Jauhesammuttimen jauhe

Seuraa 
Liittynyt15.1.2016

Sain tänään työtehtäväksi jauhesammuttimen jauheen siivoamista rappukäytävästä.. Olen siis siivooja ammatiltani. Otin ensin harjalla ja rikkalapiolla enimmät jauheet sillä sen talon imuri oli hajonnut enkä uutta ole tilalle toistaiseksi saanut noh siinä sitten aloin märällä lattiarätillä pesemään lattiaa pian hengittäminen vaikeutui jotenn menin hetkeksi ulos hengittämään raitista ilmaa, kun olin saanut noin tunnin kuluttua sotkun siivottua lähdin kotiin matka kesti noin 15-20minuuttia käsiäni alkoi kihelmöimään ja parinkymmenen minuutin päästä käteni olivat ihan punaiset melko lämpöset niitä poltteli ja käsien pinta on nyt kuin niihin olisi laitettu vahaa päälle polttelu on vähentynyt, mutta iho on alkanut muuttumaan kuivaksi päivän kuluessa. Onko täällä ketään kenelle olisi käynyt samallailla tai jollekin tutulle? Ois helpottavaa jos sais jotai infoo tähä.. Olen puhunut✋

Kommentit (1)

Mia Terveydenhoitaja
Seuraa 
Liittynyt8.6.2015

Hei,

jauhesammuttimien jauheet sisältävät kemikaaleja, jotka ärsyttävät ihoa, silmiä ja hengitysteitä sekä nieltynä nielua ja ruoansulatusreittiä.

Näitä aineita käsitellessä tulisi aina käyttää käsineitä ja hengityssuojaa. Jos teitä ei ole ohjeistettu tekemään näin, on esimiehesi tai muu perehdytyksestä vastaava laiminlyönyt tehtäviään. 

Jos et ole vielä käynyt lääkärissä, kehoittaisin sinua tekemään niin mahdollisimman pian. Aina, jos jauhesammuttimien kemikaaleista saa oireita, jotka eivät lopu silmien/ihon/suun huuhtelun jälkeen, on käytävä lääkärissä. Olen todella huolissani siitä, että ihosi on reagoinut vielä päivien päästä altistuksesta.

Suosittelisin myös, että esimiehesi olisi yhteydessä työterveyshuoltoon, jotta saisitte asianmukaista ohjausta tämän tyyppisten siivoustehtävien hoitoon tulevaisuudessa.

t. Mia, terveydenhoitaja

Uusimmat

Suosituimmat