Kirjalle nimiapua!!

Vierailija

Olen kirjoittamassa keittokirjaa viljattomasta ja hiilihydraattitietoisesta kotiruoasta, en vain millään keksi jotenkin räväkämpää tarkentavaa tekstiä kuin juuri tuo perus väsynyt " hiilihydraattitietoista ja viljatonta kotiruokaa"
Olisko ideoita?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

"Muotidieetti - kotiruokaa ilman viljoja ja vähillä sokereilla"

TUo hiilihydraattitietoinen on jännittävä kapulakielen nykyilmaus. Se on vähän niin kuin kaikki, mikä on "dermatologisesti testattu": on testattu, mutta ei se kerro, mitä testissä on selvinnyt. Tai "lujuusluokitettu" - ilmaus kuulostaa hyvältä ja nykyään sitä raennuksilla vaaditaan, joten nykyään kaikki sahatavara lujuusluokitetaan. Vielä pari vuotta sitten luokiteltiin eli testattiin vain se tavara, joka oli juuri ja juuri kelpaavuusrajalla - parempaa tavaraa ei viitsitty testata kun se tiedettiin valmiiksi. Hiilihydraattitietoinen tarkoittaa siis vain, että tiedetään, että hiilihydraatteja on. Paljonko, millaisia ja mitä halutaan ei tuosta käy ilmi.

Vierailija

no itse olen kyllä siinä käsityksessä että jos joku sanoo olevansa hiilihydraattitietoinen niin ei vedä silloin perunaa, pastaa ja leipää olan takaa vaan syö tiedostaen että vähempikin riittää. 
Ja tämä ei ole mikään muotidieettikirja, meidän elämäntapa ollut jo pari vuotta 
Ap 

Vierailija

Onko siinä muuta kuin reseptejä eli ravintotietoa yleisemminkin? Eli ihan puhdas keittokirja vai enemminkin elämäntapaopas?

Vierailija

Joka leivättä kasvaa, se terveenä kuolee

tai

Vilja, ihmiskunnan vihollinen -- ohjeita viljattomaan ruokavalioon

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
no itse olen kyllä siinä käsityksessä että jos joku sanoo olevansa hiilihydraattitietoinen niin ei vedä silloin perunaa, pastaa ja leipää olan takaa  

Sitäkö tuo tarkoitti? En ole koskaan kuullut sanaa ja itseasiassa luulin, että se tarkoitti ruokaa, jossa on paljon hiilihydraatteja.

Puhutaanko noin muutenkin? Tupakkatietoinen? Viinatietoinen? Liikennetietoinen?

Mielestäni pitäisi lähetä positiivisen kautta liikkeelle. Kirjan nimeksi siis sellainen, joka viittaa niihin ruokiin, joita pidät hyvinä, eikä niihin, joita pidät huonoina.

Vierailija

Kirjan nimi päätetään yhdessä kustantamon ja kustannustoimittajan kanssa. Toki sinulla voi olla ehdotuksia ja oma työnimi sille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat