään mennessä oppinut, ei tule ikinä oppimaan. Nyt olet vielä opettanut, että kyllä sinä tiskaat kaiken. Menetetty tapaus, tuollaiset on aina.

Vierailija

Me sovittiin tiskivuorot kun minä jäin aina yksin tiskivastuuseen. Mies ei tiskannut omalla vuorollaan. Annoin tiskivuoren kasvaa. Kun lopulta ei ollut yhtään puhdasta astiaa, mies alkoi tehdä niin että ennen ateriaa tiskasi aina yhden lautasen - itselleen. Kysyin miksei tiskaa minullekin, mies sai raivarin että vaadin häntä palvelemaan itseäni ja miksi hän minun lautasiani tiskaisin. Muistutin että hänellä olisi edelleen se tiskivuoro, eipä tiskannut silti. Yhtenä päivänä tulin kotiin ja löysin miehen äidin tiskaamasta meidän keittiöstä. 

Voi siis olla vaikea projekti.

Vierailija

Miten tilanne alkujaan päätyi siihen että vain sinä tiskaat? En osaa mitenkään auttaa, mutta toivoisin varoittavia esimerkkejä niille jotka eivät vielä ole tiskiorjuudessa.

Vierailija

Miksi, miksi, oi miksi jo kolme vuotta?! Miksi et alun perin asettanut yhdessä elämisen ehdoksi sitä, että myös mies tiskaa?

Oma sika - oma moka, vai miten se menikään?

Kun fakta nyt on se, että mies ei tiskaa niin sen todellisuuden kanssa sinun on elettävä. Ei ole reilua, ei! Siispä sinä voit jättää vastaavasti tekemättä jotain sellaista, joka on sinusta oikein ikävää. Ehkä vessansiivouksen, vaatteitten silittäimisen, lakanoiden vaihtamisen ... 

Uusimmat

Suosituimmat