Mies avautui minulle tuon vähättely-artikkelin kanssa.

Vierailija

Hoidan kodin ja lapset lähes kokonaan yksin, mies on töissä 10-18h/vrk riippuen sesongista. Meillä on 3alle kouluikäistä lasta. Minä kasvatan ja hoidan lapset, hoidan pyykit, tiskit, siivoukset, leikkaan lasten hiukset, huolehdin että aina on sopivaa ja asianmukaista vaatetta, lämmitän talon, hoidan pihan, teen ruokaostokset, joka ikinen päivä on lämminruoka pöydässä kun mies tulee. Mies tekee jonkun verran töiden jälkeen, saattaa esim laittaa tiskit ja antaa lapsille iltapalan, riippuen päivästä. Kerran viikossa hän on kokonaisen päivän kotona ja minä olen silloinkin päävastuussa kaikesta.

Kyllä, minä joskus väsyneenä tiuskin miehelle ja sanon pahasti. Mutta eikö kaikki tee niin? Mielestäni myös mieheni. Se on ihan normaalia että väsymys/stressi purkautuu siihen puolisoon?

Olen nyt ollut aika nihkeä seksielämässä ja muutenkin, mies on haikaillut exäänsä välillä. Ex on täysin erilainen kuin minä. Äijämäisempi ja menevämpi, ei yhtään näin koti ihminen kuin minä.

Olen tehnyt jonkinverran mallintöitä ennen lapsia ja olen vieläkin hyvässä kunnossa, rinnat ei enää niin kiinteät mutta muuten olen ihan nätti ja hoikka. Olen alkanut kuitenkin epäillä omaa ulkonäköäni ja muutenkin itseäni nyt, tunnen syyllisyyttä ja huonoutta. Toisaalta en tiedä mitä tekisin toisin, olen mielestäni yrittänyt parhaani ja olen jaksanut olla lapsille hyvä äiti.

Tuo "uutinen" oli minusta aika huono. En tiedä petaako mies vain eroa tai muuta. Toisaalta vannoo rakkautta, ehdotin itse kerran että lähtisin lasten kanssa jos tää ei toimi mutta sekään ei tunnu sopivan. Itse haluaisin vielä yrittää, tuntuu vain pahalta.

Ainiin, tämäkin on nyt vähättelyä. Kun ei mistään saa sanoa.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiedät mitä miehet on kestäneet viimeiset 30-40 vuotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hoidan kodin ja lapset lähes kokonaan yksin, mies on töissä 10-18h/vrk riippuen sesongista. Meillä on 3alle kouluikäistä lasta. Minä kasvatan ja hoidan lapset, hoidan pyykit, tiskit, siivoukset, leikkaan lasten hiukset, huolehdin että aina on sopivaa ja asianmukaista vaatetta, lämmitän talon, hoidan pihan, teen ruokaostokset, joka ikinen päivä on lämminruoka pöydässä kun mies tulee. Mies tekee jonkun verran töiden jälkeen, saattaa esim laittaa tiskit ja antaa lapsille iltapalan, riippuen päivästä. Kerran viikossa hän on kokonaisen päivän kotona ja minä olen silloinkin päävastuussa kaikesta.

Kyllä, minä joskus väsyneenä tiuskin miehelle ja sanon pahasti. Mutta eikö kaikki tee niin? Mielestäni myös mieheni. Se on ihan normaalia että väsymys/stressi purkautuu siihen puolisoon?

Olen nyt ollut aika nihkeä seksielämässä ja muutenkin, mies on haikaillut exäänsä välillä. Ex on täysin erilainen kuin minä. Äijämäisempi ja menevämpi, ei yhtään näin koti ihminen kuin minä.

Olen tehnyt jonkinverran mallintöitä ennen lapsia ja olen vieläkin hyvässä kunnossa, rinnat ei enää niin kiinteät mutta muuten olen ihan nätti ja hoikka. Olen alkanut kuitenkin epäillä omaa ulkonäköäni ja muutenkin itseäni nyt, tunnen syyllisyyttä ja huonoutta. Toisaalta en tiedä mitä tekisin toisin, olen mielestäni yrittänyt parhaani ja olen jaksanut olla lapsille hyvä äiti.

Tuo "uutinen" oli minusta aika huono. En tiedä petaako mies vain eroa tai muuta. Toisaalta vannoo rakkautta, ehdotin itse kerran että lähtisin lasten kanssa jos tää ei toimi mutta sekään ei tunnu sopivan. Itse haluaisin vielä yrittää, tuntuu vain pahalta.

Mistä ihmiset on saanu sen kuvan että puolisolle saa tiuskia ja kiukutella. Ei tulisi mieleenkään (42v naimisissa). Itse me naiset on ne kotityöt otettu itelleen, niin minäkin. Mutta minä myös nautin siitä että teen ne ja koti on siisti.

Vierailija

Kyllä, vihdoin minä. Olen myös mahdollistanut mieheni urakehityksen vastaamalla kokonaan lapsista. En ole aiemmin luetellut tekemiäni asioita. Olen pitänyt itsestään selvänä että ne kuuluvat minulle ja teen mielestäni paljon miehen eteen, tuli vähän puskista että en arvosta ja vähättelen. Tottakai arvostan ja tuen häntä työssä. Hänellä olisi varaa pitää välillä lomaakin, ei ole niin rahasta tiukkaa. En oikeasti nalkuta juuri koskaan mistään. Nautin siitä että saan olla kotona ja lasten kanssa, meillä on ihana talo ja piha.

Vastatkaa nyt miten pitäisi se arvostus näyttää vielä?
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmiset on saanu sen kuvan että puolisolle saa tiuskia ja kiukutella. Ei tulisi mieleenkään (42v naimisissa). Itse me naiset on ne kotityöt otettu itelleen, niin minäkin. Mutta minä myös nautin siitä että teen ne ja koti on siisti.

Elä käsitä väärin, minäkin nautin. Mutta en ole ennen ajatellutkaan ettei mieheni ymmärrä miten paljon teen. Voisin hoitaa vain lapset ja kaikki muu jäisi miehen vastuulle. Vaikka nautin lasten ja kodin hoitamisesta, se vie silti aikaa ja voimia. Ja helpottaa miestä kun kaikki hommat eivät ole illalla vastassa kun hän tulee töistä.
ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä, vihdoin minä. Olen myös mahdollistanut mieheni urakehityksen vastaamalla kokonaan lapsista. En ole aiemmin luetellut tekemiäni asioita. Olen pitänyt itsestään selvänä että ne kuuluvat minulle ja teen mielestäni paljon miehen eteen, tuli vähän puskista että en arvosta ja vähättelen. Tottakai arvostan ja tuen häntä työssä. Hänellä olisi varaa pitää välillä lomaakin, ei ole niin rahasta tiukkaa. En oikeasti nalkuta juuri koskaan mistään. Nautin siitä että saan olla kotona ja lasten kanssa, meillä on ihana talo ja piha.

Ap

Sinä siis olet vapaamatkustajana perheessänne taloudellisesti ja vikiset miksi joudut jotain perheenne eteen tekemäänkin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mistä me voidaan tietää miten sun miehesi haluaa sitä näytettävän? Kysy siltä! 

Vierailija

Mies tekee mielestäni kaikki kotityöt ihan hyvin kun vain tekee. Hänellä on myös silmää pukea lapset, enkä usko että valittaisin vaikkei vaatteet niin natsaiskaan. Mies osaa myös jkokata ja leipoa, en valita niistäkään.
Ap

Vierailija

Kysyin mieheltä enkä saanut selvää vastausta, kuulema pitäisi vain arvostaa enempi. En ole vapaamatkustaja, minulla on omiakin säästöjä. Haluamme molemmat ehdottomasti että lapset saavat kasvaa kotona ja tämä on yhteinen päätöksemme josta mies ei kyllä ikinä valita. Minulla on myös työpaikka mihin palata. Eikä ole nyt rahasta kysymys.
Ap

Vierailija

Ap hani, miehille ei merkkaa mikään muu kuin seksi. Ne ei "näe" mitään muuta panostusta kuin naisen ulkonäön ja seksin. Miesten mielestä lapsetkin ovat kuin huonekaluja, rekvisiittaa.

Vierailija

Sinä teet valtaosan perheen töistä ja mies elättää perheen, koska nähtävästi haluaa tehdä niin.

Idea on siinä, että sinun tekemisesi ei ole yhtään mitään. Sinun pitää laulaa lastenne kanssa kuorossa ylistyslauluja miehelle, hänen taitavuudelleen, komeudelleen ja älylleen ja sille, että hän elättää perheen tekemällä pitkää päivää. Ymmärräthän, että kaikkien tekemiesi töiden, lastenhoidon, pihanhoidon jne. määrällä tai laadulla ei ole mitään merkitystä. Ei yhtään mitään. Sinun velvollisuutesi on näyttää hyvältä ja olla ahkera.

Kaikella, mitä mies, tekee tai sanoo tai osaa on valtava merkitys. Ylistyslaulu miehelle on paikallaan heti aamusta ja toinen hänen palattuaan kotiin. Seksiä on annettava vaikka heti synnytyksen jälkeen, ettei miehelle tule paha mieli. Jos mieheltä kielletään seksi vaikkapa ollessasi kaksi viikkoa keuhkokuumeen vuoksi sairaalassa, niin hänellä on täysi oikeus pettää sinua ja jättää sinut, koska hän ei saanut seksiä.

Toivon, että huolehdit tulevaisuudessa siitä, että miehesi kokee olevansa ainoa kunnioitettu ja arvostettu henkilö perheessä ja ymmärrät, että olet olemassa tässä maailmassa vain häntä ja muita miehiä palvelemassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis jos mies on töissä 10-18h/vrk, niin silloin sinä olet töissä kotona 10-18h/vrk.

Kyllä, niin olenkin. Ja olen tehnyt sen mielelläni. Viihdyn kotona kuten olen sanonut. Minulla on myös äitikavereita ja nähdään aina vuorotellen jonkun kotona lasten kanssa.

Ongelma ei ole se että teen ja hoidan kaiken. Tuntuu ettei mies ymmärrä että minäkin teen paljon, enkä saa tai edes tarvitse siitä sen kummempaa arvostusta. Elämä vain on tälläistä. Tuli niin puskista tuo vähättely juttu, kun kuitenkin arvostan ja tuen mielestäni. Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat