Mikä matkavakuutus teiltä löytyy?

Vierailija

Asiallista vertailua kaipaisin.

Itselläni oli aiemmin Op:n/eurooppalaisen mittaturva, johon kuului matkasairaudet max. Kuukauden kestävillä reissuilla. Vuoden hinta jatkuvalla sopimuksella 70€. Olen 25.v.

Kommentit (14)

Vierailija

25-v. Jos olet opiskelija, niin liity liittoon opiskelijajäsenenä. Matkavakuutus tulee mukana ja koko roska 0 EUR.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
25-v. Jos olet opiskelija, niin liity liittoon opiskelijajäsenenä. Matkavakuutus tulee mukana ja koko roska 0 EUR.

Mietin tätä vaihtoehtoa, mutta kun huomasin että liittojen matkavakuutuksissa useimmiten korvataan sairauskuluja noin 2000€ asti, hylkäsin ajatuksen, sillä yksityinen terveyden huolto on tietyissä maissa erittäin kallista, eikä tuolla 2000€:lla maata sairaalassa kovin kauaa. eikä tuo kata myöskään usein kalliita sairaskuljetuksia. :/

Vierailija

Lisäyksenä vielä kysyn, kuuluuko vakuutukseesi sairaudesta aiheutuneiden korvausten täysi korvaaminen ilman ylärajaa ja sairaskuljetukset? Op:lla nämä sis. Hintaan

Vierailija

YTK yhdistyksen kautta on tapaturmavakuutus joka YMMÄRTÄÄKSENI korvaa matkoilla tapahtuvat tapaturmat myös. Mutta en ole perehtynyt asiaan, aina kun yritän lukea mitä tahansa vakuutusehtoja menee lanttu jumiin.

Sen lisäksi mulla on luottokortissa matkavakuutus, mutta siitäkään en ymmärrä ehtoja. Siinä mainitaan että matkavakuutus on voimassa kun koko matka on maksettu sillä. Mutta mitä se tarkoittaa? Pelkät lennot vai myös esim. Air B'n'b majoitus?

Todennäköisesti varmaan kokoajan matkustan vailla soveltuvaa vakuutusta ja olen vaan ollut tosi onnekas kun ei ole vielä käynyt mitään. Jos joku tuntee YTK yhdistyksen tai Nordean Master Cardin matkavakuutuspuolta otan innolla tietoa vastaan. -_-

Vierailija

Ammattiliiton matkavakuutus. Jos ei matkaa EU:n ulkopuolelle, niin riittää, kun kaverina on EU:n sairasvakuutuskortti.

Vierailija

Olisi todella mielenkiintoista saada vertailua aikaan, koska vakuutuksissa on huomattavia eroja kattavuuden osalta. Miehelläni on Kalliin luottokorttinsa kautta jokin esklusiivinen vakuutus, joka yllättäen kattoi kuluja ilman ylärajaa. Tosin sopimuslääkäreitä ei ole, joten hoitoon täytyy löytyä kate luotolta jo ennen hoitoon pääsyä. Jos kyse vaikeasta operaatiosta, ei tuo luottoraja välttämättä riittäisi. Tässä siis yksi miinuspuoli tavallisiin vakuutuksiin nähden, joissa usein vaihtoehtona sopimuslääkäreitä, joilta hoitoa saa pelkällä vakuutuskortilla.

Useimmiten halvempien luottokorttien vakuutukset ovat kuitenkin myös näitä ylärajallisia vakuutuksia, joilla voi flunssan hoidattaa mutta ei mitään kovin vakavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ammattiliiton matkavakuutus. Jos ei matkaa EU:n ulkopuolelle, niin riittää, kun kaverina on EU:n sairasvakuutuskortti.

Mihin asti sinulle korvataan kuluja? Eli onko ns ylärajaa asetettu?

Vierailija

Meillä pankkipalveluun/luottokorttiin kuuluu myös matkavakuutus joka koskee koko perhettä...myös alle 20v. lapsia.

Vierailija

35 euroa on matkavakuutus OP-Pohjolasta. On osa tuollaista nuorisopakettia, Easyä, mihin kuuluu myös kotivakuutus ja tapaturma. Kyseisen Easy-vakuutuksen myynti lopetettiin juuri vuodenvaihteessa. Olen ollut todella tyytyväinen tähän vakuutuspakettiin (varsinkin hintaan) ja on ilmeisesti liian hyvä vakuutus (=huono vakuutusyhtiölle) kun myyntikin piti lopettaa. :D Itsekin 25v.  

Vierailija

Muutaman kerran on tarvinnut lapsia käyttää lääkärissä etelän reissuilla. Itse ei tarvitse maksaa mitään kun sairaala veloittaa suoraan vakuutusyhtiöt. Reseptilääkkeet toki pitää itse ostaja sitten tapiola maksanut takaisin.

T.12

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mihin asti sinulle korvataan kuluja? Eli onko ns ylärajaa asetettu?

http://www.ilry.fi/portal/page?_pageid=157,28839&_dad=portal&_schema=PORTAL

"Ilman euromääräistä ylärajaa ja ilman omavastuuta enintään 45 vuorokautta kestävillä vapaa-ajan matkoilla aiheutuneita matkasairauden hoitokuluja enintään 90 päivän ja tapaturman hoitokuluja enintään kolmen vuoden ajalta. Matkavakuutus on voimassa sen vuoden loppuun, jona jäsen täyttää 70 vuotta. Matkustajavakuutuksessa ovat vakuutettuina myös vanhempansa kanssa matkustavat alle 20-vuotiaat lapset."

Uusimmat

Suosituimmat