Kannattaisiko julkisella paikalla iskemään tulevien miesten antaa oma numeronsa eikä pyytää naisen numeroa?

Vierailija

Luin m29+1 avausta kassaneidin pyytämisestä ulos (älkää kysykö miks) ja mieleen tulivat omat ajat kassalla ja suhtautuminen iskuyrityksiin. Totesin, että mut ois ainakin saanut helpommin treffeille antamalla numeron kuin käymällä kalastelemaan mun yhteystietoja.Tän avauksen pääpointti on siis kysellä, päteekö tää muihin? Onko kukaan koskaan antanut julkisella paikalle pakkeja sen takia, että tilanne on kiusallinen, vaikka miehessä ei välttämättä olisi mitään vikaa? Olisitteko päätyneet treffeille, jos olisitte saaneetkin miehen numeron ja sit ottaa yhteyttä omassa rauhassanne myöhemmin? (Tarkoitan siis ihan normaalin oloisia ja näköisiä miehiä tilanteissa, joissa pokailu ei ole oletusarvo.)

Mua pyydettiin myös treffeille siitä kaupan kassalta joitakin kertoja, mut sanoin aina ei. Musta ajatus siitä, että suostuisin lähtemään tuntemattoman miehen kanssa ulos tai antamaan numeron yleisön (asiakkaat ja työtoverit) edessä oli äärimmäisen kiusallinen, etenkin kun puhuttiin paikasta, josta se "yleisö" löytää mut säännöllisesti. En halunnut, että asiakkaat tietävät, kenen kanssa käyn treffeillä, ovat (etenkään ne muutamat hyypiöt, joita siellä nyt vaan väistämättä pyörii) siinä luulossa, että mun numeron saa heittämällä enkä että työkaverit ajattelevat, että jakelen yhteystietojani random asiakkaille noin vaan. Jos olisin saanut numeron, olisin soittanut osalle.
(Lähdin tosin kerran kantsiksen kanssa ulos. Oltiin juteltu monet kerrat niitä näitä ja yhtenä päivänä kun olltiin kahdestaan kaupassa, se pyysi mut leffaan, josta oltiin aiemmin puhuttu. Olisin tosin ollut aika varautunut, jos täysin vieras mies tai tyyppi, joka ei ole koskaan avannut sanaista arkkuaan mun suuntaan, olisi ryhtynyt iskemään kun ollaan kahden suljetussa tilassa niin et lähin elävä olento on securitas 15 minsan päässä. Aspana hyypiöuhka piti aina ottaa astetta enemmän tosissaan kun arjessa.)

Toisena mieleen tulee miesvaltainen harrastus, jossa toimin puoliammattimaisessa roolissa ja sitä kautta siellä paljon ihmisiä, jotka tiedän ja jotka tietävät mut. Mua on pyydetty sen parissa ulos ei kerran eikä kaksi niin, että paikkana on joku ruuhkainen aula keskellä näitä "harrastetuttuja" tai joku muu vastaava hotspotti, jossa sivullisten tai kollegoiden ei edes tarvitse olla kiinnostuneita asiasta tietääkseen, miten tilanne päättyi. Oon sanonut aina ei, koska niillle ympyröille ei pätkääkään kuulu mun yksityiselämäni ja oon muutenkin saanut tehdä hartiavoimin duunia sen eteen, että mut nähdään ensisijaisesti toiminnan ja taitojen eikä sukupuolen kautta.

Täysin vieraiden keskellä efekti ei ehkä ole niin vahva kuin silloin, kun pitää pitää yllä jotain ammatillista roolia, mutta se on silti olemassa. Oon esimerkiki joskus antanut pakit miehelle, joka tuli juttelemaan mukavia mun pöytään opiskelijaruokalassa. Kolme viereistä pöytää hiljeni välittömästi kuuntelemaan ja musta ajatus siitä tilanteesta, että sanon joo, mies lähtee ja sit jään siihen salakuuntelijoiden keskelle syömään lounaan loppuun, oli vaan äärettömän kiusallinen.

(Omalla kohdallani tää neuvo ei oo tosin toiminut. Oon varautunut siihen, että jos lähestyn miestä, voin myös antaa numeron ja postun kohteliaasti talavasemmalle jos neon empiväisiä. Sen sijaan saan aina joko numeron tai ihan helvetin tylyt pakit. Mut musta tuntuu, että jos tollaseen tilanteeseen liittyy sosiaalisia paineita, ne on naiselle ja miehelle päinvastaiset.)

Tää oli musta vähän hämmentävä havainto itsenstäni, koska noin yleensä en oo hirveän kiinnostunut siitä, mitä musta ajatellaan enkä oikein usko, että naisilla on joku mystinen maine, jota varjella. Tuli myös vähän hölmö olo nyt kun tän tähän runoilin.

Kommentit (12)

Vierailija

En pyytäis työssäkäyvää naista treffeille, mutta täytyy muistaa tää vinkki, jos vaikka sossussa tai työkkärissä sattuu mukava nainen vastaan. Auttaisko jos sanoisin tapaamisen yhteydessä että olen se työttömyydestä vauvapalstalla jankkaaja, lämpenisitkö sinä ap?

Vierailija

Jos naista kiinnostaa aidosti niin hän tulee luoksesi. Mies vaan tekee itsensä typeräksi jos yrittää iskeä naisen joka nyt sattuu vain häntä kiinnostamaan

Vierailija

Sanon heti kärkeen, etten ole itse ollut vapailla markkinoilla pitkään aikaan, siis tosi pitkään aikaan. Mieleeni tuli, että niinkö se heti nykyään hoidetaan, että pitää vaihtaa yhteystietoja? Olisin muistelevinani, että ns. ennen vanhaan sitä vaikka baarissa juteltiin ja kenties tanssittiin ja ehkä saateltiinkin, sitten ehkä vaihdettiin numeroa, jos siltä tuntui. Minusta tuntuisi ahdistavalta ajatus siitä, että heti pitäisi antaa puhelinnumero (joka minulla introvertillä on aina ollut salainen) jollekin ihan tuntemattomalle, joka tulee sanomaan, että anna puhelinnumero tai tarjoamaan omaansa. Mitä minä sitten sanoisin jos hän soittaisi minulle, en minä osaisi vieraan kanssa jutella niitä näitä. :O Toivon mukaan en joudukaan koskaan enää vapaille markkinoille, tai olisin yksin lopun elämääni. 

Vierailija

Omina nuoruusvuosina minua voitiin pitää lukujen perusteella pelimiehenä vaikka käytökseni oli aivan päinvastainen. Minun vinkkini on että mies ei tekisi mitään alotetta ( mitään seksuaalisuuteen tai kiinnostukseen viittaavaa) vasan pysyy normaalina hyväntuulisena ihmisenä. Näillä opeilla naisia jo riitti aivan tarpeeksi.

Mike

Ei ne sosiaaliset paineet ole vaikeampi asia naisille kuin miehelle. Mies vain perinteisesti on joutunut tekemään sen aloitteen. Nykyään leimataan tosin helposti hyypiöksi tms, jolloin mies ei kasvojen menettämisen vuoksi uskalla lähestyä.
Pääsääntöisesti asiakaspalvelijaa ei kannata lähestyä, sillä se johtaa vain kiusalisiin tilanteisiin.
Itse kunnioitin toisen henkilökohtaista tila niin paljon, että en tehnyt aloitteita melkein koskaan. Pakkeja kyllä jakelin toisen tunteita sen kummemmin pohtimatta. It's a brave new world..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sanon heti kärkeen, etten ole itse ollut vapailla markkinoilla pitkään aikaan, siis tosi pitkään aikaan. Mieleeni tuli, että niinkö se heti nykyään hoidetaan, että pitää vaihtaa yhteystietoja? Olisin muistelevinani, että ns. ennen vanhaan sitä vaikka baarissa juteltiin ja kenties tanssittiin ja ehkä saateltiinkin, sitten ehkä vaihdettiin numeroa, jos siltä tuntui. Minusta tuntuisi ahdistavalta ajatus siitä, että heti pitäisi antaa puhelinnumero (joka minulla introvertillä on aina ollut salainen) jollekin ihan tuntemattomalle, joka tulee sanomaan, että anna puhelinnumero tai tarjoamaan omaansa. Mitä minä sitten sanoisin jos hän soittaisi minulle, en minä osaisi vieraan kanssa jutella niitä näitä. :O Toivon mukaan en joudukaan koskaan enää vapaille markkinoille, tai olisin yksin lopun elämääni. 

Tarkoitin tuolla, että "ei olla tilanteessa, jossa pokailu on oletusarvo" just sitä, että ei olla baarissa tai kotibileissä (tai miksi niitä nyt teini-iän ohittaneilla kutsutaankaan) tai muussa paikassa, jossa on luontevaa jäädä juttelemaan pidemmäksi aikaa, tutustua vähän paremmin ja sit vaihtaa numeroa. Ei sillä, että noiden paikkojen tarkoitus olisi nimenomaan päästä yksiin jonkun kanssa, mutta niissä lienee helpompaa tutustua ensin ja mennä yhteystietoihin sitten.

Jos paikka on joku muu, sinne ei yleensä olla tultu oleilemaan vaan kumpikin on menossa jonnekin eikä ole mahista tutustua asap. Itse ainakin miellän, että se, että jutellaan vaan muutamia minuutteja ennen sitä "voiko soittaa"-vaihetta, liittyy tähän eikä tuohon eikä siihen, että meno olis jotenkin eri nykyään. Kyllähän siellä baarissakin siinä "vanhassa mallissa" tuli juteltua tuntemattomalle, vaikka järjestys oli eri. :)

Mua ei siis jostain syystä Suomen kamaralla ole lähestytty vakavissaan baarissa tms. paikassa kuin kerran. Kirjastossa, harrastuksissa ja muissa vastaavissa paikoissa taas enemmän.

Ap

Vierailija

Mike kirjoitti:
Ei ne sosiaaliset paineet ole vaikeampi asia naisille kuin miehelle. Mies vain perinteisesti on joutunut tekemään sen aloitteen. Nykyään leimataan tosin helposti hyypiöksi tms, jolloin mies ei kasvojen menettämisen vuoksi uskalla lähestyä.
Pääsääntöisesti asiakaspalvelijaa ei kannata lähestyä, sillä se johtaa vain kiusalisiin tilanteisiin.
Itse kunnioitin toisen henkilökohtaista tila niin paljon, että en tehnyt aloitteita melkein koskaan. Pakkeja kyllä jakelin toisen tunteita sen kummemmin pohtimatta. It's a brave new world..

Tarkoitin tuolla naisten ja miesten päinvastaisilla sosiaalisilla paineilla lähinnä sitä, että jos miestä pyydettäisiin ulos "yleisön" edessä ja mies sanoisi kyllä, voisi olla miehelle jopa positiivinen juttu, että joku todistaa tapahtunutta. Ja tässä kysyn just sitä, kokeeko muutkin naiset, että myöntyminen jonkun todistaessa on kiusallista. Näin lonkalta heittäen ainakin.

Lähestymisessä ja lähestyttävänä olossa on kummassakin omat sosiaaliset paineensa, ja olin tosiaan tässä enemmän kiinnostunut jälkimmäisestä, koska eka tuntui suoraviivaisemmalta.

Toki jos tohon aloitteen kohteena oloon ja aloitteeseen myöntymiseen liittyy oikeasti joku naisille tyypillisempi sosiaalinen paine (kasvojen menettäminen "helppouden" takia tai jotain?), se varmasti vaikuttaa myös siihen, miks aloite jää yleensä miehelle. Pelko kasvojen menettämisestä, jos aloite menee mönkään, on kuitenkin varmaan aika universaali.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tuolla, että "ei olla tilanteessa, jossa pokailu on oletusarvo" just sitä, että ei olla baarissa tai kotibileissä (tai miksi niitä nyt teini-iän ohittaneilla kutsutaankaan) tai muussa paikassa, jossa on luontevaa jäädä juttelemaan pidemmäksi aikaa, tutustua vähän paremmin ja sit vaihtaa numeroa. Ei sillä, että noiden paikkojen tarkoitus olisi nimenomaan päästä yksiin jonkun kanssa, mutta niissä lienee helpompaa tutustua ensin ja mennä yhteystietoihin sitten.

Jos paikka on joku muu, sinne ei yleensä olla tultu oleilemaan vaan kumpikin on menossa jonnekin eikä ole mahista tutustua asap. Itse ainakin miellän, että se, että jutellaan vaan muutamia minuutteja ennen sitä "voiko soittaa"-vaihetta, liittyy tähän eikä tuohon eikä siihen, että meno olis jotenkin eri nykyään. Kyllähän siellä baarissakin siinä "vanhassa mallissa" tuli juteltua tuntemattomalle, vaikka järjestys oli eri. :)

Mua ei siis jostain syystä Suomen kamaralla ole lähestytty vakavissaan baarissa tms. paikassa kuin kerran. Kirjastossa, harrastuksissa ja muissa vastaavissa paikoissa taas enemmän.

Ap

Paarissa on ehkä kauniimpia naisia kuin kirjastossa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan kannata jättää noin isoa asiaa kuin soittaminen naisen vastuulle. Ei se nainen kuitenkaan soita.

Tässä tilanteessa se on vain ainoa toimintatapa jolla on edes pieni mahdollisuus onnistua. Kuten ap sanoi, kassat ei anna omaa numeroaan siinä, koska sillä saisi oudon maineen. ( Ja nyt kaikki hyypiöt luulee että mitään muuta vikaa ei ollut ja säntäävät kauppoihin jakamaan numeroitaan. :) ) Nykynaiset saavat kyllä laitettua esim. tekstarin jos ovat yhtään kiinnostuneita. Jos sieltä ei kuulu mitään niin kannattaa tehdä johtopäätöksiä, eikä yrittää toista kertaa.

Vierailija

En nyt lukenut koko aloitustekstiä, koska heti alussa mainittiin hiukan epälyttävä henkilö. Mutta vastauksena kysymykseen: toimisi paljon peremmin niin että mies antaa numeronsa. Olen aina häkeltynyt tuollaisessa tilanteessa niin että en osannut oikein tehdä mitään. Yhden kerran se jäi kaduttamaan ja olisin soittanut jos minulla olisi ollut miehen numero.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat