Laihtuminen herkut jättämällä

Vierailija

Oletko laihtunut pelkät herkut jättämällä?
Itse liikun useita kertoja viikossa, mutta en ehtisi enempää liikkua. Olen nyt jättänyt herkut pois ja yritän muutenkin syödä vähemmän. Tuleekohan näin tulosta?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Mitä ovat "herkut" sinun tapauksessasi? Jos ne ovat aterioiden välissä naposteltuja turhuuksia, niin niiden pois jättäminen saattaa hyvinkin auttaa laihduttamisessa.

Vierailija

Poista ruokavaliostasi sokeri, jauhot, rasvat ja mukaan reipasta liikuntaa, niin ehkä mahdollisuudet laihtua muuttuvat realistisemmiksi.

Vierailija

Tärkeintä on se, paljonko syöt. Jos korvaat herkut terveellisemmällä ruoalla, paino ei välttämättä laske, jos kalorivajetta ei synny. Lihominen onnistuu rahkalla, ruisleivällä ja puurollakin. Jos syöt vähemmän kcal kuin nyt, laihdut kyllä.

Vierailija

Söin paljon herkkuja. Kun lopetin herkkujen syönnin laihduin helposti kymmenen kiloa. Muutoin söin samalla tavalla kuin ennenkin.

Vierailija

Mutta kertokaa, mikä on herkku. Jos pidän aivan valtavasti appelsiineista, herkuttelenko kun syön niitä? Vai onko herkku aina välttämättä makea ja syntinen kaloripommi?

Laihduttaja

Joo ei auta laihtumiseen tuo "herkkujen" pois jättäminen ruokavaliosta. MUTTA herkkujen jättäminen pois ruokavaliosta lopettaa lihomisen. Eli ei mitään sokerilimukoita, ei jäätelöitä, ei karkkihyllyltä yhtään mitään, ei sipsiosastolta mitääääään, ei keksihyllyltä sieltäkään mitään, pullahyllyllä ei käydä ja sit tulee kuvioon niin sanottu roskaruoka, joo ei sit sitäkään. Tervetuloa maailmaan jossa syödään kanaa ja kanaa ja kanaa ja rahkaa ja vihanneksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Poista ruokavaliostasi sokeri, jauhot, rasvat ja mukaan reipasta liikuntaa, niin ehkä mahdollisuudet laihtua muuttuvat realistisemmiksi.

Mistäs saa energiaa siihen liikkumiseen, jos rasvatkin jättää pois sokerin lisäksi?

Vierailija

Niinno riippuu vähän että mitä pidät herkkuina. Mun kaveri on miehensä kanssa aina tasasin väliajoin just tollasella dieetillä että herkut pois. Tarkottaa heidän tapauksessaan mm.karkkeja, suklaata, pullaa, jädeä, sipsiä, pizzaa ja hampurilaisia. Esimerkiksi croissant ja pasteijat eivät kuulu tähän kategoriaan, niitä vedetään surutta ja lisäksi vaaleaa leipää pussikaupalla nälkään ja kaikkea muutakin ruokaa isot annokset. He harvoin tekevät itse ruokaa eli syövät pääosin eineksiä. Eivätkä edes ihmettele kun paino ei putoa, päinvastoin nousee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta kertokaa, mikä on herkku. Jos pidän aivan valtavasti appelsiineista, herkuttelenko kun syön niitä? Vai onko herkku aina välttämättä makea ja syntinen kaloripommi?

Jos herkku on sinun mielestäsi jotain makeaa, niin kyllä herkuttelet appelsiineja syömällä.

Vierailija

Laihduttaja kirjoitti:
Joo ei auta laihtumiseen tuo "herkkujen" pois jättäminen ruokavaliosta. MUTTA herkkujen jättäminen pois ruokavaliosta lopettaa lihomisen. Eli ei mitään sokerilimukoita, ei jäätelöitä, ei karkkihyllyltä yhtään mitään, ei sipsiosastolta mitääääään, ei keksihyllyltä sieltäkään mitään, pullahyllyllä ei käydä ja sit tulee kuvioon niin sanottu roskaruoka, joo ei sit sitäkään. Tervetuloa maailmaan jossa syödään kanaa ja kanaa ja kanaa ja rahkaa ja vihanneksia.

Jos sulle laihdutus on kanaa ja rahkaa, niin ei todellakaan ole kaikille. Jotkut osaavat laihduttaa herkullisella ruualla.

Vierailija

Laihduttaja kirjoitti:

Onko se pakko siirtyä roskaruuan suurkuluttujasta suoraan pelkän proteiinin tankkaukseen? Siellä eineshyllyjen ulkopuolella on muutakin: Possua, kalaa, nautaa, riisiä, hedelmiä, jogurttia... En nyt ala luettelemaan tänne kaikkea. Ei tarvitse ensimmäiseksi karppaamaan ruveta.

Vierailija

Minun mielestäni ja elämässäni herkut ovat:

päivittäinen karkkipussini/suklaalevyni illalla

Lounaan jälkeinen jälkiruoka tai pieni suklaapatukka (esim da capo)

kahvipullat tai leivokset kahvitauoilla

Ja näin syön siis päivittäin. Ja minun on todella vaikea uskoa, ettenkö nämä pois jättämällä voisi laihtua. Edes, vaikka korvaisin nuo kaikki päivän herkkuhetket appelsiineilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laihduttaja kirjoitti:

Onko se pakko siirtyä roskaruuan suurkuluttujasta suoraan pelkän proteiinin tankkaukseen? Siellä eineshyllyjen ulkopuolella on muutakin: Possua, kalaa, nautaa, riisiä, hedelmiä, jogurttia... En nyt ala luettelemaan tänne kaikkea. Ei tarvitse ensimmäiseksi karppaamaan ruveta.

Oikaisen sua vähän: karppaminen ei tarkoita proteiinin liikasyömistä. Kanalla ja rahkalla ei ole mitään tekemistä karppauksen kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni ja elämässäni herkut ovat:

päivittäinen karkkipussini/suklaalevyni illalla

Lounaan jälkeinen jälkiruoka tai pieni suklaapatukka (esim da capo)

kahvipullat tai leivokset kahvitauoilla

Ja näin syön siis päivittäin. Ja minun on todella vaikea uskoa, ettenkö nämä pois jättämällä voisi laihtua. Edes, vaikka korvaisin nuo kaikki päivän herkkuhetket appelsiineilla.

Se pieni suklaapatukka esim. Da capo + esim. 250g lakupussi on yhteensä vajaa 1000 kaloria, eli noin puolet tavallisen naisen päivittäisestä energiatarpeesta. Eli kyllä varmaan vaikuttaa niiden pois jättäminen, kunhan et korvaa niitä jollain muulla yhtä energiapitoisella.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat