Järjestelmäkameroista tietäville, kannattaako käytettyä vanhaa ostaa vai onko uusi parempi hankinta?

Vierailija

Canonin 450, 500,600 ja Nikon 70d, 90d verrattuna uuteen Nikon 3300d?
http://www.rajalacamera.fi/nikon-d3300-18-55-vr-ii-tamron-70-300-4-5-6-d...
Kysyn siksi koska en tunne alaa lainkaan mutta osto on edessä. Onko Rajalan tarjous huisin hyvä?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ostaisin uuden. Ihan sen takia, että et koskaan voi tietää missä se käytetty kamera on ollut mukana ja koska se leviää. Itseltäni hajosi ensimmäinen digijärkkäri 3 vuotta ostosta vaikka sitä en ollutkaan mitenkään paljoa käyttänyt ja olin pitänyt hyvin. Pari kertaa suljin jumitti joka meni ohi käynnistämällä kamera uudelleen. Sitten yksi päivä kamera ei vaan enää käynnistynyt. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ostaisin uuden. Ihan sen takia, että et koskaan voi tietää missä se käytetty kamera on ollut mukana ja koska se leviää. Itseltäni hajosi ensimmäinen digijärkkäri 3 vuotta ostosta vaikka sitä en ollutkaan mitenkään paljoa käyttänyt ja olin pitänyt hyvin. Pari kertaa suljin jumitti joka meni ohi käynnistämällä kamera uudelleen. Sitten yksi päivä kamera ei vaan enää käynnistynyt. 

Toi on varmasti niin totta. Miten noi objektiivit? Kannattaako ottaa ilman tamronin objektiivia? 

Hinta silloin 359,- (sis 18-55 objektiivia) ja ostaa mukaan toisenlaista? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toi on varmasti niin totta. Miten noi objektiivit? Kannattaako ottaa ilman tamronin objektiivia? 

Tuo Tamronin objektiivi ei nyt mikään maailman laadukkain ole, mutta kyllä silläkin pärjää. Samahan se on ottaa kun hintaa ei paljoa tule päälle, mutta sinuna säästäisin 140e ja ostaisin laadukkaamman objektiivin tilalle jos toiselle objektiiville on käyttöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On huisin hyvä tarjous, ostaisin jos olisin kameraa vailla.

Joo, tota minäkin aattelin. 

Vierailija

Rungoista en tiedä, mutta niitä objektiiveja, jotka olen ostanut käytettynä, minulla ei olisi ollut varaa ostaa uuden hinnoilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin tuon Tamronin objektiivin, ne on ihan hyviä perusputkia. (Itsellänikin on niitä ollut). Tuossa on hinnaneroa kuitenkin vain se 90 euroa, että ottaako sen Tamronin vai ei. Jos erikseen ostaisi tuon Tamronin, sen hinta Rajalalla on näköjään 189 euroa eli mielestäni ihan hyvään hintaan saa tuohon pakettiin. 

Nikonin vastaava saman polttovälin (halvin) putki on halvimmillaan 330 euroa.

Minusta tuo paketti on ihan hyvä ihan tavan peruskuvaajalle, tuolla pääsee hyvin alkuun. Niitä putkia voi sitten päivittää ajan myötä kun taidot kasvavat ja alkaa ymmärtää itse enemmän aiheesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuolla perusobjektiivillä pärjää ihan hyvin peruskäyttäjä sekä hiukan valokuvauksesta enemmänkin kiinnostunut (esmes minä). Kauko-objektiivien vika on, että niillä saa vain harvoin teräviä kuvia, ellei ole jalustaa (ja kenellä on, jollei harrasta...). Joskus myöhemmin kannattaa satsata kiinteään perusobjektiiviin (tai hiukan laajakulmaiseen) ja mahdollisesti irtosalamaan, mutten itsekään ole "vielä" (8 vuoden jälkeen) näin tehnyt... UV-filtteri objektiivin eteen on hyvä, ettei harmita niin paljon, jos vahingossa sattuu tulemaan naarmu...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitokset teille. Tuon paketin haen pois niin ei tartte ihmetellä. 

Ole hyvä :) Ja uv-filtterit kannattaa tosiaan ostaa linssiä suojaamaan ja muutenkin.

Vierailija

Suosittelisin sinua lukemaan kasan arvosteluja ennekuin päätät. Ja mieluummin muita kuin yksityisten tekemiä.

Kuvanvakaaja objektiivissä olis aika tarpeellinen. Sitä ei tuossa Tamronissa ole. Se objektiivi ei myöskään ole kovinkaan valovoimainen.

Olisi hyvä jos tarkkaan vertailisit Nikonia ja Canonia.

Itse kuvaan Nikonilla, mutta se nyt ei sano yhtään mitään mahdollisesta paremmuudesta. Monet ammattikuvaajat käyttävät Canonia. Elikä lue ja vertaile.

Vierailija

Itse ostin kesällä saman paketin, mutta kamera on d5200. Erittäin hyvä ostos ollut :) ja rajalalta saat kurssin kameran käyttöön (Turussa ainakin oli erinomainen) ja nikonilta saat toisen kurssin.

Vierailija

Itse ostin uuden (Canon 500D) mutta hyvin on kestänyt aika kovassa käytössä jo kuusi vuotta joten voisin harkita käytetynkin ostamista. Haluaisin seuraavaksi vähän paremman ja ammattimaisemman, mutta niiden hinta pyörii jo tuhansissa joten voisin ostaa hyväkuntoisen käytetyn.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat