Opettajat! Virka-asiaa.

Vierailija

Saas on tullut se aika vuodesta, kun opettajan virat on laitettu julkiseen hakuun. Minua kiinnostaisi tietää onko tavallistakin, että vuosia (esim. 10v) samassa koulussa tuntiopettajana ollut ei saakaan virkaa sen vihdoin avautuessa?

Kommentit (10)

Vierailija

Eikö niissä ole ehtona se, että pätevin hakija valitaan virkaan. Jos on koulusta kokemusta 10 vuotta, niin vaikea kyllä kuvitella pätevämpää.

fghfhfghfgh

Kysypä OAJ:lta,
luulen, että olet oikeutettu noin 20000e
korvaukseen kun ei ole sinua vakinaistettu jo yli 5 vuotta sitten?

Vierailija

Ei palkata. Jos olet hyvä ja pidetty mutta ennen virkaa pamahdat paksuksi niin ottavat jonkun juuri valmistuneen jannun tilalle... Saattaa riippua oletko samasta puolueesta kuin rehtori jne.

Koko opettajien ala pitäisi pistää pätkälle. On epäreilua että vain tietty eliitti nauttii kaikista työeduista. Meillä on jo yli nelikymppisiä pätkätyöläisiä ollut pitkään. Täysin päteviä mutta ei vaan mahdu viroille.

Vierailija

On tavallista. Joskus tarvitaan kuvikseen suuntautuneita, joskus liikuntaan, joskus tekniseen työhön. Joskus haetaan mahdollista TVT asiantuntijaa.

Naispuoliset opettajaopiskelijat eivät tätä aina tajua, kun kaikki haluavat erikoistua esi- ja alkuopetukseen. Sitten virkaan haetaankin teknisen työn laitteet hallitsevaa opea.

Vierailija

Syitä voi olla monia miksi ei valita. 1. rehtorin serkku tai kummin kaima hakee samaa virkaa. 2. Virkaa hakee miespuolinen opettaja = saa paikan automaattisesti. 3. Jollain hakijalla on laajempi koulutus, useamman aineen pätevyys ja kyky ja taito opettaa jotain ainetta jota sinulla ei ole. 4. Pärstäkerroin. Voi olla että olet ihan ok sijainen mutta vakinaistaa sinua ei haluta. 5. Olet lapsentekoiässä. 6. Kävi vain huono tuuri taa kerran.

Tai kuten kävi minulle kerran. Toinen hakija oli ollut pitempään työttömänä kuin minä, hän sai paikan ja se perusteltiin sillä että hänen talous on nyt sellainen että tarvitsee työn, oli sijaisuudesta kyse.

Vierailija

Kannattaa yksinkertaisesti vaan vaihtaa alaa. Kurjat palkat ja kohtelu. Ei virkoja tarjolla vaikka olisi kymmenenkin vuotta kokemusta pätkätöistä.

Tuolla alalla kierrätetään niin paljon ja se tietty porukka on onnekas, kun ei tarvitse muuttaa ympäri maata.

SE muuttaminen alkaa jossain vaiheessa olemaan raskasta kun on lapsia ja huonekaluja. Mitään muuta hohdokasta ei ole kuin ansiosidonnaiset. Niiden vuoksi jaksaa vähän käydä hommissa.

Vierailija

Kyse ei ole omasta koulustani. Tässä kyseisessä tapauksessa aineenopettajan virka on auki eläköitymisen vuoksi. Talossa samaa ainetta opettaa myös tuntiopettaja (10v), jonka tehtävä on nyt "tuntiopettaja toistaiseksi". Epäilen viran menevän hänelle. Haettava on silti. Viidakon meininki alkakoon... Onnea matkaan kaikki hakijat. Olkoon voima kanssanne.

ap

Uusimmat

Suosituimmat