Lopetan mieheni vähättelyn heti kun hän lakkaa olemasta kolmas lapseni

Vierailija

Viime syksynä minulla oli tärkeä työhön liittyvä tapaaminen, miehellä ei sen kummempia. Loogista siis oli, että juuri mies vei lapsen astmapolille kontrollikäynnille. Homma päättyi niin, että jouduin nolona soittamaan hoitajalle, koska mies ei muistanut lainkaan mistä siellä oli puhuttu ja 3,5-vuotiaalta sain "yllättäin" hieman ristiriitaista tietoa.

Tehtiin lähtöä siskoni häihin. Puin itseni, puin lapset, meikkasin, laitoin omat ja tytön hiukset, kirjoitin kortin, pakkasin tavarat. Viisi minuuttia lähtöön ja mitä tekee mies - makaa kalsareissaan sängyllä selaamassa kännykkäänsä. Ei kuulemma tiennyt, missä hänen vaatteensa ovat (ihan siellä samassa kaapissa missä kaikki muutkin miehen vaatteet) eikä viitsinyt kysyä, kun näytin niin kiireiseltä.

Järjestelen yksivuotissynttäreitä ja edellisenä iltana ehkä seitsemän aikaan huomaan, että unohdin ostaa vaniljavaahdon kakkuun. Pyydän miestä kipaisemaan sellaisen lähikaupasta (n. 300 m) tai vaihtoehtoisesti tekemään kakkupohjan valmiiksi, jotta minä voisin käydä sen hakemassa. Mies ei jaksa tehdä kumpaakaan, koska "en mä mitään synttäreitä halunnut pitää, sun idea ne oli".

Miehen nimissä olevasta autosta meni rikki yksi juttu. No, onneksi lasten päiväkoti on kävelymatkan varrella ja pääsen itse sujuvasti bussilla töihin, miehellä oli vähän hankalampaa. Meni kolme päivää eikä auton tila edennyt mitenkään, koska "ei ole ehtinyt". Kysyin sitten yhdeltä työkaverilta neuvoa ja hän sanoi että johtuu luultavasti tästä, viekää huoltoon tuonne, maksaa näin ja näin paljon. Kerroin miehelle tämän ja kuulemma työkaverini on väärässä, vika on ehdottomasti tämä ja sitä ei missään nimessä korjata noin. Noh, auto saatiin huoltamolle lopulta ja vika oli juuri se mitä työkaverini aavistelikin.

Mies vei lapset luistelemaan ja ajattelin nauttia ihanasta hiljaisesta hetkestä teekupin kanssa sohvalla. Menee alle puoli tuntia ja mies tulee lasten kanssa kotiin, kuulemma toinen lapsista kaatui heti alkumetreillä eikä halunnut jatkaa. Kysyin, että miksei laittanut kaatunutta pienempää rattaisiin ja antanut isoveljen luistella, mies vain kohautti olkiaan. Taisi kinttuja palella, kun tyhmä vaimo ei tajunnut pitää huolta siitä, että aikuinen mies laittaa riittävästi päälleen eikä lähde pelkissä ohuissa tuulihousuissa -15 asteen pakkaseen.

En missään tapauksessa sano, että kaikki miehet ovat tällaisia. Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan. Tämä mies ei kuitenkaan tämän perheen aikuisena ole vertaiseni, vaan jossain paljon matalammalla tasolla, väliportaalla minun ja lasten välissä. Tämä on myös syy siihen, miksi en miehen kärttämisestä huolimatta suostu hankkimaan kolmatta lasta itselleni hoidettavaksi ja huollettavaksi.

Sivut

Kommentit (331)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi aloit tuollaisen miehen kanssa lapsentekoon. Etkö parempaa saanut

Osaatko sinä lukea? Asia kerrotaan kyllä viimeisessä kappaleessa. 

Vierailija

Niin ei se vähättely kyllä mitään autakaan.... Miehesi on kyllä ihan vaippahousu, joka odottaa että äitee (nykyään sinä) hoitaa. Kamalaa.

Vierailija

Olet naimisissa ns. epämiehen kanssa. Pullaposkinen keskivartalolihava näpynäpy-insinööri jonka testotasot jossakin nollan ja kuoleman välissä ja joka ei oikein osaa tehdä mitään muuta kuin näpynäpyjuttuja? Nämä samat epämiehet miestenilloissa käyttävät ilmaisuja kuten "heheh, noh katsotaan mitä hallitus sanoo asiaan" "saapa nähdä mitä mieltä vaimoke on asiasta... " 

Miehet varokaa! Kaverinnekin voi olla...

Vierailija

Astmapolilta tulee epikriisi
T.äiti, jonka lasta on joutunut veljeni käyttämään. Epikriisistä sain kaiken tiedon

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
T.äiti, jonka lasta on joutunut veljeni käyttämään. Epikriisistä sain kaiken tiedon

Postissa kotiin melkein kuukauden päästä, ainakin meidän sairaanhoitopiirin alueella. Ei auta sillä hetkellä lainkaan. 

-AP

Vierailija

Itselläni ihan samantapaisia kokemuksia. Paras tähän astisista on miehen lääkkeenanto lapselle kun en sitä tajunnut ettei hän tajua lukea edes pakkauksesta tai pirauttaa vaikka kaverille.

Oli antanut nestemäistä oraaliliuosta ja ruutannut sen lapsen anukseen. Niin niin, joskus on ollut suppoja tokihan kaikki lääkkeet sinne siis laitetaan... Miehen logiikka.

Vierailija

Vierailija

Aloitus kerää yläpeukut ja kerää miehet-on-kaikki-sikoja huutelijat taas ketjuun.

Miesten vähättely, miehen vertaaminen lapseen ( onko ap pedofiili?) ,  miesviha, äitimyytti, naisen uhriutuminen, äiti on aina oikeassa ja naiset ovat täydellisiä.

Tick in all of the boxes.

Vierailija

Samat sanat. Seurusteluvaiheessa olimme tasa-arvoisia. Vastuun kasvaessa, kaikki uusi vastuu kasautuu minulle. Vaikka kuinka yritän välttää ja jättää vastuuta miehelle myös, mutta hän ei sitä ota. Jonkun on pakko, eli minun. Katkeruus ja motkotuksen määrä kasvaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
...Omanikaan ei ollut, ennen kuin jäin hoitamaan esikoista kotiin ja joku tuntui menneen perustavanlaatuisesti vikaan, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan...

Jos parisuhde tai yhteiset lapset saa jotenkin käsittämättömästi miehen muuttumaan ekana kyllä tulee mieleen että suhteessa on jotakin ongelmia tai niiden ilmaantuminen liittyy jotenkin lasten sytymään...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat