Toi on hyvä: "en ole kauhean työorientoitunut". Siis LAISKA.

Vierailija

Emilia Poikkeus siis iltasanomissa näin. Laiska on laiska vaikka sen miten sivistyssanoihin pukisi. Reps.

Kommentit (11)

Vierailija

Minä olen työorientoitunut ja laiska. En siis sanoisi, että näitä voi rinnastaa. Omassa tapauksessani saan töissä hyvää palautetta tuloksesta, olen johtavassa asemassa ja teen työni kiitettävästi myös omasta mielestäni.

Mutta eipä ole paljon harrastuksia ja kotona paikat on vähän niin ja näin. Unohtelen lasten kouluun liittyviä asioita jne. Kyse lienee siitä, mihin tarmonsa pistää.

Ja en edes tunne olevani oravanpyörässä, vaan yksinkertaisesti pidän työstäni. Mutta en ole yli-ihminen, vaan tarmo töissä näkyy laiskuutena muualla.

Vierailija

Jutun ainoa tarkoitus on kohahduttaa ja lisätä myyntiä. Jutun lopussakin mainitaan että le loppuun paperiversiosta. Tämän aloituksen perusteella juttu on onnistunut siinä mihin se on pyrkinytkin.

Vierailija

Minä en ole työorinteoitunut; minulle perhe, harrastukset, ystävät, ystävien lapset,  luonto, kirjallisuus, matkailu, musiikki  tuottaa suurimman ilon ja tyytyväisyyden elämässä. Silti olen tällä hetkellä ,ainakin välillä, onnellinen siitä, että minulla on työpaikka, jossa toteuttaa itseäni, pienehkö palkka, jolla elätän itseni ja perheeni, jossa viihdyn niin, että vapaa-ajallanikin välillä mietin ideoita, joita toteuttaa töissä.
 Tiedän, että olen kohtalaisen ahkera. sen verran on jo fiksuutta päässä, että työssäkin täytyy välillä valita, että mitkä asiat tekee niin että koulussa ollessa pääsisi niistä läpi, ja mitkä asiat taas vaativat töissä todellista panostamista. Koska yt:t ovat kuitenkin tulossa varmasti parin vuoden sisällä, niin on ihan tervettä mielestäni, että ajattelee, että se työ ei ole se kaikkein tärkein sisältö elämässä.

Vierailija

Tuonhan voi käsittää monella tavalla. Se voi tarkoittaa sitä, että työ on vain tapa elättää sitä "oikeaa" elämää, mutta myös sitä että työt ei kiinnosta lainkaan ja sille "oikealle" elämälle (lapset, harrastukset ym.) pitää löytyä joku toinen elättäjä, oli se sitten yhteiskunta tai elämänkumppani.

Vierailija

Kuka hullu oikeasti haluaa töihin? Raatamaan perse ruvella, heräämään aikaisin jne, jne. Haaveena lottovoitto tai rikas nainen. Ainakin tuo emilia on rehellinen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat