Saako mielestäsi etätyöpäivänä laittaa pyykkikonetta pyörimään, tiskikonetta päälle?

Vierailija

Ei tietenkään imurointia, mutta tuollaisia, jotka ajoittain vievät aikaa jonkin verran?

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Tottakai etätyöpäivänä voi järjestää oman aikataulun itselle sopivaan tapaan. Voi olla välissä vaikka kotityötaukoja. Pääasia, että työt tulevat hoidetuksi myös.

Itselle ainakin yksin työskentely on niin tehokasta aikaa, että teen saman homman kotona 3-4 tunnissa, mihin toimistolla menisi koko päivä.

Vierailija

Eikö etätyöpäivän tarkoitus ole juurikin siinä että työnantaja luottaa että työntekijä hoitaa tarvittavat hommat vaikkeivät ne samaan 8-16 väliseen kellonaikaan sijoittuisikaan? On nimittäin aika urpo pomo jos kuvittelee että ihmiset tekisivät kotona töitä samalla tavalla kuin jossain avokonttorissa.

Vierailija

Mä näen työn niin (sekä työpaikalla tehtävän että etätyön), että työnantaja maksaa siitä, että teen yhdessä sovitut hommat. Työnantaja ei siis maksa mulle läsnäolosta (kun en ole esim. aulan vahtimestari tai koneen valvoja tms.) vaan tehdystä työstä. Jos siis teen töitä etänä, työnantaja olettaa edelleen, että teen sovitut hommat eikä häntä kiinnosta meneekö niihin 2h, 6h vai 10h.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tottakai etätyöpäivänä voi järjestää oman aikataulun itselle sopivaan tapaan. Voi olla välissä vaikka kotityötaukoja. Pääasia, että työt tulevat hoidetuksi myös.

Itselle ainakin yksin työskentely on niin tehokasta aikaa, että teen saman homman kotona 3-4 tunnissa, mihin toimistolla menisi koko päivä.

Vai onko töitä liian vähän?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä näen työn niin (sekä työpaikalla tehtävän että etätyön), että työnantaja maksaa siitä, että teen yhdessä sovitut hommat. Työnantaja ei siis maksa mulle läsnäolosta (kun en ole esim. aulan vahtimestari tai koneen valvoja tms.) vaan tehdystä työstä. Jos siis teen töitä etänä, työnantaja olettaa edelleen, että teen sovitut hommat eikä häntä kiinnosta meneekö niihin 2h, 6h vai 10h.

Kyllä. Toisaalta monessa työssä on työtä jonossa odottamassa, ei ole tilannetta, että kaikki tekemättömät työt olisi illalla tehty ja aamulla syntyisi uusia vrt. vaikka puhelinpalvelussa työskentelevä. Onko siis reiluamtehdä vain 2 h, kun voisi tehdä enemmän. Tässä tullaan henkilön työtehoon ja tuottavuuteen.

Vierailija

Meillä etätyöpäivä pitää tehdä klo 8-16:15. Tunnin ruokatauko ja lyhyet kahvitauot. Ei saa soveltaa. Työnantaja ei erityisesti luota. Valtiolla duunissa.

Vierailija

Itse saan etäpäivinä aikaan paljon enemmän kuin toimistopäivinä. Toimistossa kun täytyy hoitaa kaikkia juoksevia asioita ja ihmiset ramppaavat ovella juoruamassa yms. Olen siis etäpäivinä paljon tehokkaampi, joten itse saatan pesaista esim. koneellisen pyykkiä etäpäivän aikana. Se on ihan ok.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä etätyöpäivä pitää tehdä klo 8-16:15. Tunnin ruokatauko ja lyhyet kahvitauot. Ei saa soveltaa. Työnantaja ei erityisesti luota. Valtiolla duunissa.

Huh, uhallakkin rikoisin näin tyhmää työnantajaa. Toisaalta, tunnin lounastauko kotona, josta ei tarvitse lähteä kuppilaan syömään, on niin pitkä, että siinä ehtii jo pyykitkin ripustaa ja astianpesukoneen tyhjentää. 

Vierailija

Jos on urakkapalkka, saa.
Jos on kuukausipalkka, ei saa.

Ainakin mulla on niin paljon duunia, ettei se tule koskaan valmiiksi. Eli vaikka en olekaan valvomossa tms. "läsnäoloduunissa", niin silti tätä aivotyötäkin on koko ajan jonoksi asti, joten teen sitä työnantajan määrittelemän ajan. Siitä ajasta saan myös palkan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti yt-kierrokset ovat joissain firmoissa edelleen tarpeen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat