Tuosta yliopistolehtorin tapauksesta: mitä tuo ihmiskauppa on ollut käytännössä?

Vierailija

Vaikea tajuta, tulee mieleen vain jotkut ghanalaiset orjamarkkinat. Onko kyse siis siitä että hän on myynyt seksiä joltain tytöltä muille? Eikö silloin olisi kyseessä ennemminkin parittaminen tms? En odota että tiedätte juuri tästä tapauksesta että mistä oli kyse, mutta mitä tuossa on voinut tapahtua? Mitä eri mahdollisuuksia on? Olen kai hieman tyhmä kun en ymmärrä mitä ihmiskauppa voisi olla Suomessa.

Kommentit (6)

Vierailija

Ihmiskauppa on sellaista parittamista, missä missä prostituoitu ei saa itse kohtuullista palkkaa työstään eikä uhrilla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä tai paeta. Passi otetaan pois, liikkumaan ei pääse.

Käytännössä parituksesta syytetään nimenomaan ihmiskauppana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmiskauppa on sellaista parittamista, missä missä prostituoitu ei saa itse kohtuullista palkkaa työstään eikä uhrilla ei ole mahdollisuutta kieltäytyä tai paeta. Passi otetaan pois, liikkumaan ei pääse.

Käytännössä parituksesta syytetään nimenomaan ihmiskauppana.

Kiitos asiallisesta vastauksesta, nyt selkisi asia! Hirveä juttu :( Ap

Vierailija

Ihmiskauppa ei todellakaan välttämättä sisällä mitään seksiin liittyvää. Esim. kyse voi olla jostain kotiapulaisesta, ravintolatyöntekijästä tms. joka on ennemmin orjan asemassa kuin työsuhteessa.

Vierailija

Ravintola-alan ja rakennusalan ihmiskauppa on Suomessa kaikkein yleisintä. Kiinalaiset kivimiehet ja etnisen ravintolan keittiöorjat. Prostituutioon liittyvää ihmiskauppaa on ollut varsin vähän, vaikka juuri siitä on yleensä vaahdottu.

Uusimmat

Suosituimmat