||||||||| Hups, tein juuri 111 400 €:n mokan - nyt harmittaa ||||||||||||

Kallis lasku

Minulla oli vuonna 2006 tilaisuus ostaa yksiö 35 000 eurolla, mutta jäin vuokrakämppääni "odottelemaan". Nyt olen maksanut vuokria 74 400 € ja tuon ostamatta jääneen yksiön hinta on noussut 37 000 € eli tein lähes 700 000 mummonmarkan mokan vajaassa kymmenessä vuodessa. Siis melkein MILJOONAN laskun aiheutin itselleni jäätyäni vuokrakämppään. Kallista on vuokra-asuminen yksiössä!

Kyllä harmittaa.. :(

Ennen kuin nauratte, laskepa paljonko SINÄ ITSE olet laittanut vuokriin elämäsi aikana ja paljonko asuntojen hinnat ovat tänä aikana nousseet!!!

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Miten se hinta on noin vaan noussut? Jos on tehty kunnostustöitä, niin ne täytyy vähentää tuosta arvonnoususta.

Vierailija

Kannattanee elää onnellisesti, rahaa tulee ja menee eikä sitä tiedä jos vaikka kuolee huomenna. Itse asun vuokralla koska tästä voi joustavasti mennä työnperässä ulkomaille. Tai ylipäätään on liikkumavaraa.

Vierailija

Kallis lasku kirjoitti:
Minulla oli vuonna 2006 tilaisuus ostaa yksiö 35 000 eurolla, mutta jäin vuokrakämppääni "odottelemaan". Nyt olen maksanut vuokria 74 400 € ja tuon ostamatta jääneen yksiön hinta on noussut 37 000 € eli tein lähes 700 000 mummonmarkan mokan vajaassa kymmenessä vuodessa. Siis melkein MILJOONAN laskun aiheutin itselleni jäätyäni vuokrakämppään. Kallista on vuokra-asuminen yksiössä!

Kyllä harmittaa.. :(

Ennen kuin nauratte, laskepa paljonko SINÄ ITSE olet laittanut vuokriin elämäsi aikana ja paljonko asuntojen hinnat ovat tänä aikana nousseet!!!

Varmaan olisit maksanut yhtiövastiketta myös, lainan korkoja sekä remontteja.

Itse maksan tällä hetkellä asumistuen jälkeen vuokraa 210e ei huolia ei murheita. Asunto on kiva ja sopivalla paikalla, ja jos parempi löytyy voin pakata kimpsuni ja häipyä:)

Vierailija

Kaksi kysymystä. Yksi missä hiton pimeäreiässä saa yksiön noin halvalla? Kaksi taisit laskea myös vastikkeet mukaan, etkö laskenutkin ja lainan korotkin?

Kuka hitto laskee markkoja enään tai kuka laski niitä edes 2006? Sekä euroja ja markkoja voi edes verrata enään. Tai ei ainakaan sillä 5,94573

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vuokralla kannattanee asua vain jos saa asumistuen ja elää tuilla.

Minä asun yksiössä kaupungin keskustassa. Maksan vuokraa 550 eur/kk (sis. vesi, sähkö, netti), vuokra on pysynyt samana jo muutaman vuoden. Vastaava asunto tällä samalla alueella maksaa alk. 225 000 euroa. Minä en pienten (palkka)tulojen takia voi saada sinkkuna lainaa jolla ostaisin asunnon tältä alueelta. Enkä halua ostaa asuntoa jostain kaukaisesta lähiöstä (ja maksaa lainaa 30 vuotta) vain sen takia, että omistaisin asunnon. Maksan mieluummin vuokraa ja asun itselleni mieluisassa asunnossa, mieluisalla alueella. Katsos kun joillekin meistä hyvinvointiin vaikuttaa paljon myös se asuinalue.

Vierailija

Itse olen pienituloinen, joten ei ole mitään järkeä (saati sitten varaa) ostaa omaa asuntoa. Saan täyden asumistuen, vuokraa jää itselle maksettavaksi 50€/kk.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaksi kysymystä. Yksi missä hiton pimeäreiässä saa yksiön noin halvalla? Kaksi taisit laskea myös vastikkeet mukaan, etkö laskenutkin ja lainan korotkin?

Kuka hitto laskee markkoja enään tai kuka laski niitä edes 2006? Sekä euroja ja markkoja voi edes verrata enään. Tai ei ainakaan sillä 5,94573

Turun runosmäestä sai hyväkuntoisen kaksion parvekkeella 41 000 euroa vuonna 2005.. ~5km kauppatorista eikä mikään pakolaisalue.. nykyään vastaavan hinta about 100 000e

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Turun runosmäestä sai hyväkuntoisen kaksion parvekkeella 41 000 euroa vuonna 2005.. ~5km kauppatorista eikä mikään pakolaisalue.. nykyään vastaavan hinta about 100 000e

Runosmäessä 100 000e kaksio? Haha, salli mun nauraa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat