Mitä näistä labratutkimuksista voi päätellä (sydänperäistä)

Vierailija

Minulta otettiin seuraavat kokeet ja tulos oli normaali. Mitä tästä voi päätellä sydänterveydestä jos noi ok? Silloin kun nuo otettiin selviteltiin kohinaa korvassa, mutta sen jälkeen on tullut vaivaksi kamala närästys ruokailun jälkeisine röyhtäilyineen ja poltteluineen, maate mennessä ja muulloinkin tulee rytmihäiriöitä, niinkuin refluksipotilaalle on tavallista (näin olen ymmärtänyt). En millään jaksaisi mennä tk:hon selvittämään että tää on varmasti närästystä eikä sydänperäistä, onko jotain apua siitä että allaolevat arvot on normaalit?
P -C-reaktiivinen proteiini P -CRP
P -Kalium P -K
P -Natrium P -Na
P -Kreatiniini P -Krea
Pt-Glomerulussuodosnopeus, CKD-EPI-kaava Pt-GFReEPI
B -Leukosyytit B -Leuk
B -Erytrosyytit B -Eryt
B -Hemoglobiini B -Hb
B -Erytrosyytit, tilavuusosuus B -HKR
E -Erytrosyytit, keskitilavuus E -MCV
E -Hemoglobiini, keskimassa E -MCH
E -Hemoglobiini, keskimassakonsentraatio E -MCHC
B -Trombosyytit B -Trom
Pt-EKG, 12 kytkentää levossa

Kommentit (7)

Vierailija

Nuohan on ihan perusverikokeita. Sehän on hyvä, että tulokset ovat viitearvojen sisällä. Minulla muutama noista on ollut alle tai yli viitearvojen, mutta sen verran vähän, että ei ole tehty uusia tutkimuksia.

Vierailija

Sydänterveyteen liittyy suoraan lähinnä tuo EKG joka on siis sydänfilmi. Jos sekin on ollut normaali niin vaikuttaa varsin selvältä että vain närästystä on. Nuo on ihan klassisia refluksin oireita. 

Mutta helppohan se on todeta itsekin onko refluksia. Ostat ilman reseptiä paketin Somacia ja syöt kuurina pari viikkoa. Jos oireet sillä lievittyy niin happovaivoja oli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sydänterveyteen liittyy suoraan lähinnä tuo EKG joka on siis sydänfilmi. Jos sekin on ollut normaali niin vaikuttaa varsin selvältä että vain närästystä on. Nuo on ihan klassisia refluksin oireita. 

Mutta helppohan se on todeta itsekin onko refluksia. Ostat ilman reseptiä paketin Somacia ja syöt kuurina pari viikkoa. Jos oireet sillä lievittyy niin happovaivoja oli.

Joo, no täytyy tätä kokeilla seuraavaksi. Joulun aikaan söinkin viikon kuurin Losecia ja ihan kuin olisi auttanut, mutta ajankohta oli vähän huono kun joka välissä oli herkkua tarjolla ja oli osaksi pakkokin syödä sosiaalisista syistä. Lueskelin jonkun toisen refluksipotilaan valitteluja siitä miten vaikeaa on uskoa että oireet ei ole sydänperäisiä, kun pumppu muljahtelee ja hakkaa miten sattuu jne. Mullakin sellaista että kun närästys on pahana, nousen seisomaan ja alan liikkua, kylmät väreet vain menee ympäri kehoa. Refluksista valitteleva kirjoitti että on epävarma olo ja just siltä se tuntuu, sydän tuntuu epävarmalta vaikka kuin järki sanoo että pakkohan tämän on olla refluksia kun se aina ruokailun jälkeen pahenee röyhtäilyllä säestettynä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo, no täytyy tätä kokeilla seuraavaksi. Joulun aikaan söinkin viikon kuurin Losecia ja ihan kuin olisi auttanut, mutta ajankohta oli vähän huono kun joka välissä oli herkkua tarjolla ja oli osaksi pakkokin syödä sosiaalisista syistä. Lueskelin jonkun toisen refluksipotilaan valitteluja siitä miten vaikeaa on uskoa että oireet ei ole sydänperäisiä, kun pumppu muljahtelee ja hakkaa miten sattuu jne. Mullakin sellaista että kun närästys on pahana, nousen seisomaan ja alan liikkua, kylmät väreet vain menee ympäri kehoa. Refluksista valitteleva kirjoitti että on epävarma olo ja just siltä se tuntuu, sydän tuntuu epävarmalta vaikka kuin järki sanoo että pakkohan tämän on olla refluksia kun se aina ruokailun jälkeen pahenee röyhtäilyllä säestettynä.

Olen itse refluksipotilas ja mua on helpottanut kun olen huomannut että itse asiassa ne muljahtelut ei yleensä tule tosiaan sydämestä. Huomasin tämän siitä, että huolestuneena kovista muljahduksista aloin tunnustella pulssiani ranteesta. Kas kummaa, se pulssi pysyikin tasaisena koko ajan, eikä mennyt ollenkaan niiden muljahdusten rytmissä. Minulla ne ei siis ole selvästikään sydämen rytmihäiriöitä vaan jotain voimakkaita lihaskouristuksia esim. ruokatorven tai muun ruoansulatuskanavan yläosan alueella. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen itse refluksipotilas ja mua on helpottanut kun olen huomannut että itse asiassa ne muljahtelut ei yleensä tule tosiaan sydämestä. Huomasin tämän siitä, että huolestuneena kovista muljahduksista aloin tunnustella pulssiani ranteesta. Kas kummaa, se pulssi pysyikin tasaisena koko ajan, eikä mennyt ollenkaan niiden muljahdusten rytmissä. Minulla ne ei siis ole selvästikään sydämen rytmihäiriöitä vaan jotain voimakkaita lihaskouristuksia esim. ruokatorven tai muun ruoansulatuskanavan yläosan alueella. 

Mulla kohina korvassa sykkii sydämen tahdissa (mistä ekg-tutkimus ja ylipäänsä huoli nyt tässä että on sydänperäistä kuitenkin) joten kyllä nuo muljahdukset mulla menee tahdissa sydämen sykkeen ja siihen tulevien taukojen kanssa. Aargh. EKG oli kyllä normaali.

Uusimmat

Suosituimmat