Väsynyt äiti

Vierailija

Pakko purkaa jonnekin, kun ei ole ketään kelle kertoa. Miehelle olen yrittänyt puhua mutta vastaukset ovat luokkaa "syö paremmin". Mulla on kilpirauhasen liikatoiminta, joka ei ole vielä lääketasapainossa. Oon siis ihan älyttömän väsynyt, lihakset väsyy helposti ja sydän tykyttelee niin että tuntuu koko yläkropassa. Lääketasapainoa hiotaan kuntoon, mutta on aika hidas prosessi. Oon kotona 1-vuotiaan lapsen kanssa, joka oppi kävelemään jo aikoja sitten ja vauhti on hurja tällä hetkellä. Päiväunet kestävät tunnin, jonka aikana kerkeän tehdä itselleni ruokaa ja istua alas syömään sen rauhassa. Mies lähtee töihin kun herätään (ei siis tee aamupuuhia meidän kanssa) ja tulee töistä kotiin tuntia ennen tytön nukkumaanmenoa, eli arkisin hoidan lapsen käytännössä yksin iltapuuhia lukuun ottamatta, jotka nekin tehdään yhdessä. Teen itse töitä kolmena iltana viikossa kun tyttö nukkuu. Oon ihan kuoleman väsynyt ja tuntuu että kroppa hajoaa. Kilpirauhasen takia oon jo päivän loppupuolella ihan piipussa, silloin kun mies tulee kotiin olo on jo niin väsynyt, että päähän ja silmiin sattuu ja oon valmis kaatumaan sänkyyn. Illat meneekin yleensä saamattomana sohvalla, kun ei huvittaisi mennä nukkumaankaan kun vihdoinkin saa omaa aikaa.

En tiedä saisinko lasta tähän aikaan vuodesta tarhaan, kukaan ei voi auttaa taas kotona ja en usko että itse jaksan koko kevättä näinkään. Miten ootte toiminu vastaavanlaisessa tilanteessa?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Ei tässä ole auttanut kun oppia elämään tilanteen kanssa ja jaksaa. Tosin minä painun lenkille, kavereiden kanssa kahville tai leffaan, kun mies tulee töistä kotiin. Ja olin viikonopun kylpylässä lepäämässä tyttökavereiden kanssa.

Vierailija

En ole kehdannut ehdottaa miehelle, että hoitaisi lapsen yksin nukkumaan kun hänkin varmaan väsynyt työpäivästä. Tosin ei varmasti niin väsynyt kuin minä, mutta jos mies suhtautuu siihen nihkeästi niin tuntuu hankalalta muuttaa asioita siihenkään suuntaan. Lääkärille yritin varata aikaa, mutta hoitaja tarkistaa vielä lääkäriltä onko tää mun väsymys ja sydämentykytys lääkäriasia. 

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole kehdannut ehdottaa miehelle, että hoitaisi lapsen yksin nukkumaan kun hänkin varmaan väsynyt työpäivästä. Tosin ei varmasti niin väsynyt kuin minä, mutta jos mies suhtautuu siihen nihkeästi niin tuntuu hankalalta muuttaa asioita siihenkään suuntaan. Lääkärille yritin varata aikaa, mutta hoitaja tarkistaa vielä lääkäriltä onko tää mun väsymys ja sydämentykytys lääkäriasia. 

Ap

Voi pyhä jeesus. Sinun ongelmasi ei yksin selity kilparauhasilla...Et ole kehdannut ehdottaan lapsesi ISÄLLE, että hän hoitaisi oman osansa LAPSENSA hoidosta.

Anna nyt hyvä ihminen sille isälle ja lapselle tilaa luoda suhde toisiinsa!

Vierailija

Miksi isä ei voisi hoitaa vaikka 2 iltana nukkumaanmenoa?! Kyllä sinäkin olet väsynyt yhtälailla, ja vielä sairas. Kyllä isänkin pitää osallistua oli väsynyt tai ei, onhan se hänenkin lapsensa! En ymmärrä näitä äitejä, jotka antavat isien vapaa matkustaa koko pienen lapsi ajan ja sitten myöhemmin ihmettelevät, kun mies ei osallistu mihinkään. Iskä on nyt vapaa matkustaja lasten hoidon suhteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos suhtautuu? Mistä hitosta sinä voit tietää miten mies suhtautuu, jos ette edes puhu asiasta.

Ota nyt hyvä ihminen vähän vastuuta tilanteesta äläkä piiloudu niiden kilpirauhastesi taakse ja käytä sitä pirun huonona tekosyynä kaikkiin teidän perheen ongelmiin.

Mies on tasavertainen vanhempi vastuuneineen vaikka kuinka kävisi töissä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi isä ei voisi hoitaa vaikka 2 iltana nukkumaanmenoa?! Kyllä sinäkin olet väsynyt yhtälailla, ja vielä sairas. Kyllä isänkin pitää osallistua oli väsynyt tai ei, onhan se hänenkin lapsensa! En ymmärrä näitä äitejä, jotka antavat isien vapaa matkustaa koko pienen lapsi ajan ja sitten myöhemmin ihmettelevät, kun mies ei osallistu mihinkään. Iskä on nyt vapaa matkustaja lasten hoidon suhteen.

Tai joku perheen varavanhempi, joka otetaan esille vasta sitten kun se sopii äidin itsekkäisiin tarpeisiin.

Vierailija

Äitiys on joskus rankkaa.
Kohta se kilpparilääkitys auttaa..
Miksi käyt töissä, jos et jaksa. (Vielä tässä vaiheessa!) Tuillakin pärjää.
Jokatapauksessa paljon voimia! <3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tai joku perheen varavanhempi, joka otetaan esille vasta sitten kun se sopii äidin itsekkäisiin tarpeisiin.

Tuo äiti on ollut kyllä kaikkea muuta kuin itsekäs! Tuki suusi!
En tiedä mikä sun ongelmasi on, mutta vähän voisi yrittää käyttäytyä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole ihan ajanvietteenä käytetty palsta, jossa puhutaan ihan kokonaisvaltaisesti asioista yleensä, eikä vain yksilötasolla kyseisestä tapauksesta, johon ei voi edes ottaa tapauskohtaisesti kantaa kun kyseessä on täysin vierastapaus?!

Mitä sinäkin luulet tietäväsi tämän äidin itsekyydestä yhden aloituksen perusteella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Isällä ei siis ole oikeutta esim. nukkuttaan lastaan vaan äiti saa tämäkin omia automaattisesti itselleen. Esim. iltasatu on yksi tärkeimmistä vuorovaikutussuhde tilanteista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat