Palkkapäivä 15. päivä ja työsuhde alkaa 1.2., milloin eka palkka?

Vierailija

Tuleekohan se siis kuluvaa kuuta (helmikuussa) vai seuraavassa kuussa (maaliskuussa)? Varmaan joku tuleva työkaverikin kyllä tietää, mut miten teillä muilla?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Luulisin että maaliskuussa. Eipä ne pelkkää kahden viikon palkkaa maksa eivätkä vastaavasti palkkaa kahdelta viikolta etukäteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulisin että maaliskuussa. Eipä ne pelkkää kahden viikon palkkaa maksa eivätkä vastaavasti palkkaa kahdelta viikolta etukäteen.
No onpa tylsästi jos näin on, joutuu 6 viikkoa pärjäämään yhden kuukauden (siis näillä tammikuun) tuloilla... ap

Vierailija

Veikkaisin maaliskuuta jolloin se tulee koko helmikuuta. Toki voi tulla puoleltakin kuulta silloin helmikuussa. Kannattaa kysyä joltain siellä työpaikalla.
Meidän työpaikalla maksetaan kahdesti kuussa, olin jo ollut tovin töissä ennen kuun ensimmäistä palkkapäivää, mutta en tietenkään saanut siinä vielä mitään, vaan vasta kuun jälkimmäisenä palkkapäivänä. Hankalasti selitetty mutta simppeli homma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä maksetaan aina 15.päivä kuluvan kuukauden palkka, eli maksetaan ns. Kaksi viikkoa etukäteen. Riippuu siis ihan firmasta..
Juu näin olen ymmärtänyt että tämäkin on mahdollista eli ei auta kuin odotella ja kysellä työkavereilta :) Entisessä elämässäni olin vuorotyössä ja silloin maksettiin aina edellisen kuun palkka 15. päivä mut siinä olikin vuorolisät, joiden laskemisessa sit menikin. ap

Vierailija

Mä oon joutunut melkein joka paikassa tekemään sen 2 viikkoa sisään, eli eka palkka vasta 6 viikon päästä ja sit työsuhteen päättymisen jälkeen tulee se 2 vk "lopputilinä". Monessa paikassa myös ekan kuukauden vuorokorvaukset ym pidätetään ekan kuukauden ajalta ja se tuntuu kyllä budjetissa:(

Vierailija

Jos iso firma, niin uskon, että 15.2. saat koko kuun palkan. Palkka siis maksetaan aina kuluvan kuun aikana - mahdollise lounasvähennykset yms. tehdään vain aina kuukautta myöhemmin. Näin ainakin meillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä maksetaan takautuvasti eli 1.1.-31.1. palkka maksetaan 15.2.

Tuohan on laitonta. Kuun vika päivä viimeistään maksettava.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tuollaisen oot keksinyt?

Meilläkin  palkkapäivät on 10. ja 25. päivä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tuollaisen oot keksinyt?

Meilläkin  palkkapäivät on 10. ja 25. päivä.

Miltä ajalta palkat tuolloin maksetaan?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat