Mistä luokanopettajaopiskelijalle kesätöitä?

Vierailija

Huoh, taas se aika vuodesta kun saa alkaa ressaamaan kesätöistä. Mulla on työkokemusta vain kouluavustajana toimimisesta, päiväkodista ja nyt olen tehnyt hieman sijaisuuksia opintojen ohessa. Tästä työkokemuksesta ei ole mitään hyötyä kesätöitä hakiessa, koulut ovat kiinni ja päiväkodit eivät ota kesätyöntekijöitä.
Aion toki lähettää ne sadat samat hakemukset kuin viime kesänäkin, kauppoihin, jäätelökioskille, siivousfirmoihin, puutarhoille, hautausmaalle, pesuloihin, marjanmyyntiin yms. mutta en niihin ole aiemminkaan päässyt niin tuskin pääsen nytkään.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Lopeta julkinen nariseminen ja hae aktiivisesti töitä.
Jos et saa töitä, mieti miksi.

Terveisin,
luokanopettaja

Vierailija

Ihanaa av-tyyliä :D
Mikä saa sinut uskomaan etten olisi hakenut töitä. Kyllä minä haen, mutta niistä työpaikoista ei edes vastata.
Ja oi kyllä, olen miettinyt miksi en saa töitä. Olen reipas, en kulje kännykkä kädessä töissä, en myöhästele, minulle käy kaikki työvuorot ja käytössäni on auto eli kulkeminenkaan ei ole minulle mikään ongelma.

Ap

Vierailija

Täällä sama ongelma. Tällä koulutuksella ei kesätyöhaussa oikein mitään tee. Lapsia menisin mielelläni hoitamaan, mutta monesti hoidettavat ovat todella pieniä ja mä en ole ikinä vaihtanut edes vaippaa joten kaipaisin edes hieman jotakin opastusta niin pienten lasten hoitoon. Kouluikäisille ei haeta läheskään niin paljon hoitajia kuin noille pienimmille.

Vierailija

Luokanopettajan soisi olevan pikkuisen paremmin perillä tämänhetkisestä talous- ja työllisyystilanteesta. Ihan opettamisenkin kannalta.

Vierailija

Yksityinen lastenhoitopalvelu pienille koululaisille joiden vanhemmat ei pysty lomailemaan 2.5 kuukautta. Lehdethän on täynnä ikävässä tilanteessa olevien vanhempien kirjoituksia joka kevät. Kysyntää on takuulla, ja luokanopettajaopiskelija taatusti kovaa valuuttaa.

Vierailija

Jäätelömyyjä? Marjamyynti?

Mitäs jos hakisit ihan aikuisten töitä kesän ajaksi? Nuohan ovat koululaisten kesäduuneja.

Ja ajattele, koulunkäynninohjaajat ovat joka kesä työttöminä, kun opettajille juoksee palkka opetuksettomiltakin kuukausilta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luokanopettajan soisi olevan pikkuisen paremmin perillä tämänhetkisestä talous- ja työllisyystilanteesta. Ihan opettamisenkin kannalta.

Eiköhän jokainen ole perillä tämänhetkisestä taloustilanteesta, silti niitä töitä on haettava, kesälläkin pitäisi meinaa saada rahaa jostakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos hakisit ihan aikuisten töitä kesän ajaksi? Nuohan ovat koululaisten kesäduuneja.

Ja ajattele, koulunkäynninohjaajat ovat joka kesä työttöminä, kun opettajille juoksee palkka opetuksettomiltakin kuukausilta.

En ole ap vaan tuo toinen samassa tilanteessa oleva. Tiesitkö, että kesätyöhaussa ei voi nirsoilla, jos jonnekin haluaa on pakko hakea ihan kaikkeen mahdolliseen tarjolla olevaan työhön.

Ja kuule kyllä me luokanopetkin ollaan kesällä työttömiä, ei me enää mitään virkoja saada :D työtön voi kuitenkin hakea työttömyyskorvausta, opiskelija ei voi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli varmaan tarkoitettu sille ensimmäiselle vastaajalle.

Ap:lle: Jostain syystä luokanopettajia on paljon kaupoissa töissä. Sosiaalialalta voi saada töitä, esim lastenkoti. Kesäleireillä on joitain paikallisia paikkoja.

Vierailija

Omalla kotipaikkakunnallani on opettajakoulutusta ja sieltä tutut opiskelijat ovat kesäisin töissä mm. hotellivirkailijoina, baareissa ja ravintoloissa tarjoilijana, kaupan kassalla ja siivoojana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitäs nämä aikusten kesäduunit sitten ovat? Saisiko esimerkkejä, itselleni ei tule yhtäkään mieleen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat