Parkkisakko koska varatulla autopaikalla on jonkun auto

Vierailija

Mites tässä tilanteessa menetellään?

Muutimme uuteen asuntoon ja meille varattiin autopaikka. Autopaikalla oli kuitenkin jonkun muun auto ja mies joutui jättämään auton muualle. Ei huomannut että paikalla oli pysäköinti kielletty (vieressä oli muita autoja) ja sai 50€:n sakot.

Vuokranantaja ei vastaa puhelimeen eikä meillä ole hajuakaan kenen auto meidän paikalla on. Kukas hitto nyt nuo 50€:n sakot maksaa? Meillä ei ole mitään paikkaa missä pitää autoa, joten jouduimme jättämään läheisen kauppakeskuksen autohalliin (4h:n pysäköintiaika) -.-

Huoh..

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Te maksatte sakot. Olisitte vieneet auton heti sinne kauppakeskukseen. Miehen omaa typeryyttä ettei ymmärtänyt katsoa kieltomerkkejä.

Vierailija

Shit happens.

Rekisterinumerollahan saat auton omistajan helposti selville. Mutta ei hän tietysti sakkojanne maksa. Vaatia voit toki, mutta maksamaan et voi pakottaa.

Vierailija

Itse maksatte. Selvitä onistajan puhelinnumero ARK:sta ja soita sille. Jos ei onnistu, niin poliisi voi selvittää omistajan ja ottaa yhteyttä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Te maksatte sakot. Olisitte vieneet auton heti sinne kauppakeskukseen. Miehen omaa typeryyttä ettei ymmärtänyt katsoa kieltomerkkejä.

Olisi yöllä käyty neljän tunnin välein laittamassa kiekkoon aikaa?

Vierailija

No kyllähän se sakko on ihan teidän itse maksettava. Mies on itse sakkopaikalle parkkeerannut, ei sitä voi muiden syyksi laittaa.
Selvittäkää auton rekkarista kenen auto paikallanne on ja ottakaa yhteyttä. Tai sitten jätätte lapun tuulilasiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Shit happens.

Rekisterinumerollahan saat auton omistajan helposti selville. Mutta ei hän tietysti sakkojanne maksa. Vaatia voit toki, mutta maksamaan et voi pakottaa.

Onhan tässä hyvä alku ottaa yhteyttä omistajaan ja pyytää viemään autonsa muualle.

Vierailija

Siis totta kai te itse maksatte omat sakot. Ei se, että jonkun toisen auto oli teidän paikalla oikeuta parkkeeraamaan minne sattuu.

Vierailija

Aivan. Olisitte voineet selvittää auton omistajan ja olla yhteydessä, että hakee autonsa helvettiin paikaltanne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt vähintäänkin tyhjentää väärinpysäköineen auton renkaat.

Nerokasta. Sitten se auto ei ainakaan ihan heti siitä lähde.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt vähintäänkin tyhjentää väärinpysäköineen auton renkaat.

Viisaampaa olisi taloyhtiön kautta hoitaa tuo väärinpysäköity auto pois tontilta. Ilkivalta on kalliimpaa, kuin pysäköintivirhemaksu.

Vierailija

Soitat hinaajan paikalle ja ne vie auton pois teidän paikalta. Jos kerran vuokrasopimuksessa on tuo parkkipaikka teidän niin luulisi jotta sen voi hinauttaa pois ilman itselle aiheutuvia kuluja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat