Mä vihaan vartaloani niiiiin paljon, että haluan tappaa itseni. :(

Vierailija

Olen lihonut parin vuoden sisällä yli 10 kiloa. Normaalipainoisesta ylipainoiseksi. Viikottain teen päätöksen laihtua. Karsin turhat ruokavaliosta ja liikun enemmän. Tätä kestää yleensä päivän tai kaksi, jos sitäkään. Enimmillään viikon. Sitten luisun taas takaisin. En ylensyö, harvoin syön mitään epäterveellistä, mutta en syö alle kulutuksen, jolloin laihtuisin. Kaikki vanhat vaatteet on pieniä. Housut ja takit varsinkin.

Olen ostanut uusia, isompia. Aluksi taistelin vastaan, enkä ostanut uusia, mutta kyllästyin epämukavaan oloon kireissä vaatteissa. Pahinta on kuitenkin se, että olen nähnyt itsestäni otettuja kuvia ja näytän ihan kauhealta. Turvonneelta virtahevolta. Kuvanottohetkellä minulla oli kaunis ja seksikäs olo. Näytin naurettavalta. Naamani on paisunut, kuin pullataikina. En uskalla punnita itseäni enää. Lisäkiloja on tullut vähintään se 10. Todennäköisesti 15.

En tiedä miten saan mieleni ruotuun niin, että pystyisin pitämään laihdutusmotivaation yllä. Vanhoihin mittoihin pääseminen ei välttämättä veisi kuin pari kuukautta, jos en lipsuisi ollenkaan.

Tuntuu, että mulla on päässä vikaa. Miten joku näin yksinkertainen asia voi olla niin ylitsepääsemättömän vaikea? Syödä vähemmän, liikua enemmän. Niin yksinkertaista. Miksi en voi olla syömättä sitä yhtä ylimääräistä annosta, vaikka tiedän, että laihtuminen lykkääntyy sen takia?

Tunnen oloni niin paskaksi ja idiootiksi, että järki lähtee.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Minulla ei ole kyse kuin viidestä ylimääräisestä kilosta, enkä millään meinaa saada edes niitä pois. Rajoitan syömisiä, käyn salilla käyn lenkillä. Mutta en tarpeeksi päättäväisesti ja säännöllisesti, siinä se pulma on. Voi kun olisi joku yhteinen, ilmainen motivaatioporukka meille "huonoille" laihduttajille.

Vierailija

Laitapa jääkaapin oveen se "virtahepovalokuva". Auttaisiko? Paljon tsemppiä! Voit kuitenkin itse nyt vaikuttaa vartaloosi.

Vierailija

Aloita Nutrilett- kuuri. Sillä saa parissa kuussa nuo pois. Se on helppoa, kun pääsee ketoosiin, mutta hiilareita ei saa syödä ollenkaan pussien lisäksi. Alku voi olla vaikeaa ennen ketoosia, mutta kun sen yli pääsee niin menee kuin vettä vaan niin kauan kuin haluat. t. -20 kg/ 12 vkoa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laitapa jääkaapin oveen se "virtahepovalokuva". Auttaisiko? Paljon tsemppiä! Voit kuitenkin itse nyt vaikuttaa vartaloosi.

Mahtava idis, mutta asun kämppisten kanssa. En ihan kehtaa sitä tehdä... Ja tiedän, että mun PITÄISI itse pystyä vaikuttaa vartalooni, mutta kun HELVETTI EN VAAN PYSTY! Tiedän, idioottimaista ja tyhmää. Tunnen olevani täysi nolla.

ap 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aloita Nutrilett- kuuri. Sillä saa parissa kuussa nuo pois. Se on helppoa, kun pääsee ketoosiin, mutta hiilareita ei saa syödä ollenkaan pussien lisäksi. Alku voi olla vaikeaa ennen ketoosia, mutta kun sen yli pääsee niin menee kuin vettä vaan niin kauan kuin haluat. t. -20 kg/ 12 vkoa

Aah, kuulostaa niin yksinkertaiselta. Tähän suurin osa ihmisistä varmasti kykenisi, mutta kappas vain, minä en! Olen nimittäin kokeillut Nutrilettiä! Siinä vaiheessa liikakiloja oli kertynyt vain noin viisi. Kestin kuuria tasan kaksi päivää. Sen jälkeen jäin niin koukkuun niihin Nutriletin suklaapatukoihin, että vedin vain niitä varmaan viikon putkeen niin paljon, että lihoin varmaankin 2 kiloa lisää. 

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut lyhyitä aikoja Nuttilet-kuurilla. Jotenkin pelottaa ajatus ketoosista, kun töissäkin pitäisi jaksaa käydä, ja entäs se pahanhajuinen hengitys? (5kg:n kanssa painiva)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mahtava idis, mutta asun kämppisten kanssa. En ihan kehtaa sitä tehdä... Ja tiedän, että mun PITÄISI itse pystyä vaikuttaa vartalooni, mutta kun HELVETTI EN VAAN PYSTY! Tiedän, idioottimaista ja tyhmää. Tunnen olevani täysi nolla.

ap 

Sun pitää muuttaa asennetta. Ei tolla asenteella pystykään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen ollut lyhyitä aikoja Nuttilet-kuurilla. Jotenkin pelottaa ajatus ketoosista, kun töissäkin pitäisi jaksaa käydä, ja entäs se pahanhajuinen hengitys? (5kg:n kanssa painiva)

Siis Nutrilett!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Töissä jaksaa käydä paremmin, hengitys raikastuu sokerittomilla raikastuspastilleilla, raikastussuihkeella tai sokeriton salmiakki, jossa suolaa jota nutratessa tarvii, ettei huipi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole kyse kuin viidestä ylimääräisestä kilosta, enkä millään meinaa saada edes niitä pois. Rajoitan syömisiä, käyn salilla käyn lenkillä. Mutta en tarpeeksi päättäväisesti ja säännöllisesti, siinä se pulma on. Voi kun olisi joku yhteinen, ilmainen motivaatioporukka meille "huonoille" laihduttajille.

Varo vaan. Olin itse tuossa tilanteessa vuosi sitten. No arvaappa sainko itseni ruotuun= Sen jälkeen lihonut vielä toiset viisi kiloa ja enemmän. Nyt ahdistaa se, että lihon vain enemmän ja enemmän. Pää hajoo! :(

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap 

Sun pitää muuttaa asennetta. Ei tolla asenteella pystykään!

Siis usko pois, jokaisen dieetin alussa mun asenne on ollut mitä positiivisin ja päättäväisin! Mutta siinä vaiheessa, kun kohtaa vihdoin todellisuuden ja tajuaa, ettei mikään näistä yrityksistä positiivisesta asenteesta huolimatta ole pitänyt... Mitä mä voin tehdä? Siis oikeesti mitä helvettiä? Pitäis varmaan amputoida pää ja olla tiputuksessa se kolme kuukautta, rajoitetulla kalorimäärällä. Niin, ettei mulla olis mitään  valtaa vaikuttaa mun syömisiin millään tavalla. Se olis varmaan ainoa keino. Realistisesti!

ap

Vierailija

Itseäni auttoi vastaavassa tilanteessa se, että päätin alkaa elämään kuten laihat. Huomaamattani aloinkin esimerkiksi korvaamaan lounaan tai päivällisen esimerkiksi hedelmällä. Enkä syönyt joka päivä samalla lailla. Jos tuli päivä, että nälkä ei haitannut, en sitten syönyt. Kiireiset tai muuten mukavat päivät kannattaa hyödyntää, jättää silloin syömättä, kun nälkä ei häiritse liikaa.  Ja sitten toisena päivänä, vaikka kun väsyttää ja keljuttaa, voi sitten syödä vähän enemmän. 

Yritin takoa päähäni vanhaa totuutta: emme elä syödäksemme, vaan syömme elääksemme. Ja ettei joka päivä ole joulu. Varsinin tuota viiimeistä höpöttelin ihan ääneen, kuin mantraa, yritin sisäistää sen. Ei joka päivä syödä herkkuja massu täynnä ja ähkyssä. Ja että nälkä ei ole vaarallista. 

Niin ja vielä, olen sitä mieltä, että jokainen laihdutusyritys opettaa. Älä siis pidä "retkahtamista" epäonnistumisena, vaan yritä ajatella niin, että tiedänpä taas enemmän laihduttamisesta. Kun olet yrittänyt vaikka kymmeniä kertoja, tiedät paremmin, millaista on laihduttamisen aloittaminen, ja miten pitäisi syödä. 

Oikeasti, älä vaivu epätoivoon. Tunnistan itseni tekstistäsi, itseinho on kamala tunne. Mutta ajattele, että rakastat itseäsi niin paljon, että tämä rakastamisi ihminen voi olla hoikka!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap 

10-15 kg ei ole vielä paljoa. Kesä on tulossa. Olisi varmaan kiva pukeutua kevyesti ja olla tyytyväinen kroppaansa. Esim. heinäkuuhun on viisi täyttä kuukautta. Ota tavoitteeksi 2kg/kk ja olet kesällä jo lähellä tavoitettasi. Eli nyt vaa'alle ja helmikuun loppuun tavoite -2kg. Se onnistuu kun karsit vaikka turhat sokerit (mehut, makeutetut jogurtit). Käy päivittäin vaikka kävelyllä. Pidä viikossa yksi herkkupäivä ja muuten koita korvata napostelu esim. pähkinöillä ja kuivilla hedelmillä. Kiinnitä myös ruoka-annoksiisi huomiota kasvattamalla salaatin/vihannesten osuutta annoksessa.

kjv

Tuo on erityisen huolestuttavaa kun olet kohonnut av mamman käsityksestä normaalipainosta. Jos et halua liikkua tai syödä terveellisemmin niin käytä hereilläoloaikaasi vaikka netflixin katseluun sen sijaan että ahdas jatkuvalla syötöllä kaloreita alas kurkusta. Myös pitkät unet auttaa että on vähemmän aikaa imuroida jääkaappia tyhjäksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat