Aiheuttaako tämän vuoden influenssarokotus itsessään sairastumisen?

Vierailija

Virallinen vastaus; ei tietenkään, kaikki rokotteet on turvallisia, ja varsinkin tämän vuoden rokote on varmasti aivan erityisen turvallinen.

Omassa lähipiirissäni kuitenkin juuri tänä vuonna influenssarokotteen ottaneet ovat sairastuneet huomattavan usein ja huomattavan sitkeään influenssan tyyppiseen tautiin ja saaneet jälkitauteja. Omassa työporukassa se ainoa influenssaan (lääkärin toteama) sairastunut oli se, joka otti rokotteen. Kun vertailukohtana on se, samassa ikäryhmässä olevat, samassa työympäristössä olevat ja samankuntoiset ihmiset eivät ole sairastuneet mihinkään mitä vois verrata näiden rokotettujen sairastamiseen, niin pistää miettimään.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

En ole ottanut rokotetta, mutta nyt on kuumetta toista päivää, nousee 38 C ja laskee särkylääkkeellä. Kavereita otti tuon rokotteen ja osa heistä ollut kuumeessa myös, mutta eihän se rokote tavalliselta flunssalta suojaa?

Vierailija

No juu. Rokotukset nimenomaan aiheuttavat sairauksia.

Just siksi valtio ja viranomaiset kannustavat ihmisiä ottamaan esimerkiksi influenssarokotuksen ja antavat sen riskiryhmille aivan ilmaiseksi.

Syynä on se, että ne haluavat mahdollisimman monien kansalaisten sairastuvan mahdollisimman pahasti, joutuvan sairauslomille ( jotta työnantajat joutuisivat mahdollisimman suuriin vaikeuksiin) ja kuormittavan terveydenhoitojärjestelmää mahdollisimman rankasti.

Älkää siis vahingossakaan menkö tähän viranomaisten petkutukseen.

Eiku...?

Vierailija

Aiemmin, kun vielä rokotukset otin, olin piikin jälkeen tosi kipeä, aina. Lopetettuani rokotukset olen pysynyt terveenä. Sikainfluenssan sairastin ja se oli paljon "kevyempi", kuin rokotuksista saadut taudit.

Minulla ne rokotukset toimivat näin ja kuulemma muillakin on samanlaisia kokemuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aiemmin, kun vielä rokotukset otin, olin piikin jälkeen tosi kipeä, aina. Lopetettuani rokotukset olen pysynyt terveenä. Sikainfluenssan sairastin ja se oli paljon "kevyempi", kuin rokotuksista saadut taudit.

Minulla ne rokotukset toimivat näin ja kuulemma muillakin on samanlaisia kokemuksia.

Aloittajalla samanlaisia kokemuksia; niin kauan kuin otin tunnollisesti influenssapiikin, olin aina sen jälkeen sairas. Kun olen jättänyt piikin ottamatta, olen ollut paljon terveempi. Se, että sairastaa pari flunssaa vuodessa on ihan eri tason sairastamista kuin se, että on piikin ottamisen jälkeen puoli vuotta kipeänä koko ajan.

Ja en nyt tarkoittanut aloituksessa mitään flunssaa jossa nousee päiväksi-pariksi kuume ja nenä vuotaa. Se on normaalia elämää, ei sellaiseen kiinnitä juuri huomiota. Tarkoitan sellaista sairastamista, että ihmisellä on viikkokausia keuhkot täynnä limaa nin että hengittäminen ei meinaa onnistua,   ja siihen sitten jälkitautina passelisti vielä keuhkokuume. Omassa kaveripiirissä kenelläkään ei ollut minun muistin mukaani koskaan ennen tällaista tautiaaltoa, ennen kuin nyt tänä talvena näillä jotka ovat sen rokotteen ottaneet.   Ja me jotka eletään näiden köhijoiden keskellä taatusti samassa mikrobikoktailissa näiden kanssa, ei sairastuta samalla lailla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Just siksi valtio ja viranomaiset kannustavat ihmisiä ottamaan esimerkiksi influenssarokotuksen ja antavat sen riskiryhmille aivan ilmaiseksi.

Syynä on se, että ne haluavat mahdollisimman monien kansalaisten sairastuvan mahdollisimman pahasti, joutuvan sairauslomille ( jotta työnantajat joutuisivat mahdollisimman suuriin vaikeuksiin) ja kuormittavan terveydenhoitojärjestelmää mahdollisimman rankasti.

Eiku...?

Kyseessä voi olla jopa pakkosreilointi kuten jossain Pakistanissa poliorokotteella.

Vierailija

Eipä ole minulla näkynyt minkään tyyppistä flunssaa. Ei tavallista, ei tavallista ärhäkkäämpää eikä influenssaa. Otin influenssarokotteen.

Vierailija

Harvemmin saan flunssaa ja jos saan ne menee nopeasti ohi. Kerran kuitenkin otin sen piikin josta sain flunssan joka kesti koko talven. Never again! 

lauruska

Isovanhaempani eivät ole ottaneet vuosiin rokotusta, koska "tulimme siitä sairaiksi joskus vuonna..." ja nyt tilanne on se, että jo ennenstään vanha ja heikentynyt isoisäni on nyt saanut kausi-influenssan ja todennäköisesti tulee nyt sitten menehtymään viiruksen aiheuttamaan keuhkokuumeeseen. Että joo, olisko nyt sit kuitenkin kannattanut ottaa se rokote?  Voi jumaluata, että ottaa päähän. Miksen pakottanut heitä ottamaan sitä piikkiä...ajattelin, että kaipa he itse tietävät, mitä tekevät, mutta...en tiiä. Tuntuu hyvin erikoiselta menettää rakas ihminen, kun ( ainakin tämä tauti ) olis voinut olla yhdellä piikillä estettävissä. Voi elämä sentään. 

Vierailija

Itse otin rokotteen marraskuun alussa, rokotuskohta oli viikon kipeä. Se on aina, vaikka terkka sitä ihmetteleekin suureen ääneen, ettei siitä pitäisi mitään tulla. No, mutta kun tulee. Eikä haittaa.

eikö nyt ole liian myöhäistä ottaa influenssarokote täksi kaudeksi?

Vierailija

Mulle tuli rokotteesta kova kuume samana päivänä kun rokotteen otin. Muös miehellä oli kovaa palelua ilman kuumetta tosin. 5-vuotiaalle ei tullut mitään. Noin viikko rokotteen ottamisesta sain korvaongelmia, eli heräsin muutamana aamuna korvat aivan lukossa. Tämä meni onneksi ohi! Veikkaisin että tuo korvien tukkeutuminen liittyy tuohon rokotteeseen, sillä mulla flunssaisena/kipeänä menee korvat helposti lukkoon..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eiku...?

Kyseessä voi olla jopa pakkosreilointi kuten jossain Pakistanissa poliorokotteella.

Erittäin terävä havainto!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eiku...?

Erittäin terävä havainto!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat