Ketipinor ja rytmihäiriöt

Vierailija

Olen huomannut että saan rytmihäiriöitä tai tiheä lyöntisyys kohtauksia kun illalla otan unilääkkeenä ketipinorin, sydän hakkaa yli 120. Ambulanssia olen joutunut kans soittamaan. Käytän betasalpaajaa joka mulle lyötiin kouraan kun yhdesti jouduin päivystykseen asti rytmihäiriön takia. Tutkimaan kukaan ei ala näitä.

Kävin lääkärillä viikolla ja lääkäri vähätteli ongelmaa eikä alkanut tutkimaan.

Lääkäri sanoi vaan että jatka lääkettä...okei vastasin että päivittäin sitten betasalpaajaa pitää ottaa.

Miten voi olla mahdollista että tilanne on tämä. Potilasta ei kuunnella. Sydän Oireita ei tutkita. Käsketään vaan jatkaa tuota lääkettä kamalista rytmihäiriöistä huolimatta. En siis tarvitsisi kuin nukahtamiseen lääkettä.

Pitäskö tehä virallinen valitus vai.

Suvussa paljon sydän vikoja eikä sitäkään otettu huomioon.

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

Jos olet psykiatrinen potilas, valittaa toki voit, mutta sitä tuskin edes käsitellään. Tästä on tehty muistaakseni jopa väitöskirja.

Lopeta lääke itsenäisesti ja etsi lääkäri joka HOITAA potilaitaan myrkyttämisen sijaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos olet psykiatrinen potilas, valittaa toki voit, mutta sitä tuskin edes käsitellään. Tästä on tehty muistaakseni jopa väitöskirja.

Lopeta lääke itsenäisesti ja etsi lääkäri joka HOITAA potilaitaan myrkyttämisen sijaan.

Olen entinen anorektikko, nykyään voin hyvin enkä käy missään hoidossa. tää entinen mt potilaan leima ilmeisesti tekee just tuon ettei tutkita. Miten tää on tämmöstä -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet psykiatrinen potilas, valittaa toki voit, mutta sitä tuskin edes käsitellään. Tästä on tehty muistaakseni jopa väitöskirja.

Lopeta lääke itsenäisesti ja etsi lääkäri joka HOITAA potilaitaan myrkyttämisen sijaan.

Olen entinen anorektikko, nykyään voin hyvin enkä käy missään hoidossa. tää entinen mt potilaan leima ilmeisesti tekee just tuon ettei tutkita. Miten tää on tämmöstä -ap

Voi ei, arvasin heti siis oikein :( Pistää niin vihaksi.

"Suomessa mt-potilaat ovat automaattisesti b-luokan kansalaisia, joita ei tarvitse hoitaa tai tutkia t:lääkäri"

-ex-mtpotilas

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet psykiatrinen potilas, valittaa toki voit, mutta sitä tuskin edes käsitellään. Tästä on tehty muistaakseni jopa väitöskirja.

Lopeta lääke itsenäisesti ja etsi lääkäri joka HOITAA potilaitaan myrkyttämisen sijaan.

Olen entinen anorektikko, nykyään voin hyvin enkä käy missään hoidossa. tää entinen mt potilaan leima ilmeisesti tekee just tuon ettei tutkita. Miten tää on tämmöstä -ap

Voi ei, arvasin heti siis oikein :( Pistää niin vihaksi.

"Suomessa mt-potilaat ovat automaattisesti b-luokan kansalaisia, joita ei tarvitse hoitaa tai tutkia t:lääkäri"

-ex-mtpotilas

Just...voi vee..jotain itekki kuullu tämän tyyppistä...Sit sattuu omalle kohdalle niin kiva.

Vierailija

Jos vaan voit, niin hakeudu yksityiselle. Ne eivät tietääkseni näe julkisen puolen hoidon kirjauksia ollenkaan. Jolloin olet hänelle vain rytmihäiriöpotilas hullun sijaan. Niin ja jos sulla ei ole jo Omassakannassa kieltoja potilasasiakirjojen luovuttamisesta, tee se nyt. Parempi on jos et edes anna suostumusta tietojen käyttöön ollenkaan koko kannassa. Itselläni suostumus puuttuu ja kiellot on päällä kaikkien mahdollisten prujujen suhteen, ja saan ihan asiallista hoitoa somaattisella puolella nykyään. Eikä tarvitse kertoa umpia ja lampia siitä kuinka hyvin nukun ja masentaako... :D Vaikka olisin mennyt hoidattamaan kissan puremaa!

-ex-mtpotilas

cutegirl87

Jos sä oelkkään nukahtamiseen tarvit lääkettä ni eikö joku imovane tns ois parempi ku ketipinor joka "turruttaa" ihmisen sisältäpäin?
Itse käytän ketipinoria myös, kovaa tykytystä mullakin haittaa nukahtamista välillä.Minäkin oon ajatellut tässä lähiaikoina käydä lääkärissä vaihtamassa lääkkeen semmoseen mikä auttaa vaan nukahtamaan.Välillä oikeesti tuntuu että mikään ei tunnu miltään ja seksihalutki on jossain kuusen takana piilossa mitkä on normaalisti ollu todella vahvat.Ja sekös vaivaa kun avioliitossa elää.

cutegirl87

Mt potilaat luokitellaan aika helposti pilleristeiksi ku menee vaikka minkänäköstä bentsoa ja muuta nappulaa.Ku ne tuijottaa vaa sitä lääkelistaa.

Vierailija

Mä laitoin kaikki kiellot päälle kantaan just tällä viikolla. Työttömänä ei oikein oo varaa yksityiselle mennä :( tietenkin rahaa säästämällä, kuinkahan kallista siellä on käydä?

Imovanea oon käyttänyt aiheutti mulle sen että heräsin kolmelta yöllä enkä saanut enää nukuttua. Mun mielestä kans ketipinor on aika kova lääke pelkkään nukahtamiseen ja tällä 500mg annoksella vielä.

Aijemmin meni tenox mutta lopettivat sen kun on niin koukuttava.

Tein muuten omaan tk valituksen lääkäristä tai muistutuksen mikä onkaan saamastani kohtelusta. Lääkäri nimittäin itse päätti että mun rytmihäiriöt johtuu siitä että mulla on paha olo eikä sen vuoksi tutkinut mua...ei auttanut mikään kun sanoin että voin kuule erittäin hyvin. Eipä auttanut valituskaan.

Mulla on kokeiltu myös semmosta vahvaa unilääkettä mitä porukka söi osastolla mikähän lie sen nimi ollut..heräilin vaan vähän väliä sillä.

Ketipinor aiheuttaa mulle iho oireita sydämeen tykytystä..sykemittarilla sain levossa 138 pahimman sykkeen...järkyttävän janon yöllä :( jne

Vierailija

Se voi olla oire siinä aloitusvaiheessa mutta tasaantuu kyllä. Mä jouduin myös päivystykseen kun aloitin ketipinorin ja tuli tuota sydämen tykytystä. Qt-aika oli pidentynyt hiukan, ei kuitenkaan hälyyttävästi. Parin viikon päästä oli normalisoitunut kun sydänfilmi otettiin uudestaan. Se on oikeasti hyvä lääke, pelasti mun elämän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se voi olla oire siinä aloitusvaiheessa mutta tasaantuu kyllä. Mä jouduin myös päivystykseen kun aloitin ketipinorin ja tuli tuota sydämen tykytystä. Qt-aika oli pidentynyt hiukan, ei kuitenkaan hälyyttävästi. Parin viikon päästä oli normalisoitunut kun sydänfilmi otettiin uudestaan. Se on oikeasti hyvä lääke, pelasti mun elämän.

Mä oon syöny ketipinoria nyt 2-3 vuotta -ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat