sovitaanko teillä perheessä lomamatkoista

Vierailija

Kun mies vain ilmoittaa että varasi yks kaks itselleen matkan eikä pyytänyt perhettä mukaan.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Meillä mies ei edes haluaisi matkustaa yksin, tekee sitä tarpeeksi työn puolesta. Matkustetaan aina kaksistaan, lasten tai ystävien kanssa. Tilanteen mukaan. Eikä koskaan varata mitään toisen tietämättä etukäteen

Vierailija

No meillä menee niin, että yleensä minä kerron, mitä on ystävien kanssa suunniteltu ja ilmoitan ennen matkan varaamista. 

Vierailija

Ei sovita. Kumpikin varailee itsekseen, ja sitten tapellaan siitä kumpi lähtee jos ollaan satuttu varaan samoille päiville kun jonkun pitää olla kotona lasten kanssa. Yleensä pyrin varaamaan mahdollisimman nopeasti omat reissuni, yhteiseltä tililtä kun ne maksellaan niin on hyvä varata silloin kun on vielä saldoa.

Vierailija

Yksinään ei tee mitään yllätysmatkoja mutta viimeksi yllätti koko perheen että oli varannut matkan Teneriffalle koko perheelle<3

Vierailija

Suhteen alussa ollaan sovittu, että molemmilla on oikeus myös siihen omaan elämään myös lomamatkojen osalta. Minä varasin oman matkani Leville täksi viikonlopuksi kirjoittamalle sen perheen yhteiseen kalenteriin ja hän keksi lasten kanssa sitten yhteistä tekemistä ja he lähtevät kylpylään.

Vierailija

Keskustelu lähtee näin esim. Onko 12.3. mitään? 'tarkistaa kalenterista' eipä kummosempaa, okei jos mä voin sitten piipahtaa kavereiden kanssa siellä tai tuolla? Ok.

Tai sitten lähdettäiskö kesäkuussa Hiidenkivelle naakkojen peijaisiin perheenä? Ok.

Vierailija

Kyllä sovitaan ja käytännössä aina matkustetaan yhdessä. Yhdessä myös suunnitellaan. Reissataan monta kertaa vuodessa. Erilaisissa kokoonpanoissa. Joko koko perhe tai sitten me vanhemmat kahdestaan tai sitten vanhemmat ja pienin lapsista. Isommat lapset jäävät monesti kotiin keskenään. Ovat kohta täysi-ikäisiä.

Vierailija

Joskus pitää tarttua tilaisuuteen ja matka tulla itselleenkin yllätyksenä kun silmiin osuu hyvä tarjous. Perheessämme saa tehdä myös itsenäisiä ratkaisuja. Kertaakaan ei ole niin huonoa tuuria ollut, että olisimme samaan aikaa matkaa varannut.

Vierailija

No onpas outoa mun mielestä. en haluaisi olla tuollaisessa suhteessa. Me juuri eilen keskusteltiin yhdessä ruokapöydässä lasten kanssa mitä tehdään hiihtolomalla. Mies ei todellakaan edes halua yksin matkalle muuta kuin eräkämppään metsästämään koiran kanssa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat