Muita, joiden vanhemmat ei omasta tahdostaan pidä yhteyttä?

Vierailija

Mulla on vähän kurja tilanne ... Äiti on alkoholisoituneena jossakin laitoksessa, ja isällä on uusi perhe toisaalla. Joskus tuntuu todella yksinäiseltä, kun äidin suku oli aina etäinen, ja isän suku ei oikein sekään ole koskaan tullut tutuksi. Näin esikoisen synttäreiden ja kuopuksen ristiäisten kynnyksellä on vähän tippa linssissä kun katsoo kutsuttujen listaa. Ei ole montaa "minun ihmistä" siinä.

Kommentit (2)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän kurja tilanne ... Äiti on alkoholisoituneena jossakin laitoksessa, ja isällä on uusi perhe toisaalla. Joskus tuntuu todella yksinäiseltä, kun äidin suku oli aina etäinen, ja isän suku ei oikein sekään ole koskaan tullut tutuksi. Näin esikoisen synttäreiden ja kuopuksen ristiäisten kynnyksellä on vähän tippa linssissä kun katsoo kutsuttujen listaa. Ei ole montaa "minun ihmistä" siinä.

Mulla on sama tilanne, mutta toisinpäin. Isä on alkoholisti ja elää omaa elämäänsä jossain ulkomailla. En edes tiedä missä, tyypistä ei ole kuulunut vuosikausiin mitään mutta tiettävästi on kuitenkin vielä elossa. Äidillä on uusi perhe, uusi mies ja uudet lapset. Äiti lähti ja jätti isän ja minut kun olin ekaluokalla. Käytännössä mut on kasvattanut isän täti (tai oikeestaan tätipuoli, monimutkainen kuvio, mut ei siitä sen enempää). Äiti ei ole halunnut pitää mitään yhteyttä koskaan, vaikka yritetty on kyllä aina siihen asti kun olin parikymppinen.

Olen jotenkin tottunut tuohon enkä osaa kaivata kumpaakaan. Ne vaan ovat poissa. Äidillä ei ole sisaruksia eikä sukuakaan enää elossa, joten siltä puolelta ei oo mitään kiinnostusta ollut koskaan. Isän suku sen sijaan on läheisempi, siellä on muutama serkkukin. Isän täti on mun "äiti" ja lasteni "mummo". Ei tietenkään biologisesti, mutta en ole koskaan ajatellut asiaa mitenkään muuten kuin noin. Kun sain ekan lapsen, olin jo 33-v ja tilanne vakiintunut vanhempien poissaolon suhteen niin, ettei mua ole oikeastaan koskaan ollut lastenkaan vuoksi kiinnostusta siihen suutaan.

Oon ajatellut tämän vähän niinkuin tyyliin "sitä saa mitä tilaa". Äiti ja isä ovat poissaolollaan tehneet mahdolliseksi sen, että minäkin olen heille jotenkin poissa.

Isän täti eli "äitini" oli kuitenkin isolla ikäerolla isänisään eli paappaani, joten hän on vielä hyvinkin pitkään läsnä elämässämme.

Vierailija

Meilläkin on vaari joka elää jossain mutta ei pidä yhteyttä. On ihan kunnossa kuulemma. Muutakaan sukua ei juuri ole niin lapsilla ei ole yhtään isovanhempaa joka tunnistaisi heidät esim kadulla vastaantullessa. Surullista mutta yritetään löytää ystäviä jotka tulis lapsille tärkeiksi ihmisiksi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat