Työtön ja vuokratyö

Vierailija

Onko tosiaan niin että työtön voi ottaa vastaan vuokratyön ja ihan itse määritellä miten paljon tekee töitä? Jos puolisolla on hyvät tulot eikä siten saa muuta kuin työttömyystukia, niin vuokratyöllähän voi itse pelata niin, että tienaa just alle 300e ja saa täydet tuet päälle.

Onko joku harrastanut tätä?

Kommentit (5)

Vierailija

En tiedä, varmaan riippuu siitä vuokrafirmasta että käykö tuollainen. Jotenkin ajattelisi, että sitä työtä tarvisi tehdä enemmänkin jos sitä on tarjolla. Toisaalta mä tein joskus keikkaa ja siinä vuokrafirmassa sai itse merkata intrassa, että milloin pystyy ottamaan keikkaa vastaan.

Vierailija

Tietenkin noin voi tehdä. Ei niitä vuokratöitä kaikille riitä täyttä määrää, moni tekee esimerkiksi vain 8 tuntia viikossa.

Vierailija

Mä teen vuokrafirman kautta ravintoloissa duunia. Mulla on ollut hyvin töitä, mutta joskus laitan intraan viikon vapaan eli "en ole käytettävissä ". Siltä ajalta saan liiton tyött kassasta soviteltua päivärahaa.
Tuo 300 on niin pieni summa että kun muutaman kuukauden otat työtä vastaan vain alle sen, luultavasti sulle ei edes tarjota työvuoroja enää.
Kyllä ne vuokrafirmassa katselee kuka oikeasti haluaa töitä.
Mä kyllä nautin tästä vapaudesta. Olen tehnyt tätä n.2,5v. Mulle on tullut aika paljon vakkaripaikkoja joissa teen töitä. Esim. Ensi viikolla alkaa 3 viikon putki yhdessä paikassa ja sen perään klikkasin itselleni 5 vapaata.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat