Bartholinin rauhasen tulehdus

Vierailija

Onkos muilla tämä "ihanuus" vaivannu? Miten hoidettu ja onko palannut takasin? Kertokaa tarinanne :)
Itse sain tämän kamaluuden viime kesänä ensimmäisen kerran, en edes asiasta tiennyt, ihmettelin kovasti kun alapää oli istuissa kipeä mutta sitte ilman alkkareita ollessa olo oli hyvä, ajattelin että se johtui siitä kun koko kesän pyöräilin että tuli hankaus reaktio kera alkkareiden. Vajaa viikko sitten tämä sama tunne palasi mutta monia kertoja pahempana, ei pystynyt istumaan, kävely oli ankkamaista, nukkumisesta puhumattakaan, ajattelin että se menee ohi omine aikoineen mutta eipä mennytkään.
Jouduin soittamaan lääkärille aikaa ja miltei heti samana päivänä pääsin vastaanotolle, erittäin mukava nais lääkäri totesi sen olevan bartholinin rauhanen joka oli pahasti tulehtunut mutta ei vielä niin kypsä että olisi voinut puhkaista, määräsi kaks antibioottia viikon ajaksi ja käski palata jos ei asetu. Kivuliaasti vaapuin kotiin ja toivoin parasta.
Viime yö oli oikeata tuskaa, ihan sanan varsinaisessa merkityksessä, missään asennossa ei ollut hyvä, kipu eikun vaan yltyi, kipu meinasi mennä jo yli sietokyvyn ja olin valmis soittamaan ambulanssin paikalle. Jossakin vaiheessa kipu helpotti että sain nukuttua muutaman tunnin.
Aamulla tämä ihana paukura jatkoi vaan minun kiusaamista, kävi jo mielessä että tarjoanko ite sille neulaa, oli kipu niillä rajoilla ettei taju lähteny. Mutta sitten vessa reissu lopetti tämä kipuilun, se paukura oli puhjennut, se ihana helpotuksen tunne valtasi mielen ja kehon. Mielessäni toivoin kovasti että en enää ikinä halua kokee samaa, ennemmin kärsisin menkka kivuista tai pääkivusta mutta en tuon tulehtuneen rauhasen kivusta.

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat