Voi hyvä luoja nyt taas. Miehen eksä suuttui verisesti kuultuaan lapsemme nimestä. On kuulemma tarkoituksellisesti

Vierailija

keksitty sellainen, joka "alentaa" hänen lapsiaan - ja vika on tietysti minussa, joka nimen keksi, että myös miehessä, joka tämän vääryyden salli hyväksyessään nimiehdotukseni. Miehellä on kaksi tyttöä aiemmasta liitosta, joiden nimet on aika tavalliset, toisiinsa yhteensopivat tyyliin "Minna ja Anna", "Hertta ja Netta", "Oona ja Aada" (ei siis kuitenkaan mitkään edellä mainituista, en uskalla niitä oikeita nimiä täällä mainita ettei tunnisteta ja nainen raivostu vielä enemmän).
Sen jälkeen kun meidän tyttö syntyi, tämä miehen eksä laittoi mulle sähköpostilla pitkän litanian nimiehdotuksia, jotka sopisivat hänen mielestään hyvin "porukan jatkoksi". Kiitinkohteliaasti ehdotuksista, sinänsä ele oli mielestäni outo mutta sinänsä ihan hellyttävä vielä siinä vaiheessa.
Nyt sitten oli ristiäiset ja tyttäremme nimeksi tuli kaksiosainen nimi, joka ei ole "samaa sarjaa" isosiskojen kanssa. Siitäkös repesi helvetti irti. Tahallani kuulemma haluamme nostaa tämän yhteisen lapsemme jalustalle "hienostelevalla" nimellä ja tehdä pesäeroa isosiskoihin. "Kostoksi" tästä julmuudestamme tytöt eivät nyt kuulemma tule meille ainakaan seuraavalla kerralla kun oli sovittu. Ja hän sekä lapset (6v ja 4v, tuskin..) odottaa siellä anteeksipyyntöä kuulemma. Tää on niin sekopäistä etten tiedä mitä vastata noihin viesteihin?

Ja tiedoksi, miehen ja eksänsä eroon en ollut syyllinen millään tavalla (kun täällä kuitenkin joku tulee aina haukkumaan perheenrikkojaksi), olivat eronneet naisen löydettyä uuden miehen (josta on nyt kyllä jo eronnut) ennen kuin minä edes tutustuin mieheen.

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Älä vastaa mitään, anna olla vaan. Siellä entisellä vaimolla on se viimeisen symbolisen irtipäästämisen hetki menossa. Kyllä se siitä rauhoittuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan se toisaalta hieman outoa mieheltä, että lapsensa ovat Tiina, Liisa ja Gunilla-Ingeborg.

Vaikka olisivat samoistakin vanhemmista,ei sisarusten tarvits olla mitään Hupu,Tupu,Lupu-sarjoja,tietenkin kun lapsi syntyy vanhemmat päättävät itse omasta mielestään kauniin ja sopivan nimen.Kummallinen ajatus ap:n miehen exällä,että hän voisi vaikuttaa sellaisen lapsen nimenantoon,joka ei liity häneen millään tavalla.Siis tuo "nimiehdotuslista" kuulosti siltä,että siinä  on exän hyväksymymät nimet,niistä sopii valita joku :D Julmaa kyllä käyttää lapsia ex-miehen kiristämiseen.Millä sen edes selittää pienille lapsille,että sori nyt ette näekään isää vaikka piti kuin aikuisilla on näkemyseroja?

Vierailija

Tuollaiset sekopääeksät ovat juuri se syy miksi suhtaudun varauksella sellaisen miehen tapailuun, jolla on lapsia aikaisemmasta suhteesta. Vastaisin itse varmaan jotain tyyliin "ikävää että sinulle on aiheutunut nimivalinnastamme näin paljon mielipahaa, toivon kuitenkin että emme aikuisina anna sen vaikuttaa lasten elämään". Jos Tiinu ja Liinu 4 ja 6 vuotta ovat harmissaan kun pikkusiskosta tulikin Anna-Mari eikä Leenu, niin eikö se ole aikuisen tehtävä selittää heille että nimi on vain nimi eikä se tyttöä pahenna, eikä murjottaa kädet puuskassa heidän kanssaan anteeksipyyntöä odotellen. Ihan uskomatonta millaisia imbesillejä tässä maailmassa pääseekään lisääntymään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, teitkö sen tahallas?

Mikähän kysymys tämäkin? Kai ap saa miehensä kanssa antaa lapselle nimeksi minkä haluaa eikä valita ex-puolison listasta sopivaa. Kaikkein kamalinta nimen valintaa lapselle onkin se, että pitää sopia yhteen sisaruksen nimen kanssa. Jokaisella lapsella on oikeus omaan,  vanhempien mielestä hienoon nimeen eikä johonkin sellaiseen mikä nyt kuuluu antaa, kun sisaruksellakin on just sen tyylinen nimi nimi.

Vierailija

Sama vika täällä. Miehen lapset aiemmasta suhteesta olivat "Tiia, Piia ja Matti", meidän yhteisestä lapsesta tuli "Sylvia" niin äiti suuttui. Ok, no tuo "Sylvia" on minun JA miehen suvussa kulkeva nimi, joka tästä sattumuksesta johtuen haluttiin antaa tytölle etunimeksi. Ihan tavallinen nimi on, mutta erilainen kuin exän antamat nimet. Mulle olisi käynyt periaatteessa vaikka se "Miiakin" nimeksi mutta mun mies sanoi että hän ei ole saanut vaikuttaa ollenkaan lastensa nimiin eikä niistä pidä, joten etsittiin sitten meille mieleiset nimet.

Exä on tehnyt miehen lapsille selväksi että he eivät ole tämän meidän lapsen sisaruksia, eivätkä tule koskaan olemaankaan. Ja tämä tosiaan juontaa juurensa tuosta nimiasiasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuli tehtyä lapset sellaiselle miehelle jolla ei ole lapsia muiden kanssa.

Ehtii se onneksi myöhemminkin, tosin nyt sä pääset ehdottelemaan nimiä! Jee!

Vierailija

Ex-vaimolla on jotain käsittelemättömiä tunteita ex-miestään ja eroaan kohtaan. Nyt kun mies on selkeästi jo siirtynyt eteenpäin omassa elämässään (parisuhde ja yhteinen lapsi AP:n kanssa), hän purkaa huonoa fiilistään tällaisella olemattomalla draamalla ja kiukuttelulla, jotta voi kokea olevansa se loukattu osapuoli. Jos olisin AP, antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ehkä ex-vaimokin rauhoittuu ajan kanssa, tai viimeistään sitten kun saa pyydystettyä itselleen uuden miehen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuli tehtyä lapset sellaiselle miehelle jolla ei ole lapsia muiden kanssa.

Ehtii se onneksi myöhemminkin, tosin nyt sä pääset ehdottelemaan nimiä! Jee!

Se 59v. ja sterilisoitu. Jee!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat