Äitiysloman ensimmäinen päivä

Vierailija

Odotin tätä päivää kuin kuuta nousevaa, mutta nyt minulla ei ole aavistustakaan mitä tekisin tällä vapaa-ajalla. Pyykit on pesty, koti siivottu, kävin kävelylenkillä ja tuntuu siltä, että nettikin on koulittu läpi. Kaikki kaverit ovat töissä. Tällaistako tämä on seuraavat 3-7 viikkoa?

Kommentit (9)

Vierailija

Käy uimassa, lue kirjoja, perehdy kunnolla imettämiseen, käy vaikka kampaajalla tai kasvohoidossa. Ota selvää, onko kaupungissasi esim. MLL:n järjestämää masu/vauvakahvilaa. Kierrä kirppareita. Tuo on ihanaa aikaa, nauti viimeisistä hetkistä ennen kuin velvollisuudet alkavat! :) Jos et ole imetyksestä vielä kovin perillä ja aiot imettää, nyt on hyvä hetki hankkia siitä tietoa. Tätä neuvoa haluan jakaa koska itselläni imetys meni heti alkuun mönkään koska ei oikeasti ollut hajuakaan, mitä olisi pitänyt tehdä.

Vierailija

Mulla oli keskiviikkona. Tähän mennessä oon vaan nukkunut. Vähän pessyt vauvapyykkiä ja siivonnut ja käynyt kahvilla. Eiköhän tässä kohta höperöidy..

Olen elämästäni 2kk ollut työttömänä ja se oli ehkä tuskaisinta aikaa ikinä. Onneks tässä ei niin kauaa tarvi venailla.

Vierailija

Aluks mullakin oli tuo olo. Mut sitten mä en vikoina viikkoina saanut nukuttua. Saatoin nousta katsomaan telkkaria neljän aikaan yöllä. Rytmit meni sekaisin, supisteli ja kroppa alkoi selkeästi valmistautumaan synnytykseen. Yritin levätä mahdollisimman paljon ja kävin kävelyillä sen verran, mitä supisteluilta pystyin.

Vierailija

Juuri tuon takia itse jäin aikanani äitiyslomalle laskettuna päivänä. Lapsi syntyi neljä päivää yli lasketun ajan, mutta kerkesin silti jo tylsistymään :D

Vierailija

Opiskele vaikka uusi kieli, lue kirjoja, lepää. Nyt saat vielä nukkua. Ulkoile.

Käy kylpylässä / kauneushoidossa / parturissa ..., tee kaikkea mitä kohta et voi.

Vierailija

Ole onnellinen, että saat puuhastella! Itse olen ollut viisi viikkoa pakkolevossa, joista kolme on ollut sairaalateissuja ja synnytyksen estoja. En voi kun maata ja käydä vessassa. Supistelee jo istuessa. Huomenna alkaa äitiysloma. Olisi ihanaa, jos voisi edes siivota. :) Hyvää äitiyslomaa kaikille!

Vierailija

Minä olen suurimman osan raskaudestani vuodepotilaana ja siinä vasta pää hajoaa. Eihän se sinun tilannettasi tietenkään helpota, mutta on oikeasti iso onni jos on raskauden loppumetreille asti hyvässä kunnossa ja ongelmana on lähinnä tylsistyminen. :) Leiki olevasi lomalla ja tee kaikkea kivaa, jos kerta kunto antaa myöten. Voit tehdä itsellesi vaikka viikkosuunnitelman jos se auttaa, käy päiväleffassa, taidemuseossa, kirjastossa lueskelemassa lehtiä, kävelyllä, mammajoogassa, kiertele kirppareilla, mitä nyt keksitkin. Käy myös tutustumassa alueesi lapsiperheiden palveluihin, etsi esim. lähin perhekahvila ja käy kurkkaamassa ja selvitä mitä kaikkea puuhaa on tarjolla pikkuvauvan kanssa olevalle.

Uusimmat

Suosituimmat