Onko mielestäsi ok katkaista kaverisuhde lopettamalla yhteydenpito tuosta vaan?

Vierailija

En halua vain olla hänen kanssa missään tekemisissä enää.

Kommentit (7)

Vierailija

Riippuu miten hyvä kaveri. Aika epäreiluahan se toista kohtaan on, mutta tapa taitaa olla aika yleisesti käytössä. Kai joillain on stten kavereita ihan liikaakin.

Vierailija

Yhden tuttavan hylkäsin aikoinaan vastaavalla tavalla. Tuntui, että hän ei koskaan kuunnell ut minua tai laittoi viestiä kun halusi ja jaksoi. Kumma kyllä ystävyys alkoi kelpaa maan, kun erosi. Siinä vaiheessa enää myöhäistä..

Vierailija

Onko tämä yleisestikin naisten ongelma? Jos kaveri ei anna ystävyyssuhteeseen itsestään 100 prosenttia ja ole aina halukas kuntelemaan ja tapaamaan, hänet hylätään? Pitää elää ystävän tarpeita kuunnellen? En ole miesten keskuudessa tällaista ehdottomuutta huomannut. Kaveruus voi jatkua hyvin siihen mihin se joskus jäi, sitten kun elämäntilanteet taas mahdollistaa yhdessä olon.

Vierailija

Niin mä oon aina tehnyt. Eihän se välttämättä ole kokonaan katkennut. Ottakoot itse yhteyttä jos kiinnostaa, mutta eihän ne ikinä ota.

Vierailija

No ei ole. Se on kylmää ja julmaa, kiusaamista jopa. Jos olette (olleet) hyviä kavereita, niin asia pitää pystyä hoitamaan toisin.

Mikä kaverisuhteessa on pielessä? Voisiko siitä jutella kaverisi kanssa? Onko asiat jotenkin korjattavissa? Jos kaverillasi on vaikkapa jokin ärsyttävä ominaisuus (puhuu päälle tai vain itsestään, myöhästelee, laukoo rasistisia kommentteja jne jne), ja tämä on syy kaveruuden katkaisuun, niin mielestäni hänelle pitää tästä ominaisuudesta sanoa. Tällöin kaverilla on mahdollisuus korjata tilanne tai muuttaa käytöstään, jottei koko ihmissuhde katkea täysin selittämättömästi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yhden tuttavan hylkäsin aikoinaan vastaavalla tavalla. Tuntui, että hän ei koskaan kuunnell ut minua tai laittoi viestiä kun halusi ja jaksoi. Kumma kyllä ystävyys alkoi kelpaa maan, kun erosi. Siinä vaiheessa enää myöhäistä..

Ystävyys? Et sä kuulosta kyllä ystävältä. Sä kuulostat kostajalta. Nyt on käsitteet menneet pahasti sekaisin.

Ihmisillä on erilaisia elämänvaiheita ja ihmiset muuttuu. Sua ton kirjoituksesi perusteella sanoisin vaivaavan katkeruus. Ja se, jos mikä, syö sisältäpäin.

Uusimmat

Suosituimmat