Miten mies ja pojat siivoukseen mukaan

Vierailija

Meillä mies ja pojat (lähes aikuiset) onnistuivat luimistelemaan joulusiivouksesta ja -valmisteluista. Kyllä minä niin paljon mieleni pahoitin. Sen jälkeen ei olla suuremmin siivottu. Nyt olisi tulossa juhlat ja minulla ruuanlaittoa ja leipomista. Kertokaa te nyt viisaammat miten saan apujoukkoja? Ettei mene siksi aneluksi ja käskytykseksi, josta viime päivinä niin paljon kirjoiteltu (tutkimukseen viitaten). Ja turhaksi noi metodit on todettukin. Minulla on vaan keinot ja halu tehdä yksin niin lopussa.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Olet siis antanut melkein aikuisten poikien luistaa siivouksista tähän asti?

Ihan oma syy. Tuossa vaiheessa on enää turhaa leikkiä uhria.

T.siivoava ja kokkaava mies

Vierailija

Oletko töissä vai kotiäitinä? Ovatko pojat koululaisia tai opiskelijoita? Jos olette kaikki niin sanotusti samalla lähtöviivalla siinä ajassa mikä on käytettävissä kotitöiden tekemiseen, ehdota miehellesi joko siivoojaa tai yhteistä vastuunjakoa siivouksesta.

Vierailija

No meillä mies yleensä siivoaa oma-aloitteisesti ja poika pyydettäessä/käskettäessä. Mutta jos minulla on juhlat tulossa niin yksinkertaisesti sanon miehelle että "voitko kerätä tavarat lattialta ja imuroida, ja valvoa että X(poika) siivoaa huoneensa, sillä aikaa kun käyn kaupassa ja teen ruoat". Enpä jaksaisi työssäkäyvänä äitinä jos pitäisi vielä miettiä miten saa miehen maaniteltua kotitöihin/kasvattamaan lapsia.

Vierailija

No niin enpä jaksa minäkään työssä käyvänä. Ja kyllä pojat pienempänä tekivät kotitöitä. Nyt heillä todellakin on opiskelu- ja harrastuskiirettä, mutta ei kuitenkaan siinä määrin etteivät koskaan ehtisi pyydettäessä siivoamaan. Peli voi olla todella menetetty. Mutta menetetty se voi olla enemmänkin kuin siivouksen osalta... Minulla ei ole aikomustakaan jäädä tänne kolmen lähes aikuisen miehen palvelijaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No niin enpä jaksa minäkään työssä käyvänä. Ja kyllä pojat pienempänä tekivät kotitöitä. Nyt heillä todellakin on opiskelu- ja harrastuskiirettä, mutta ei kuitenkaan siinä määrin etteivät koskaan ehtisi pyydettäessä siivoamaan. Peli voi olla todella menetetty. Mutta menetetty se voi olla enemmänkin kuin siivouksen osalta... Minulla ei ole aikomustakaan jäädä tänne kolmen lähes aikuisen miehen palvelijaksi.

Miesten vikahan se on , jos olet itse marttyyriäitimyytin voimin vetänyt vuosia.

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija

Komppaan nelosta. Sanot/ ehdotat/ pyydät kerran ja asiallisesti, et käske, et nyyhki, et neuvo, et nalkuta. Tyypit joko siivoavat tai eivät. Elleivät, niin sitten jää siivoamatta. Teillähän on tuossa ihan järkevä työnjako: sinä hoidat ruuat ja muut hoitavat siisteyden. Sinä et ala siivoamaan heidän edestään!

Eivät ihmiset juhliin tule tupatarkastusta tekemään, vaan toisiaan tapaamaan ja pitämään hauskaa. 

Vierailija

Nythän pitää kysyä, että mikä ja kenen juhla on kyseessä? Toki siivoukseen tulee koko perheen yleensäkin osallistua, mutta jos nyt pakotetaan kaikki stressaamaan, kun äiti pitää kynttiläkutsuja, on asiaa katsottava toisellakin silmällä.

Vierailija

Mitkä juhlat? Ulkoista ne eli järjestä jossain muualla. Omasi maksa itse, lasten juhlista veloita mieheltä puolet ja miehen juhlat unohda kokonaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat