Saariselkä, millainen paikka?

Vierailija

Rinteet vissiin vähän irti keskustasta? Millainen kylpylä on? Iltaelämää yhtään?

Kommentit (8)

Vierailija

En ole käynyt talvikaudella, mutta paikkana on kyllä kohtalaisen retro ja kylpylä kulahtanut. Ruskaviikoilla iltaelämä koostui eläkeläisten tansseista ja hiljaisista pubeista. Ei sillä, itse olen viihtynyt erinomaisesti syysreissuilla, jolloin päätarkoituksena on vaellukset ja rentoutuminen (kunnon vuokramökki saunalla).

Vierailija

Murtomaahiihtäjän paratiisi. Olen käynyt monena talvena hiihtämässä murtsikkaa, aivan ihanaa. Rinteet eivät ole parhaiden hiihtokeskusten veroiset, mutta käyvät tekemiseksi murtsikkaperheen teineille siksi ajaksi, kun muu perhe menee hiihtämään. Jos kuitenkin menisin nimenomaan laskettelemaan, lähtisin ennemmin esim. Ylläkselle.
Rinteet ovat reilun kilometrin päässä kylästä, mutta välillä kulkee hiihtobussi monta kertaa päivässä.
Kylpylä on aika vaatimaton.
Ainakin yhdessä hotellissa on ohjelmaa iltaisin, mutta en ole itse käynyt, joten en tiedä, onko kävijäkunta lähinnä vanhempaa porukkaa. Ruokapaikkoja on useita, eikä minulla ole koskaan ollut palvelun kanssa mitään ongelmia.

Vierailija

Keski-ikäisten ja eläkeläisten paikka, ja kuten edellä jo sanottiin, maastohiihtäjän paratiisi. Olen käynyt Saariselällä yli kymmenen vuotta, esim. Levin bilehelvetti ei kiinnosta yhtään. Kylpylässä en ole käynyt aikoihin, yöelämässä - jos sitä on - en koskaan. Ainoa ruokakauppa Kuukkeli vähän nihkeä, kun ei ole kilpailua piristämässä. Riippuu, mitä hakee, itse tykkään tuolla käydä puutteista huolimatta.

Vierailija

Vai että pappojen pettämispaikka :D Kai siellä hiihtolomaviikoilla on lapsiperheitä ja nuorisoakin? 

Ladut ilmeisesti hyvät? Sopisi meille :) AP

Vierailija

Suomen parhaat murtomaahiihtolatuverkostot ovat Saariselällä ja Ylläksellä. Se on sitten makuasia, kumpaa näistä kahdesta pitää parempana, mutta kaikki muut Suomen hiihtokeskukset jäävät tässä suhteessa kauaksi näiden kahden taakse. Pidän itse Saariselästä enemmän, koska siellä on mielestäni monipuolisemmat reitinvalintamahdollisuudet silloin, jos hiihtää lyhyitä matkoja. Ylläksellä joutuu viikon aikana hiihtämään jo aika paljon samoja latuja, jos ei hiihdä päivittäin noin 30 km:n lenkkejä.

Hiihtolomalla on toki aina se riski, että on tosi kylmä. Tämä koskee kuitenkin kaikkia Lapin hiihtokeskuksia. Olen itse ollut Saariselällä useast pääsiäisen aikoihin, ja ainakin silloin siellä on paljon perheitä, joissa on myös lapsia ja nuoria.

Uusimmat

Suosituimmat