EIKÖ MUKA IHMISILLÄ OLE ERI TASOJA TAI ARVOJA?

Vierailija

Siis tiedän miten asia on. Sanotaan, että ei.

Mutta miksi sitten on se rikas, onnellinen , menestyvä ja hyvästä suvusta.

Ja se köyhä vuokralla asuva, työtön tai duunari jolla menee kaikki huonosti.

Sitten se rikas ja hyvä ei voi vilkastakkaan sitä köyhää kohti.

Kommentit (10)

Vierailija

Minä en vilkaisekkaan sellaisia rikkaita, ylimielisiä paskoja jotka alkaa tehdä jotain arvojärjestyksiä.

En pidä heitä edes ihmisinä. Enkä tosiaakaan ottaisi sellaista puolisoksi tms. Joten minulla ei ole paskankaan väliä mitä minusta ajattelee.

Vierailija

Kaikki ollaan silti ihmisiä, samanlaisia ja samanarvoisia biologisina olentoina...ne ns arvot eivät ole todellisia vaan jonkun keksimiä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en vilkaisekkaan sellaisia rikkaita, ylimielisiä paskoja jotka alkaa tehdä jotain arvojärjestyksiä.

En pidä heitä edes ihmisinä. Enkä tosiaakaan ottaisi sellaista puolisoksi tms. Joten minulla ei ole paskankaan väliä mitä minusta ajattelee.

Tunne on kuule molemminpuolinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan edes olisi kiinnostunut susta. Että turhaan uhoat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ne rikkaat ja menestyvät näitä tasoja ole luomassakaan. Sen dijaan niitä luovat ne, joilla menee tavalla tai toisella hunosti, mutta jotka haluavat keinolla millä hyvänsä erottautua niistä, joilla menee vielä huonommin.

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä luot tasosysteemin, jossa joutkut ei kelpaa sulle. Tämä tietyeti eroaa ekassa kappaleessa kuvaamastasi vain siinä, että muut on väärässä ja sä olet oikeassa?

Vierailija

Minusta kaikilla ihmisillä on yhtäläinen arvo: ihmisarvo. Mutta ihmiset arvostavat erilaisia asioita toisissaan. Joku arvostaa taloudellisesti ja työelämässä menestyvää ihmistä. Joku toinen taas arvostaa suurperheen äitiä, joka kodin ja lasten hoitamisen lisäksi huolehtii vielä maatalon töistä. Joku taas arvostaa hyvinkin paljon esimerkiksi Dalai Lamaa, Äiti Teresaa tai Äiti Ammaa, joku toinen taas jotain genetiikan tutkijaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ne rikkaat ja menestyvät näitä tasoja ole luomassakaan. Sen dijaan niitä luovat ne, joilla menee tavalla tai toisella hunosti, mutta jotka haluavat keinolla millä hyvänsä erottautua niistä, joilla menee vielä huonommin.

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä luot tasosysteemin, jossa joutkut ei kelpaa sulle. Tämä tietyeti eroaa ekassa kappaleessa kuvaamastasi vain siinä, että muut on väärässä ja sä olet oikeassa?

Luon tälläisen systeemin vain niihin kusipäisiin ihmisiin. Minä en ketään minkään muun syyn takia tuomitse kuin kusipäisyyden.

Ei minua haittaa vaikka ihminen olisi hölmö ,kömpelö tms. Mutta kusipäisyys on asia mielestäni josta on syytäkin saada takasin samanlaista kohtelua.

Vierailija

Mä taas just luin miten "ylempitasonen" kirjoitti "alempitasoisesta" ja ekaa kertaa mietin edes koko asiaa : "tasoerot"... voi hyvää päivää taas. Olen persaukinen duunari, mutta hemmetin onnellinen, ei ap käyny mielessä, että vaikka on duunari niin voi olla onnellinen? Onko ihminen hyvä jos on rahaa?

En ole koskaan ajatellut että oltaisiin jotenkin eri tasolla rikkaampien kanssa, tietty tulotasolla ollaan. Meitä on huonoja ihmisiä niin köyhissä kuin rikkaissa, samoja luonnevammaisuuksia esiintyy oli sitä rahaa tai ei. Samoin hyväsydämisyyttä.

No... täällä jos jossain esiintyy sakkia, joilla maailmankatsomus on harvinaisen suppea.

Uusimmat

Suosituimmat