Ärsyttävä lapsi

Vierailija

Meillä kävi jokin aika sitten kylässä lapseni eskarikaveri. Yleensä olen jotain pientä naposteltavaa saattanut lapsen kavereille tarjota mutta tällä kertaa en ollut ehtinyt vielä käydä kaupassa eikä oikein mitään tarjottavaa ollut.

Tämä kaveri kävi aina pikkuisen leikkimässä lapsen huoneessa, sitten tulivat olohuoneeseen ja kuulin kuinka kaveri kuiskutteli lapseni korvaan että kysy nyt jotain herkkua/syötävää. Kuiskutteli tätä jatkuvalla syötöllä. Lapsenikin alkoi jo hermostua ja sanoi, että kysy itse. Ja taas kuiskuttelu jatkui.

Huomasin aiemminkin, kun teki tätä samaa äidilleen. "Kysy nyt heti pääsenkö tonne kylään" ja äiti vastaa ei nyt mutta lapsi vaan jatkaa.

Sanoinkin siinä kaverille, että meillä ei nyt valitettavasti ole oikein mitään tarjottavaa kun en ole ehtinyt kauppaan mutta ei se loppunut. Minulla itsellänikin alkoi jo kiehua sisäisesti kun ei jankkaaminen loppunut ja kun ei ollut edes pokkaa kysyä itse. En yhtään siedä tuollaista kerjäämistä.

Ko. lapsi alkoi myös eskarissa määräillä lastani ettei hän saa leikkiä muiden kanssa. Olen nyt vain salaa tyytyväinen ettei lapseni enää jaksanut tuota määräillä vaan löysi uuden ystävän eskarista. Ilmeisesti myös tämä kaveri alkoi leikkiä muiden kanssa lopulta eikä enää yritäkään määräillä. Minun verenpaineesi ei olis kestänyt enää yhtään kaverikyläilyä tuon kaverin kanssa. 😀

Kommentit (5)

Vierailija

meillä oli lapsella samanlainen kaveri- rupesin tarjoamaan pakasteherneitä tai vihanneksia-sitten ei tehnytkään mieli enää

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
meillä oli lapsella samanlainen kaveri- rupesin tarjoamaan pakasteherneitä tai vihanneksia-sitten ei tehnytkään mieli enää

Pitääkin pistää korvan taa jos joskus tarttee 😄

Uusimmat

Suosituimmat