Karsin tavaroita; tulenko kaipaamaan hajuvesipullokokoelmaani, jos hävitän sen?

Vierailija

Pullot tallessa nuoruudestani lähtien, eli jokunen löytyy... Ei ne käyttökamaa tietenkään enää ole, vain muistoina olen säilyttänyt. Nyt on tunne että heitän menemään viimein nekin, haluan erittäin vähän mitään ja selkeyttä kaappeja myöten, mutta harmittaakohan myöhemmin?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ei harmita, jos ne ei ole rahanarvoisia keräilykappaleita. Vie silloin lasinkeräykseen.

Olen itse huomannut, että raivaamisesta tulee helpottunut olo.

Vierailija

Valkkaa niistä pari spessumpaa/tärkeimpää pulloa ja heitä loput menemään.

Minulla oli pari kolme kuukautta kaikki tavarat varastoituna muuton takia ja yllättäen huomasin, että mitään tavaraa en sieltä kaivannut. Muuttaessa tavaroita uuteen asuntoon tuli vaan tunne, että kaikkea sitä tuleekin säilytettyä ja siinä kohtaa karsin tavaroita lisää (olin jo karsinut tavaroita ennen varastoon vientiä).

Vierailija

Siis tyhjiä pulloja? Voihan noilla olla nostalgia-arvoja sanotaan 40 vuoden kuluttua, mutta kannattaako niitä sen takia roudata asunnosta toiseen? Itse tyytyisin varmaan ottamaan niistä hyvän kuvan.

Vierailija

No riippuu vähän. Ihmisillä on kummallinen tapa kehittää tunteita materiaa kohtaan. Itsellä on vanhoja hajuvesiä joita en enää käytä, mutta jotka ovat liittyneet johonkin tiettyyn aikakauteen ja joiden näkeminenkin saa aikaan tietynlaisen kaihon. Tiedän että harmittaisi jos heittäisin ne pois. Pulloista voi kuitenkin haistella menneiden aikojen tuoksuja. Ja itseasiassa melko vanhatkin hajuvedet ovat vielä käyttökelpoisia vaikka näin ei uskoisi!

Ainakin jos hajuvettä ei enää valmisteta säilyttäisin. VIelä tuotannossa olevat ovat sitten vähän comme ci comme ca.

Vierailija

Tuskin harmittaa. Ja ajattele, jos joskus myöhemmin näet jossain jonkun hajuvesipullon jollainen sinullakin oli, sinulle tulee hyviä muistoja mieleen "ihana, tuollainen mullakin oli". Joskus muistelu on parempaa kuin kuljettaa fyysistä kokoelmaa mukanaan.

Vierailija

Heitä pois.Mitä vähemmän turhaa (turhaahan ne on) tavaraa ihmisellä on, sen parempi.Ja eletään tässä päivässä ja keskitytään nykyhetkeen, mennyt on mennyttä.

Vierailija

Joo siis tuon valokuvan ajattelin itsekin ottaa, jos heitän ne pois. Saman tein jo yksille toisille jutuille. Nyt mulla on sellainen vimma pistää kaikki nurkat selkeiksi kaikin tavoin että täytyy yrittää vähän vedellä suitsista. :)

Mä luulen joo että otan niistä kuvan ja sitten heitän menemään. Olen pitänyt ne sitä varten kun avaan pullon ja haistan, niin muistan muistoja joita en todellakaan muuten tulisi muistaneeksi. Mutta eteenpäin on elävän mieli. ap

Vierailija

"Ja eletään tässä päivässä ja keskitytään nykyhetkeen, mennyt on mennyttä."

Persoonakysymys! Jos on dokumentoijan ja vähän historijoitsijankin vikaa, särähtää tuollainen lause korvaan. Ei tarvitse olla niin laput silmillä joko tai, ei vain mustaa ja valkoista, ennemmin useita värejä. Vähän eilistä, tätä päivää, ripaus huomista. :)

Vierailija

Muisto MISTÄ? Jos sen näkeminen tekee sinut onnelliseksi niin pidä, muuten pistä menemään. En usko että kaipaat, mutta kukapa minä olen päättämään.

Vierailija

Mieti mitä ottaisit mukaan, jos perheenne evakuoitaisiin. Siitä hahmottuu ne tavarat, joilla on oikeasti väliä.
Mihin hajuvesipullot menevät, kun kuolet? Nimittäin lapsesi eivät niitä tule säilyttämään, joten miksi varastoida eläkkeelle asti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat