Sormuksen merkitys kaulassa

Vierailija

Miten tulkitsisitte naisella kaulaketjussa riippuvan sormuksen? Onko sillä jokin symbolinen merkitys, kuten avioliitto, ero tai muu?

Kommentit (12)

Vierailija

Töissä ei saanut pitää sormuksia, joten laitoin sen usein kaulakoruun. Vasemmassa nimettömässä sillä oli oikeasti paikka.

Vierailija

No minä olen pitänyt isoäitini kihlasormusta ketjussa kaulassani. Sain sormuksen perintönä ja se on kaunis muisto isoäidistäni. :)

Vierailija

Lihonnut naimisiin menon jälkeen niin, ettei sormus mahdu sormeen ja pitää kaulassa, kun joka tapauksessa statussymbolin pitää olla esillä

Vierailija

On syöty sipsejä ja sormus ei enää mahdu sormeen. Kallista korua halutaan kumminkin käyttää. Turvotus voi johtua muistakin syistä.

Ketjun aloittaja

Haluaisin siis käyttää poikaystävältäni saamaani sormusta, mutta pelkään hukkaavani sen, jos pidän sitä sormessa... ja siksi kyselen, etten halua joutua vastailemaan puolituttujen kysymyksiin.

Vierailija

Meillä äiti teetti isän kuoleman jälkeen sormuksista kaulakorun. (Äidin kihlasormus mahtui isän sormuksen sisään)

Vierailija

Minä käytin vihkisormusta kaulaketjussa jonkun aikaa sen jälkeen, kun kerran unohdin lempisormukseni baarin vessaan käsien pesun yhteydessä. Pelkäsin että hukkaan vihkisormuksenkin jonnekin ja tukehdun harmitukseeni.

Vierailija

Sormuksia on hankala pitää sormissa jos ja kun pesee usein käsiä kuten nyt useimmat pesevät. Ne pitää ottaa joka kerta pois sormesta, että kädet saa oikeasti puhtaaksi, ja pistää takaisin vasta kun iho on kuivunut. Muuten niiden alle jää bakteereita ja kosteutta.

Eli koska mulla on muutakin tekemistä kuin venksalta koruja pitkin päivää sormeen ja takaisin ja huolehtia etteivät ne unohdu vessaan, niin pidän niitä kaulaketjussa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sormuksia on hankala pitää sormissa jos ja kun pesee usein käsiä kuten nyt useimmat pesevät. Ne pitää ottaa joka kerta pois sormesta, että kädet saa oikeasti puhtaaksi, ja pistää takaisin vasta kun iho on kuivunut. Muuten niiden alle jää bakteereita ja kosteutta.

Eli koska mulla on muutakin tekemistä kuin venksalta koruja pitkin päivää sormeen ja takaisin ja huolehtia etteivät ne unohdu vessaan, niin pidän niitä kaulaketjussa.

No huhhuh... ei mikään ihme, että ihmiset on nykyään niin sairaita ja allergisia, kun JOKAISEN käsienpesun pitää olla viimeisen päälle hygieninen.

Vierailija

Minä taas en tajua, mikä idea on pestä käsiä huonosti. Joko pesee ne kunnolla tai jättää pesemättä. En minä ainakaan halua olla ruokajonossa sellaisen ihmisen takana, joka lähmii sämpyläkoria käsillä, jotka on pesty sinnepäin vessareissun jälkeen. Hyvä käsihygienia on kaikkein tärkein tapa ehkäistä tartuntatauteja ja ylläpitää terveyttä. 

Minä pesen kädet aina kun käyn vessassa, aina ennen kuin käsittelen ruokaa, aina kun olen huolehtinut lasten vessahommat ja aina kun tulen kotiin. Minusta nämä on ihan se minimi, ja käsienpesukertoja tulee päivässä useita, siis ihan kotipäivänä. Töissä käsihygienia on tärkeä osa työtä joten niitä kertoja kun käytän käsidesiä ja pesen käsiä ei jaksa edes laskea.

Vierailija

Olen niin samaa mieltä viesti nro 11 kanssa. Kunpa kaikki ajattelisivat ja toimisivat noin.
Minä käytän omaa vihkisormustani vain muualla kuin kotona, näön vuoksi. Kun tulen kotiin riisun heti sormuksen pienelle vadille ja pesen kädet.

Uusimmat

Suosituimmat