Avasin vuonna 1986 saamani joululahjan ja olen itkenyt koko päivän

Itkua riittää

Vanhempani erosivat, kun olin 8-vuotias pikkutyttö. Olin tapauksesta hirveän loukkaantunut ja suorastaan vihainen isälle, koska äiti kertoi isän pettäneen useasti.

Eroa seuranneena jouluna postissa tupsahti minulle joululahja isältäni, mutta vieläkin erosta katkerana en halunnut avata tuota lahjaa, vaan yritin piilottaa sen niin hyvin kuin tuon ikäinen vain ikinä osasi. Että pitikin kaiken taas palautua mieleen juuri, kun olin jo vähän toipunut isän lähdöstä. Se joulu meni salaa äidiltä itkiessä, en uskaltanut kaivata isää äidin nähden.

Lahja unohtui ullakolle ja vuosien saatossa toiveet nähdä isääni enää koskaan.

Nyt aikuisena uskalsin tuon avata ja siellä sisällä on ihana nukke, pikkutytön krääsää ja isän anteeksipyyntökirje sekä kertomus totuudesta: se olikin äiti joka oli pettänyt ja uhkaillut isääni, ettei tämä ottaisi minuun mitään yhteyttä. Kirjeessä isä toivoi, että ottaisin yhteyttä merkkinä anteeksi annosta.

Vaan en ehtinyt, isä oli kuollut viime syksynä. :(

Kommentit (13)

Vierailija

Isäsi eli onnellisen elämän ilman Teitä kumpaakaan.  Toivottavasti hänellä oli kevyt reppu ja keveä askel, ja paljon aikaa itselleen ja omalle elämälleen.  Kevyet mullat hänelle.  Todellisuudessa hän voitti, ja Te hävisitte.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka kertoo kahdeksanvuotiaalle lapselle pettämisistä?

Ja uhkailuista sekä kiristyksistä? Joo ei nyt ota tuulta tämä.

0/5

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kertoo kahdeksanvuotiaalle lapselle pettämisistä?

Ja uhkailuista sekä kiristyksistä? Joo ei nyt ota tuulta tämä.

0/5

Ap:n molemmat vanhemmat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat