Olen katkera exälle ja hänen uudelle perheelle, olenko kamala?

Vierailija

Eli meillä 3 lasta, eivät ehkä olleet niitä suunnitelluimpia tapauksia, mutta ilolla otettiin kaikki vastaan. Meidän suhde oli exän kanssa oli monimutkainen, riideltiin, pettämistä jne. Mies ei halunnut käydä töissä, eli köyhiä oltiin. Erottiin 8v sitten, viikko ennen kuopuksen syntymää kun en jaksanut enää. Minä olen uusissa naimisissa, uusi lapsi ja kaikki ok. Ei olla rikkaita mutta tullaan toimeen.
Ex tapasi muutama vuosi sitten naisen, jonka kanssa muuttivat yhteen. Ex alkoi opiskella, samoin se uusi nainen. Heillä oli tiukkaa, mies pyysi että voisiko maksaa pienempää elaria sen pari vuotta kun opiskeli. No mä suostuin. Ex valmistui, ja molemmat saivat hyvät työt, heillä on isompi asunto paremmalla paikalla kuin meillä, autokin heillä on, ja tietysti sitten hankkivat lapsenkin.
Ja mua vituttaa.
Ex kierrättää tulonsa kai jotenkin niin että hänellä on varsinaisia palkkatuloja n. 1000€/kk. Maksaa siis minimielarit. Kaikki omaisuus heillä on naisen nimissä, lähinnä kai simsi että miehellä ei ollut luottotietoja mutta nytemmin kun hällä taas on niin veikkaisin syyksi tätä uutta lasta. Exän uudella lapsella on oikeasti kaikkea, kaksi huonetta, jne. Meidän lapsilla kaikki ollut aina käytettyä ja kierrätettyä. Tai halpaa, joka sitten hajoaa heti. Meidän lasten vaatteet on suurin osa hmltä, exän uuden lapsen vaatteet on merkkikamaa. Meillä ikeaa, heillä tuntuu kaikki olevan vepsäläiseltä tai vastaavaa. Ja myönnän, olen kateellinen. Mikä pahinta, exän uusi nainen on minua 10v nuorempi ja hänellä ja hänen lapsella on kaikki mitä halusin itse.
Ja olen katkera. Minkäs teet. Ja en osaa aina olla aikuinen asiassa. En saa lapsille aina pidettyä mölyjä mahassa, jos ovat vailla uutta tietokonetta tai puhelinta.
Isä ei osta, joskus saattaa hemmotella lapsia mutta muuten kyllä kertoo kantavansa vastuun (olemattomien) elarien muodossa. Ja nyt tosiaan vielä tuo, että uusi lapsi tulee perimään kaiken koska miehen nimissä ei ole mitään. Tai ehkä niiden auto taitaa olla miehen nimissä, mutta sekin on 10v vanha lousku.
Olenko teistä kamala? Mitä tekisitte asemassani?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Musta kuulostaa inhimilliseltä sun ajatukset, en ole tuossa tilanteessa itse ollut mutta ymmärrän kyllä miten nuo ajatukset saattavat ottaa vallan. Tältä sivustolta tulee aina roskaa niskaan mut ihmisiä tässä ollaan ja aina ajatukset eivät ole täydellisiä. Olet ilmeisesti hyvin pärjännyt mutta exä on vetänyt ohituskaistaa ohi. Yritä nauttia nykyisestä elämästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rahasta viis. Ajatus- ja arvomaailmasi vaikuttaa nin kieroutuneelta, että siitä on haittaa lapsillesi. 

Häh? Millä perusteella? Ap

Vierailija

Koeta keskittyä omaan perheeseesi ja unohda ex perheineen. Hänen merkityksensä on olla isä lapsilleen, sellainen kuin haluaa ja kykenee. Isä on taloudelliset ratkaisunsa tehnyt ja kantaa niistä aikanaan vastuun lapsilleen, tuollainen kierrätys toki kuulostaa tosi ketkulta. Lapsille voit olla ikätasoisesti rehellinen raha-asioissa ja elareiden suuruudessa, mutta yritä sentään välttää mustamaalausta. Toki eroperheissä elintasot vaihtelevat ja uudella vaimolla voi olla myös omaa varallisuutta, mikä vain täytyy hyväksyä.

Vierailija

Jos tyyppi on lähtökohtaisesti luottotiedoton elämätapatyötön ja alkoi "muutama vuosi sitten" opiskella, saattaa olla että ei hänellä ihan pieneen hetkeen ole mitään miljoonaperintöä tulossa kenellekään lapsistaan. Jos heillä jotain on, niin ilmeisesti naisen omaisuutta eikä siten pois sun lapsiltasi.

Ihan ot. Meillä bruttotulot päälle 80 tonnia vuodessa ja ollaan vallan tyytyväisiä 14 vuotta vanhaan autoon.

Vierailija

Muakin ihmetytti tuon auton mollaus. Meillä miehen kanssa kummallakin 2000-luvun alun bemarit, ja ollaan enempi kuin tyytyväisiä niihin. Miksi vaihtaisimme hyvät autot pois? Meilläkin varmaan lähemmäs 90k tulot, rahaa jää tonni kuussa säästöön. Tokihan sen voisi autoon laittaa, mutta miksi..?

Vierailija

Eksälläsi kävi tuuri toisessa arvonnassa. Löysi rikkaan ja fiksun naisen.

Mahdollisesti lapsesikin toivovat, että olisivat mieluummin syntyneet sen uuden vaimon lapsiksi?

Tietty voit väläytellä vaihtoehtona eksällesi omaa uupumustasi; ehdota että lapset muuttaa isän luo.

Vierailija

Katkeruus syö ihmistä ja voimia. Yritä löytää hyvät puolet omasta elämästäsi ja koita olla ajattelematta ex-puolison perhettä.

Vierailija

Ehkä ne on järjestelleet asiat noin turvatakseen vaimon taloudellisen tilanteen siltä varalta jos mies kuolee. Varsinkin jos vaimolla on lähtökohtaisesti isompi omaisuus, uskoisin että hän haluaa sen turvata.
Meidän uusperheessä on omaisuus kasvatettu omaisuus nollasta. En ymmärrä miksi kellään olisi oikeutta meidän keräännyttämiin rahoihin siksi että ovat sukua. Meillä omaisuus on miehen lasten vuoksi minun nimissä, että voin halutessani ostaa itselleni asianmukaista hoitoa myös miehen kuoleman jälkeen. Meillä on myös avioehto, valitettavasti miehen lapset saavat jokainen sen pari tuhatta euroa eikä yhtään enempää. Yhteinen lapsi sitten perii sen mitä minulta jää jäljelle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat