ärtyneensuolen oireyhtymääkö?

vatsavaivaaaa

Mulla on ollut jo vuoden verran erinäisiä vatsaoireita. Vaiva alkoi ns. närästyksellä. Närästys ei ollut tyypillistä korpeavaan vaan enemmänkin lievää pahoinvointia ja röyhtäilyä. Tähän auttoi reinnie. Nyt viimisen puolen vuoden aikana oireet on pahentuneet. Rennie ei enää auta tuohon pahoinvoinnin tunteeseen, vaan se jatkuu. Tämän lisäksi mulla on vatsa oikeastaa koko ajan sekaisin. Suoli ei oikeastaan toimi ollenkaan normaalisti, siten kun sen kuuluisi. Yleensä käyn kerran vessassa. Välillä tulee näitä päiviä kun vatsa saattaa mennä vedelle ihan hetkessä ja sitten on tosiaan kiire vessaan. Mulla ei ole niinkään vatsakipuja vaan suurempana ongelmana on tuo pahoinvointi. Vatsa saattaa joskus kuitenkin kouristella kun se menee ripulille. Täytynee käydä lääkärissä kun ei tämä helpota vaan pahenee. Oon joutunu perumaan paljon menoja viimeaikoina kun vatsa menee yhtäkki kuralle. Ei voi lähteä mihinkään. Pahoinvointi on myös ollut välillä syynä menojen perumiseen, sillä välillä se on sellaista ettei ole ihan varma onko sairastumassa vatsatautiin.

Kommentit (8)

Vierailija

Oletko kokeillut syödä maitohappobakteeri kapseleita, stressaatko vatsallasi?

Apteekista saa keliakia testiä, kokeile- auttaisiko vi-siblin ? Lääkärissä on ihan hyvä käydä mutta suosittelen ensin kokeilemaan tuota maitohappobakteeri asiaa, syötkö paljon jotain ?

Itse stressaan vatsallani ja kun tiedän että pitää lähteä vatsa saattaa toimia useasti, välillä ripulilla.

aloittaja

Olen synyt maitohappoja nyt pari kk mutta ei niistä ole ollut oikeastaa tuohon vatsan sekaisuuteen mitään merkitystä. Mulla saattaa maha mennä ihan kotonakin ilman että pitää lähteä mihinkään sekaisin, siis ihan ripulille. Näin tapahtuu n. kerran kaksi viikossa. Muutenkin vatsa on koko ajan löysä.

Mulla on stressi vatsa ollut aina mutta se on liittynyt juuri jännittämiseen. Nämä oireet tulevat nyt ilman tuota jännitämistäkin.

Vierailija

Precosa on hyvä, auttaa mun stressimahaan. Mut siis MENE LÄÄKÄRIIN!!!! Pitäähän ne kaikki kurjemmat jutut poissulkea, muuten stressaa ja ahdistaa entistä enemmän. Se ei viivyttelyllä varmasti paremmaksi muutu! Eli nyt heti maanantaina varaat lääkärin, täytyy sulta kuitenkin verikokeet ottaa ja mielellään tähystääkin. Ei saa leikkiä terveydellään, pidä huolta <3

Vierailija

Mulla alko pahoinvoinnilla ja jatkuvalla yrjöilyllä ja ripuloinnilla keliakia.
Sit kun siitä mellakasta tokenin niin iski stressimaha ja tärkkelys intoleranssi..syitä voi olla monia mutta nyt ollaan voitolla jo kaikesta kun on elämä kunnossa ihmissuhteiden osalta.
Stressi siis laimensi mahahappoja eikä enää pilkkona ruuan tärkkelystä normaalisti ja aiheutti pahoinvointia ja ripulia.
Keliakia toki on edelleenkin.

aloittaja

Keliakiaakin olen miettinyt. Kai sitä täytyy soittaa ma lääkärille ja varata aika. Mä vaan niin vihaan meidän kunnan tk:ta, on aina niin ystävällinen palvelu eli ei sua mikään vaivaa....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat