Vereslihalle haljenneet kuivat kantapäät

Vierailija

Mikä jalkarasva olisi paras ehkäisemään näin pahaa kuivumista? Tuntuu, ettei mikään kokeilemani jalkarasva ole auttanut tarpeeksi. Ja kannattaako noita halkeamia rasvata esim. Bepanthenilla vai mitä niille kannattaisi tehdä? Pian sattuu niin paljon ettei kävelemään pääse.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Mulla auttoi rasvan lisääminen ruokavalioon ja viljan vähentäminen. Nykyään en rasvaa kantapäitä ulkoisesti lainkaan!

Vierailija

Jalkakylpy, kuorinta, hellävarainen raspaus ja punaista Abobasea monta kerrosta. Villasukat yöksi jalkaan niin saa muhia siellä kunnolla.

Vierailija

Bepanthen on ihan OK. Käy Body Shopista kysymässä onko niillä vielä hamppurasvaa. Tallinnasta voit löytää Jalakreemiä (sininen tuubi), ihan tavallisesta kaupasta saa. Apteekista manteliöljyä, voit laittaa sitä myös jalkakylpyveteen. Ja ruokavalioon hyviä öljyjä, yksi avokado päivässä on herkullinen apu ihon kuivumiseen (siis syö se), samoin kaikki runsaasti B-vitamiinia sisältävät vihreät vihannekset.  

Älä raspaa jalkoja, ettei iho repeile lisää. Muista rasvata jalkoja joka ilta.

Vierailija

Mun mielestä se Schollin kantapäärasva on ollut tehokas kun on ensin liottanut ja viilannut kantapäät. Sukat päälle. Tavisrasvoilla en ole saanut omia kantapäitä kuntoon.

Vierailija

Schollin jalkavoiteet ovat ihan huippuja ja niitä saa marketeistakin. Ilman muuta tehokkaampaa kuin Bepanthen tai Apobase ... puhtaisiin jalkoihin voidetta illalla ja päälle puuvillaiset sukat.

Vierailija

Kehäkukkavoidetta joka ilta ja yöksi sukat jalkaan.  Tulee pehmeät kantapäät

Tuota voidetta myydään isoissa purkeissa , maksaa euron tai pari.

Vierailija

Tekokuitusukat, rasvaus aamuin illoin, esim ceridal. Ei liotusta tai raspaamista. Kun iho on parantunut voi käyttää schollin kuorintavoidetta toisinaan.
Säännöllinen rasvaus a&o. Jos haluaa tehostaa vaikutusta, laita muovipussit jalkaan 1/2 h.

Vierailija

Vielä yksi ääni Schollin kantapäärasvalle, nimenomaan sille, joka on tarkoitettu halkeilleiden kantapäiden hoitoon, maksaa enemmän kuin se "perus-Scholl", mutta sitä on esim. meidän lähi-siwassa, pitäisi olla helppoa löytää.

Itse sain pari vuotta sitten todella syvän ja kipeän halkeaman kroonisesti kuiviin kantapäihini ja olin jo huolissani, mutta tuo rasva auttoi ja vielä ihmeen nopeasti. Sisältää ureaa. :D

Vierailija

Minulla haljenneisiin kantapäihin ja kyynerpäihin on auttanut sheabutter eli karitevoi kaikista parhaiten. Saa ainakin luontaistuotekaupoista. On paksua, mutta imeytyy ihmeen hyvin. Purkki maksaa noin kympin ja on auttanut paremmin kuin mikään muu rasva. Olen atoopikko, eli herkkäihoinen mutta mitään oireita ei tuosta tullut. 

Vierailija

Halkeamat voivat tulehtua ja/tai vaatia muutenkin lääkärin hoitoa. Älä viivyttele jos ei rasva (täältäkin ääni Schollin halkeamavoiteelle) auta nyt muutamassa päivässä.

Vierailija

Jalkahoitajilta tms. ehkäoä luontaistuotekaupoista saa pihkasalvaa (tai tervasalvaa, millä nimellä se nyt onkaan). Sitä öiksi jalkoihin ja sukat jalkoihin. Tuo rasvan lisääminen ruokavalioon kanssa on hyvä neuvo.

Vierailija

Ei kuorintaa missään tapauksessa, vaan jatka rasvaamista. Mutta valitse rasva joka ei sisälla mineraaliöljyjä (etsi netiltä lista nimistä, koska tuottajat nimittävät niitä monella eri nimellä), koska ne kuivattaa, aivan hurjasti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat