Muita joiden vatsa ei kestä siideriä?

Vierailija

Vatsani turpoaa isoksi palloksi jo yhdestä purkillisesta. Harmittaa, kun olut ja lonkero ei maistu. Kun muut juo mietoja, joudun ottamaan viiniä ja tulen aina nopeimmin humalaan.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Siideriä mahani kyllä sietää, mutta ei niitä litkuja, joita Suomessa siiderin nimellä myydään. Niistä tulee ähky ja turvotus ja röyhitys.

Vierailija

Mun pää ei kestä.
Puoli pulloa eli reilu 2 dl ja alkaa aivan armoton päänsärky. Epäilen että se johtuu siinä olevasta aspartaamista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisithan hakea apteekista jotain lääkettä, joka mahdollistaisi juomisen ilman vatsan reagointia.

Oikeasti? Mikähän lääke sen estäis?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vatsani turpoaa isoksi palloksi jo yhdestä purkillisesta. Harmittaa, kun olut ja lonkero ei maistu. Kun muut juo mietoja, joudun ottamaan viiniä ja tulen aina nopeimmin humalaan.

Ei kyllä sovi minun oiresiin tuo turpoaminen, mutta minulla on sappivika ja en voi omenasiideriä jouda paljon, päärynäsiideri sopii ja olut

Vierailija

Et ole ainoa. Minulla turpoaa myös maha ja alan ripuloimaan. En tiedä mikä siidereissä käytetty lisäaine tekee sen.

Vierailija

Ettei vaan joku tietynmakuinen siideri?

Viiniä voi kyllä juoda sellaista tahtia, että se vastaa samaa tahtia mitä joisit siideriä. Eikä oikean määrän laskeminen ole edes kovin vaikeaa matematiikkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Minulla turpoaa myös maha ja alan ripuloimaan. En tiedä mikä siidereissä käytetty lisäaine tekee sen.

Oisko se sama aspartaami, jota epäilen päänsärkyni aiheuttajaksi. Kirjoita Googleen "aspartaami ripuli" ja katso eka linkki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Viiniä voi kyllä juoda sellaista tahtia, että se vastaa samaa tahtia mitä joisit siideriä. Eikä oikean määrän laskeminen ole edes kovin vaikeaa matematiikkaan.

Ei voi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Miten niin ei voi? Eihän se ole edes vaikea laskutoimitus.

Vierailija

Täällä sama juttu, nuorempana pystyin vielä siideriä juomaan mutta muutama vuosi sitten huomasin että jo yhden lasin jälkeen tulee turvotus (ja vatsa näyttää parhaimmiltaan samalta kuin olisin 5-6kk raskaana) joten siiderit on saaneet jäädä. Tosin mulla kyllä monet ruoka-aineetkin vaikuttaa samalla tavalla, eli vatsa on kaikin puolin herkempi reagoimaan. Oletko AP. huomannut että sulla reagoi vatsa turpoamalla joidenkin tiettyjen ruoka-aineidenkin takia?

Setä Mies
Seuraa 
Liittynyt10.1.2015

Suomessa tuotettu "siideri" on viinaa+esanssia, hirveätä skeidaa, samoin kuin perus oluet. Laadukkaampia tuotteita kehiin. Näitä ei missään muualla edes kukaan ostaisi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat