MIKSI MÄKKÄRISTÄ SAA RANSKALAISET SUOLATTOMINA NIIN MITÄ IHMEEN JÄRKEÄ?

Vierailija

Ihan turhaa

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Jossain sanottiin vinkkinä, että jos haluaa varmasti tuoreet ranskikset, kannattaa tilata ne ilman suolaa. Sitten suolaa voi lisätä itse jälkeen päin.

En itse noin tee, mutta kaipa joku :p

Vierailija

Se järki, että itse kukin syöjä voi sitten suolata annoksensa juuri niin suolaiseksi kuin haluaa, tai jättää suolaamatta. Suolaa kun on paljon helpompi lisätä ruokaan kuin nyppiä liiat pois.

Vierailija

Koska emme elä 50 vuoden takaisessa Suomessa. Jos silloin ruokalistassa luki "lihapullat ja perunamuusi", niin se oli sitten lihapullat ja perunamuusi, eikä asiakkaan kannattanut yhtään vikistä uuniperunoiden perään, vaikka niitäkin oli saatavilla. Silloin vallitsi kuri ja järjestys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jospa  joku vaikka haluaisi ne sellaisina.

Jos on tarve saada suolattomat ranskikset,miksi mennä hampurilaisravintolaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi siksi, että haluaa niiden seuraksi hampurilaisen. Tai siksi, että ei ole kotinsa lähettyvillä niin että voisi ostaa kaupasta pakasteranskikset ja lämmittää kotona (eli on esim. töistä ruokatunnilla, asiointireissulla tms.)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos lähi huoltikselta tai muulta vastaavalta pikaruokapaikalta ei saa niin hyvää hampurilaista, puhumattakaan suolattomista ranskalaisista.

Vierailija

Voi kun täälläkin saisi! Ne on usein ihan järjettömän suolaisia, ja niitä syötetään kersoille, muutamasta ranskiksesta saa viikon suola-annoksen. Minä vähensin suolan käyttöä ruuanlaitossa kun ensimmäinen lapsi alkoi syödä samaa ruokaa kun vanhemmat, ja suurin osa valmiista ruuista, sekä ravintoloissa että einekset on todella suolaisia meidän makuun, toki syödään niitä suolaisiakin, mutta kyllä sitten saa juoda koko loppupäivän ja vielä yölläkin. Miksi sitä suolaa pitää öysätä niin helvetin paljon? Kun jokainen tosiaan osaa lisätä sitä omalle lautaselleen. Eniten ihmetyttää mäkkärissä ne jotka oikeesti vielä lisää suolaa niihin tönkkösuolattuihin ranskiksiin. Mä luulen että pikaruokaloissa joskus laittavat vahingossa suolaa kahteen kertaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei kai niitä kukaan suolattominan syökään, vaan laittaa itse sopivan määrän suolaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat