Repskops! Joku oli kirjoittanut seminaariesitykseen "toiminta perjaate" :D

Vierailija

Höhhöh

Kommentit (11)

Vierailija

Mun rakas mies kirjoittelee jus tollasia virheitä <3. Pyydän kohteliaammin anteeksi, työnsä kyllä hoitaa silti hyvin, ellei jopa erinomaisesti minkä voi päätellä palkastaan.

Vierailija

Minä olisin voinut tehdä sen! Itse repeilin kerran, kun kerran olin kirjoittanut julkaistavaan tekstiin "kusikasi" ,kun tarkoitus oli kirjoittaa "kuiskasi". Kirjoitusvirheistä huolimatta huolimatta olen opiskellut pari tutkintoa ja teen kirjallisen alan töitä.  Kyllä niitä oikolukijoita saa tarvittaessa.

Vierailija

Minua on aina ihmetyttänyt tämä perjaate-sana. Kuinka joku voi kirjoittaa sen tuolla tavoin? Monet muut kirjoitusvirheet ovat ymmärrettäviä, esim. huolimattomuusvirheitä. Mutta jos kirjoittaa "perjaate", "perjaatteessa", tuntuu, ettei henkilö ole koskaan lukenut mitään vaan kirjoittaa sanat siten kuin kuulee ne lausuttavan. Luulisi, että jos joskus on nähnyt kirjoitusasun "periaate", ei siihen ihan helposti ala enää j:tä tunkemaan. Sitä paitsi "perjaate" paljastaa, ettei henkilöllä ole sanatajua muutenkaan, ainakaan nyt siis tämän sanan kohdalla. Peri + aate.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minua on aina ihmetyttänyt tämä perjaate-sana. Kuinka joku voi kirjoittaa sen tuolla tavoin? Monet muut kirjoitusvirheet ovat ymmärrettäviä, esim. huolimattomuusvirheitä. Mutta jos kirjoittaa "perjaate", "perjaatteessa", tuntuu, ettei henkilö ole koskaan lukenut mitään vaan kirjoittaa sanat siten kuin kuulee ne lausuttavan. Luulisi, että jos joskus on nähnyt kirjoitusasun "periaate", ei siihen ihan helposti ala enää j:tä tunkemaan. Sitä paitsi "perjaate" paljastaa, ettei henkilöllä ole sanatajua muutenkaan, ainakaan nyt siis tämän sanan kohdalla. Peri + aate.

Veit sanat suustani! :) Eräs ystäväni kirjoittaa usein "perjaates" periaatteessa-sanan sijasta. En voi käsittää miten hän voi luulla että kyseinen sana kirjoitetaan tuolla tavalla! Eikö hän ymmärrä mistä kyseinen sana koostuu vai luuleeko vain että on jokin ulkomailta lainattu ns täytesana? Omituista.

Vierailija

ON ihmisiä todellakin, jotka eivät todellakaan lue mitään. Näköjään miehissä ja naisissakin. Tuo kuulostaa joltain tietokonenörttipojan kirjoitukselta. Mieheni taas kertoi, että kukaan hänen aikaisemmista tyttöystävistään ja vaimoistaan (niin, on ollut pelimies) ei koskaan lukenut yhtään kirjaa. Saattoivat joskus selata naistenlehteä ja katsella kuvia ja ehkä urheasti lukea jonkun muotivinkin sieltä täältä, mutta eivät harrastaneet lukemista. En ole ennen edes tiennyt, että sellaisia ihmisiä on olemassa.

Uusimmat

Suosituimmat