onko intovertti hienompi käsite

Vierailija

Erakkoluonteelle?

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei, eikä se oikeastaan ole sama asiakaan.

Ok. Tuolla mistä luin siitä lukee että intovertti nauttii yksinäisyydestäja omaan sisäiseen maailmaan käpertymisestä.

intro

Itse olen introvertti, mutta nautin silti sosiaalisista suhteista. Yhtenä erona on ehkä, että introvertti lataa akkunsa yksinäisyydessä - sosiaalisuus kuluttaa, vaikka olisi kivaakin. Ekstrovertti sen sijaan saa energiaa sosiaalisista kohtaamisista.

Vierailija

intro kirjoitti:
Itse olen introvertti, mutta nautin silti sosiaalisista suhteista. Yhtenä erona on ehkä, että introvertti lataa akkunsa yksinäisyydessä - sosiaalisuus kuluttaa, vaikka olisi kivaakin. Ekstrovertti sen sijaan saa energiaa sosiaalisista kohtaamisista.

Entäs jos saa energiaa molemmista. Mikä silloin on ?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
intro kirjoitti:

Pelkkä vertti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
intro kirjoitti:

Vissiin ambivertti.

Vierailija

Olen introvertti, mutta siitä huolimatta olen sosiaalinen tyyppi. Tarvitsen kuitenkin yksityisyyttä akkujen lataamiseen. Olen koko työurani ollut ihmisten parissa työssä, mutta viikonloppuisin minua ei ole juurikaan saanut ihmisten pariin. Tyypillisenä introverttina en viihdy suurissa ihmisjoukoissa, esim. festarit suorastaan puistattavat. En myöskään halua joutua huomion keskipisteeksi, vaan seurailen tapahtumia mieluummin sivusta. En ole esim. halunnut juhlia täysiä vuosikymmeniä tai sitä, kun lopetin työt. Pitkästä palveluksesta myönnettävästä ansiomerkistäkin kieltäydyin. Introvertti ei ole luuloista huolimatta ujo ja hiljainen, eivät ainakaan kaikki.  

Uusimmat

Suosituimmat